RX 300 2T

Projekt Bet’y mający na celu poszerzenie horyzontów Rideability wchodzi w nowy wymiar – Motocross! To pierwszy nowoczesny motocykl motocrossowy zbudowany przez włoskiego producenta od początku lat 80., stanowi pierwszą szansę w Europie dla entuzjastów jazdy na motocyklu motocrossowym Beta, po jego debiucie w Mistrzostwach Świata MXGP trzy lata temu.
Mówimy o Beta RX 300 2T, nowej granicy Rideability w świecie MX.

Czym jest Rideability dla Beta? Oznacza to umożliwienie każdemu kierowcy motocykla Bet’a posiadanie jednocześnie łatwego w prowadzeniu, a zarazem wysokowydajnego motocykla, wydajnego na najwyższym poziomie, a przy tym przyjaznego, zabawnego i nigdy zbyt wymagającego. Dziś, po raz pierwszy, Beta wprowadza ten koncept do nowoczesnego Motocrossu. 300 RX jest zupełnie nowy na rynku europejskim, jednak wielu już o nim wie, przynajmniej pasjonaci marki, którzy widzieli go na niektórych zdjęciach pochodzących z rynku amerykańskiego.

RX 300 2T to motocykl, który został wprowadzony na rynek wyłącznie motocrossowy na rynek amerykański w 2021 roku. Sukces tego projektu, wspomagany stale rosnącym doświadczeniem zgromadzonym na torze wyścigowym w Mistrzostwach Świata MXGP z modelem 450 4T, doprowadziły to toskańskiej marki do pełnej realizacji ewolucji motocykla, który dziś jest skonfigurowany jako pełnowartościowy motocykl motocrossowy. Ten model o ograniczonej produkcji zostanie wyprodukowany poza USA po raz pierwszy, co sprawia, że RX 300 2T stanowi unikalną okazję, aby dodać pierwszą europejską wersję tego motocykla do swojego garażu, model, który dla Bet’a oznacza powrót na rynek motocrossowy i otwarcie drogi dla nowego zakresu zupełnie nowych pojazdów, które wkrótce się pojawią.

RX 300 2T to wyjątkowy motocykl w swoim rodzaju, idealne połączenie mocy i kontroli, dlatego też pojazd ten rodzi się z ducha wyścigowego, ponieważ jest dedykowany torowi wyścigowemu. Nadal posiada łatwość użytkowania charakterystyczną dla rodziny Betamotor, jednak w pełni skoncentrowaną na zabawie bez kompromisów.

Wszystko nowe RX 300 zostało zaprojektowane dla pilota poszukującego stylu i wydajności, które mogą pochodzić tylko od Bet’y we Włoszech. „Dźwięk fabrycznego motocykla” dochodzący z tłumika odróżnia ten model od reszty marek na torze. Wielu inżynierów Bet’y pochodzi z tła motocrossowego, co pozwala im wykorzystać swoje talenty.

Silnik: Silnik RX 300 oferuje wysoki poziom wydajności, szczególnie w średnim zakresie i na wysokich obrotach, a jednocześnie zapewnia doskonały moment obrotowy, co zapewnia przyjemną i progresywną jazdę zawsze pod kontrolą, koncentrując się na koncepcji uległości we wszystkich sytuacjach.

Główne szczegółowe cechy RX 300 2-suwów są następujące:

  • Tłok: konstrukcja dwu pierścieniowa idealnie dopasowana do portów cylindra RX.
  • Gaźnik: Keihin PWK 38 mm.
  • Dedykowana świeca zapłonowa: NGK BR8ECM.
  • Korbowód: ten element został zredukowany o redukowany średnica z przystosowanymi do głównych obudów silnika wyłącznie dla RX, aby zapewnić szybsze przyspieszenie przy wyższych prędkościach obrotowych.
  • Zawór wydechowy: regulowany zawór, który zmienia dostarczanie mocy na drastycznych poziomach, zapewniając możliwość regulacji dla wszystkich umiejętności kierowców.
  • Krótki tłumik: na korzyść wydajności w średnich i wysokich prędkościach obrotowych.
  • Sprzęgło hydrauliczne z sprężyną tarczową: zapewnia płynną pracę, łatwe w użyciu i odporne na przegrzewanie. Wstępne obciążenie sprzęgła można ustawić na trzy pozycje, co zmienia progresję sprzęgła. poprzez regulację dedykowanego pierścienia wewnątrz pokrywy sprzęgła.
  • Linie chłodzenia: modele wysokowydajnościowe w niebieskim silikonie.
  • Przełącznik MAP: dwa położenia zapewniające kierowcy dwie różne dostawy mocy silnika. Ten system jest niezależny od regulowanego zaworu mocy, co daje kierowcy niesamowitą możliwość regulacji mocy silnika.
  • Wydech: specjalnie ocynkowany wydech dla pięknego wyglądu i niskiego utrzymania po każdym moto.

Jeśli chodzi o ramę pojazdu:

Widelec i amortyzator: są to Kayaba (KYB). Ten pakiet zawieszenia jest wyłącznie dedykowany modelowi RX. Inżynierowie Beta blisko współpracowali z Kayabą, aby opracować idealne ustawienia na podstawie całkowitej geometrii modelu RX. Celem było dostarczenie pakietu wystarczająco sztywnego dla dużych uderzeń, ale również miękkiego i miękkiego na nierówności, które wiele torów motocrossowych rozwija.

Koła mają średnicę 21” z przodu i 19” z tyłu, z oponami Michelin Starcross 6 o wymiarach 80/100-21 i 120/80-19, podczas gdy system hamulcowy jest marki Nissin z pływającymi zaciskami i tarczą o średnicy 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu.

Rozrusznik elektryczny: uruchamia się na naciśnięcie przycisku, dopasowany do lekkiej wagi baterii litowej, sprawi, że twoi przyjaciele rozpoczną swoje dwa uderzenia zazdroszcząc.

Dopełnieniem specyfikacji modelu są:

Komponenty elektryczne, w tym główny przewód zasilający, zostały ograniczone do minimum, aby zredukować wagę. Przycisk rozruchu i wyłączniki są zamontowane na kierownicy.

Są również pewne specjalne komponenty, które poprawiają poziom wykończenia motocykla:
– Napinacze łańcucha ze stopu Ergal w kolorze czerwonym
– Niebieskie anodowane felgi Excel
– Czerwony prowadnik łańcucha
– Czerwony anodowany dwumateriałowy zębatka
– Czarne stopowe podnóżki z stalowymi bolcami
– Osłony na ręce

Zaokrąglając całość są zupełnie nowe grafiki, przedstawiające typowe kolory Racing, aby wyróżnić unikalny model w gamie Beta.
Każdy RX 300 zostanie dostarczony z podnośnikiem w stylu moto.

Cena detaliczna brutto: 46 316 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMA

STAL MOLIBDOWA Z PODWÓJNYM ZAGŁĘBIENIEM ROZDZIELONYM POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO

ROZSTAW OSI

1490 MM

DŁUGOŚĆ

2185 MM

SZEROKOŚĆ

815 MM

WYSOKOŚĆ

1260 MM

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA

950 MM

PRZEŚWIT

340 MM

WYSOKOŚĆ STOPEK

417 MM

WAGA NA SUCHO

100 KG (PRZÓD 48 KG, TYŁ 52 KG)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA

9,5 L

REZERWA

1,3 L

PRZEDNIE ZAWIESZENIE

HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM

TYLNE ZAWIESZENIE

AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK

SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO

135 MM

SKOK KOŁA PRZEDNIEGO

305MM

SKOK KOŁA TYLNEGO

300 MM

PRZEDNI HAMULEC

TARCZA Ø260 MM  Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

TYLNY HAMULEC

TARCZA Ø240 MM  Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

PRZEDNIA FELGA

21 X 1,6 – 36 SZPRYCH

TYLNA FELGA

19 X 2,15 – 36 SZPRYCH

PRZEDNIA OPONA

80/100 – 21

TYLNA OPONA

120/80 – 19

 

TYP SILNIKA JEDNO-CYLINDORWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ŚREDNICA 72 MM
SKOK 72 MM
POJEMNOŚĆ 293,1
STOPIEŃ SPRĘŻANIA 11,45:1
ZAWÓR WYDECHOWY SYSTEM BPV
ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY
ZAPŁON AC KOKUSAN – CYFROWY CDI Z KONTROLĄ POMPY OLEJU
ŚWIECA

NGK BR8ECM

SMAROWANIE SILNIKA MIESZANY
SPRZĘGŁO ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE
SKRZYNIA BIEGÓW 6-CIO BIEGOWA
PRZENIESIENIE NAPĘDU ŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWY

SAE 10W/50

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl