Enduro XTRAINER 300 MY 2024
Beta wprowadza na rynek Xtrainer My2024 !
Po sukcesie osiągniętym w debiutanckich latach modelu i całkowitej odnowie otrzymanej w ostatnim roku modelowym, Beta odnawia swój Xtrainer ,który jest w stanie stworzyć po prostu unikalny pakiet pod względem wyposażenia technicznego, wydajności, ergonomii i designu, a na nowy rok modelowy otrzymuje nową szatę graficzną, która najlepiej podkreśla kształty niedawno przeprojektowanych plastików. Zmiana stylizacji nadaje mu styl, nowoczesność i wyrafinowanie, tworząc motocykl, który nie jest zwyczajny, a wręcz jest BARDZO zwyczajny .
Dzięki swoim szczególnym właściwościom, takim jak doskonałe oddawanie mocy silnika, prostota w prowadzenia, Xtrainer jest w stanie dostosować się do różnych sytuacji z łatwością. Niezależnie od tego, czy jesteś amatorem szukającym motocykla na początek, doświadczonym jeźdźcem enduro szukającym czegoś mniej męczącego i wymagającego, czy doświadczonym jeźdźcem szukającym towarzysza do ekstremalnego Enduro. Xtrainer jest idealnym motocyklem. Użyteczność pojazdu w każdej sytuacji pozostawia miejsce na możliwość skupienia się na jeździe i cieszenia się ziemskim światem Offroadu.
Smukły w przodzie, niższy niż RR, z pełnym i łatwym do kontrolowania zakresem mocy od niskich do wysokich obrotów, stał się inspiracją do stworzenia silnika Beta 250 oraz 300 2T.
Przepis złożony jest z prostych składników, które po fachowym wymieszaniu dają efekt eXTra. Elementy tego doskonałego sukcesu można podsumować w następujący sposób:
- Niska waga : tylko 99 kg, aby być wyjątkowo zwinnym i intuicyjnym, nawet dla początkujących;
- Wysokość siedzenia: zmniejszona o 20 mm w porównaniu do serii RR, aby zapewnić większe bezpieczeństwo w każdej sytuacji;
- Hamulce : Nissin, z tarczami 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu;
- Akumulator : bateria litowa, lekka i wydajna;
- Zawieszenie przednie oraz amortyzator monoshock: R16V z goleniami 43 mm z przodu i progresywnym monoshockiem z tyłu. Przedział zawieszenia można w pełni dostosować za pomocą zawieszenia przedniego z możliwością regulacji napięcia wstępnego i odbicia sprężyny. Natomiast pojedynczy amortyzator tylny ma możliwość regulacji napięcia wstępnego, dobicia i odbicia sprężyny;
- Odawanie mocy : łagodne i liniowe, a wszystko na korzyść łatwości prowadzenia;
- Zawór progresywny Beta : zawór wydechowy Beta Progressive Valve, regulowany zewnętrznie przez użytkownika, umożliwia doskonałe dostosowanie wydajności silnika w całym zakresie;
- Urządzenie do przełączania map z przyciskiem na kierownicy
- Dozownik oleju automatyczny : umieszczony pod kanapą (otwierana po naciśnięciu przycisku) pozwala wyeliminować konieczność stosowania premiksu olejowo-benzynowego;
- Miękkie opony : dzięki miękkiej mieszance i agresywnej konstrukcji zapewniają przyczepność w każdych okolicznościach, przenosząc na kierowcę mniej nerwowe reakcje w porównaniu z oponą ze sztywniejszym karkasem;
- Wentylator: chociaż silnik 2T ma dobry bilans cieplny, wentylator jest montowany standardowo w Xtrainerze, dzięki czemu silnik zawsze utrzymuje optymalną temperaturę roboczą, nawet na najwolniejszych trasach;
- Rozruch elektryczny: precyzyjny i niezawodny, niezbędny do ponownego uruchomienia pojazdu w najbardziej niewygodnych sytuacjach;
- Silnik i sprzęgło : wywodzące się z RR, moc silnika jest odpowiednio zmiękczona, aby jak najlepiej odpowiadać charakterystyce Xtrainera.
Biorąc pod uwagę te cechy oraz ulepszenia, jakie motocykl otrzymał w poprzednim roku modelowym (tylna rama, układ dolotowy, akumulator, większy zbiornik i nowe tworzywa sztuczne), innowacyjność tego modelu polega głównie na niespotykanym dotąd elektronicznym kluczu zwalniającym.
- Klucz elektroniczny : jest to urządzenie magnetyczne z funkcją „łzawienia” i stanowi absolutną nowość zarówno dla Bety, jak i całej panoramy enduro. Nowy kluczyk elektroniczny to system bezpieczeństwa, który jednocześnie pełni funkcję zabezpieczającą przed kradzieżą oraz chroni motocykl i kierowcę. Jest ekskluzywnym europejskim patentem zarejestrowanym przez firmę Betamotor (EP3064405B1).
Składa się z dwóch części: jednej, która pozostaje przymocowana do kierownicy pojazdu, oraz drugiej, magnetycznej (noszonej przez kierowcę z paskiem na nadgarstku), którą odłącza się w celu uruchomienia mechanizmu. - Funkcja antykradzieżowa : podobnie jak w trybie samochodowym, urządzenie uniemożliwia uruchomienie silnika po odłączeniu zasilania, dzięki kodowaniu jednoznacznie dopasowanemu do kluczyka motocykla, co zniechęca do kradzieży pojazdu pozostawionego bez nadzoru. Dlatego po raz pierwszy dodano dodatkową ochronę niż tylko blokada kierownicy.
- Bezpieczeństwo motocykla i kierowcy : działanie podobne do urządzenia „Kill-Switch” powoduje wyłączenie motocykla po odłączeniu magnetycznego punktu styku połączonego z nadgarstkiem motocyklisty i kierownicą motocykla. Wyłączenie pojazdu pozwala uniknąć uszkodzenia silnika w przypadku upadku i gwarantuje większe bezpieczeństwo kierowcy w przypadku utraty kontroli nad pojazdem lub motocykla rozpędzonego na podłożu. Większa ochrona motocykla i kierowcy w jednym rozwiązaniu opatentowanym wyłącznie przez Betamotor.
Ponadto są odnowione w Xtrainerze 2024 :
- Kanapa : pianka tworząca siodełko została zmieniona pod względem geometrii i gęstości, aby zapewnić kierowcy większy komfort, podobnie jak w przypadku motocykli z rodziny RR. Większa powierzchnia podparcia i inny skład materiałów znacznie zwiększają komfort Xtrainera po umieszczeniu na kanapie.
- Grafika : nowa grafika przypomina te ze starszych sióstr. Charakterystycznej czerwieni Beta towarzyszą kontrastujące czarno-białe elementy, będące kontynuacją stylu, jaki motocykl osiągnął dzięki zmianie stylizacji poprzedniego MY, ale teraz jeszcze bardziej spersonalizowanego i łatwo rozpoznawalnego.
Prezentacja XTRAINERA MY24: https://www.youtube.com/watch?v=wWo3gyGutl0



Cena detaliczna brutto: 38 700 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1467 MM |
DŁUGOŚĆ | 2157 MM |
SZEROKOŚĆ | 802 MM |
WYSOKOŚĆ | 1245 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 910 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 390 MM |
WAGA NA SUCHO | 99 KG (PRZÓD 48,0 KG; TYŁ 51,0 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 8,8 L |
REZERWA POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA OLEJU | 1,3 L 650 ML |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 43 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 110 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 270MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 270 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA | 18 X 1,85 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA | 80/100 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 73 MM |
SKOK | 69,9 MM |
POJEMNOŚĆ | 292,3 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,45:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BETA POWER VALVE |
ROZRUSZNIK | NOŻNY |
ZAPŁON | AC KOKUSAN CYFROWY CDI |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | AUTOMATYCZNY DOZOWNIK OLEJU |
GAŹNIK | KEIHIN PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE | 2,8 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 64 G/KM CO2 |