Enduro XTRAINER 300 MY 2024

Beta wprowadza Xtrainer MY2024!
Po wczesnych sukcesach modelu oraz kompleksowej modernizacji w ostatnim roku modelowym, Beta ponownie aktualizuje Xtrainera zarówno pod względem formy, jak i funkcji, poszerzając dalsze pole zastosowania najbardziej wszechstronnego motocykla z Rignano sull’Arno.
Xtrainer to motocykl oferujący unikalny pakiet wyposażenia technicznego, osiągi, ergonomię i design, a w nowym roku modelowym może pochwalić się nowymi grafikami, które podkreślają kształt niedawno przeprojektowanych przekładni. Ostatnie przemodelowanie nadaje motocyklowi styl, nowoczesność i elegancję.

Dzięki unikalnym cechom, takim jak doskonała uległość silnika i świetna prowadność, Xtrainer doskonale odpowiada na potrzeby wszystkich motocyklistów, którzy szukają motocykla łatwego w prowadzeniu i praktycznego, pozwalając kierowcy czuć się komfortowo w większości warunków. Inspirowany światem jazdy próbnej, Xtrainer może dostosować się do różnych sytuacji z niezwykłą łatwością. Czy jesteś amatorsem szukającym swojego pierwszego motocykla, wprawnym zawodnikiem enduro szukającym mniej męczącego i mniej wymagającego motocykla, czy też doświadczonym motocyklistą, który chce ekstremalnego towarzysza w enduro, Xtrainer jest idealnym rozwiązaniem. Użyteczność motocykla w każdej sytuacji pozwala kierowcy skupić się wyłącznie na jeździe i cieszyć się wspaniałym światem jazdy w terenie.
Niższy niż modele RR, z wąską środkową częścią i mocą dostarczaną w sposób łatwy do zarządzania od niskich do wysokich obrotów, Xtrainer ma moc, którą potrzebuje, aby utrzymać linię wyścigową, ale preferuje nieco wolniejsze i bardziej techniczne trasy, gdzie może wykorzystać swoje zamiłowanie inspirowane jazdą próbną, a także moment obrotowy swojego silnika dwusuwowego Beta 250 lub 300.

Przepis złożony z prostych składników, które są mistrzowsko mieszane, daje wyjątkowy rezultat.

Elementy w tej doskonałej recepturze można podsumować następująco:

  • Lżejsza waga: zaledwie 99 kg, co czyni motocykl niezwykle zwinny i intuicyjny, nawet dla początkujących;
  • Wysokość siedzenia: zmniejszona o 20 mm w porównaniu do gamy RR, zapewnia większą pewność siebie i bezpieczeństwo w trudnych warunkach;
  • Hamulce: Nissin, z tarczami o średnicy 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu;
  • Widelce i pojedynczy amortyzator: R16V z 43-milimetrowymi stojanami z przodu i progresywnym przełożeniem z tyłu. Zawieszenie może być w pełni dostosowane, widelec oferuje regulowaną sprężynę i odbicie, podczas gdy pojedynczy amortyzator jest regulowany pod względem sprężyny, kompresji i odbicia.
  • Zawór postępu Beta: zawór wydechowy Beta Progressive może być zewnętrznie regulowany przez kierowcę, pozwalając na skuteczne dostosowanie wydajności silnika do każdego rodzaju warunków.
  • Przełącznik mapy z przyciskiem na kierownicy: Dwa położenia dla szybszej lub wolniejszej reakcji silnika.
  • Zbiornik paliwa: przezroczysty zbiornik o pojemności 8,8 litra;
  • Automatyczna mieszarka: umieszczona pod siedzeniem (które można łatwo otworzyć jednym przyciskiem), eliminuje konieczność mieszania paliwa z olejem;
  • Miękkie opony: ich miękka mieszanka i agresywny design gwarantują przyczepność w każdej sytuacji, a kierowca korzysta z reakcji mniej nerwowych w porównaniu z oponą o sztywniejszej ściance bocznej.
  • Wentylator chłodzący: chociaż dwusuwowy silnik oferuje dobrą równowagę cieplną, wentylator jest zamontowany jako standard na Xtrainerze, aby zapewnić silnikowi zawsze odpowiednią temperaturę pracy, nawet na wolniejszych trasach;
  • Rozrusznik elektryczny: precyzyjny i niezawodny, niezbędny podczas ponownego uruchamiania motocykla w trudnych sytuacjach;
  • Silnik i sprzęgło: pochodzące z RR, dostarczenie silnika jest wystarczająco umiarkowane, aby pasować do charakterystyki Xtrainer.

Biorąc pod uwagę te cechy i ulepszenia, które motocykl otrzymał w poprzednim roku modelowym 2023 (podzespół tylny, system dolotowy, akumulator, większy zbiornik i nowe plastikowe komponenty), główną innowacją w tym modelu jest innowacyjny klucz elektroniczny, zupełnie nowa funkcja w firmie Beta.

  • Klucz elektroniczny: magnetyczny klucz typu „kill-switch”. Urządzenie to stanowi absolutną innowację zarówno dla Beta, jak i dla całego świata enduro.
    Nowy klucz elektroniczny to system zabezpieczeń, który jednocześnie pełni funkcję antykradzieżową i chroni motocykl oraz kierowcę, jest to także wyłączna europejska patent Betamotor (EP3064405B1).
    Składa się on z dwóch części: jedna pozostaje na kierownicy pojazdu, a druga, magnetyczna (do noszenia przez kierowcę z opaską na nadgarstek), jest odłączana w celu aktywacji mechanizmu.
  • Funkcja antykradzieżowa: podobnie jak w motoryzacji, urządzenie uniemożliwia uruchomienie silnika po odłączeniu, dzięki kodowaniu, które unikalnie dopasowuje klucz do motocykla, zapobiegając kradzieży pojazdu, gdy pozostaje bez nadzoru. Ochrona ta po raz pierwszy wykracza poza blokadę kierownicy.
  • Wyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i motocykla: z podobną funkcją jak urządzenie „Kill-Switch”, motocykl jest wyłączany, gdy magnetyczny punkt kontaktowy podłączony do nadgarstka kierowcy i kierownicy motocykla staje się odłączony. Wyłączenie motocykla zapobiega uszkodzeniom silnika w przypadku upadku i zapewnia większe bezpieczeństwo kierowcy, jeśli straci on kontrolę lub motocykl leży na ziemi z otwartym gazem.
    Większa ochrona motocykla i kierowcy, w jednym rozwiązaniu, wyłącznie opracowanym przez Betamotor.

Ponadto w 2024 Xtrainer otrzyma następujące aktualizacje:

  • Siedzenie: pianka tworząca siedzenie ma inną geometrię i gęstość, aby zapewnić większy komfort kierowcy, jak w przypadku rodziny RR motocykli. Większa powierzchnia podparcia i inny skład materiałów znacznie zwiększają komfort Xtrainera podczas jazdy.
  • Grafika: nowa grafika przypomina większe rodzeństwo motocykla. Charakterystyczny
    Czerwony Beta jest w rzeczywistości towarzyszony przez kontrastujące elementy w kolorze czarnym i białym, w ciągłości ze stylem, jaki motocykl otrzymał w poprzednich roku modelowych, ale teraz jeszcze bardziej spersonalizowanym, geometrycznym i łatwo rozpoznawalnym.

Cena detaliczna brutto: 34 382 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMARAMA O OBWODOWEJ KONSTRUKCJI Z MOLIBDENOWEJ STALI Z PODWÓJNĄ RAMĄ DZIELONĄ POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO
ROZSTAW OSI 1467 mm
DŁUGOŚĆ 2157 mm
SZEROKOŚĆ802 mm
WYSOKOŚĆ1245 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 910 mm
PRZEŚWIT320 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 390 mm
WAGA NA SUCHO 99 kg (PRZÓD 48 kg;TYŁ 51 kg)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 8,8 l.
REZERWA1,5l.
Oil tank capacity650cc
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA1,3 l.
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI USD ø 43 mm 
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO110 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO270 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 270 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
TYLNY HAMULEC TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6 – 36 SZPRYCH
TYLNA FELGA 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH
PRZEDNIA OPONA80/100 – 21
TYLNA OPONA140/80 -18
TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ŚREDNICA73 mm
SKOK69,9 mm
POJEMNOŚĆ292,3 cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA11,55:1
ZAWÓR WYDECHOWYBPV Systsem
ROZRUSZNIKROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY
ZAPŁONAC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTOLĄ POMPY OLEJU
ŚWIECANGK GR7CI8
SYSTEM INDUKCJIKLAPKA SSĄCA
SMAROWANIEMIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ
GAŹNIKKeihin PWK 36
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ.27/72
SKRZYNIA BIEGÓW6-CIO BIEGOWA
PRZENIESIENIE NAPĘDUŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 10W/40
SPALANIE L/100km2,8
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]64

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl