Enduro XTRAINER 250 MY 2024
Beta wprowadza Xtrainer MY2024!
Po wczesnych sukcesach modelu oraz kompleksowej modernizacji w ostatnim roku modelowym, Beta ponownie aktualizuje Xtrainera zarówno pod względem formy, jak i funkcji, poszerzając dalsze pole zastosowania najbardziej wszechstronnego motocykla z Rignano sull’Arno.
Xtrainer to motocykl oferujący unikalny pakiet wyposażenia technicznego, osiągi, ergonomię i design, a w nowym roku modelowym może pochwalić się nowymi grafikami, które podkreślają kształt niedawno przeprojektowanych przekładni. Ostatnie przemodelowanie nadaje motocyklowi styl, nowoczesność i elegancję.
Dzięki unikalnym cechom, takim jak doskonała uległość silnika i świetna prowadność, Xtrainer doskonale odpowiada na potrzeby wszystkich motocyklistów, którzy szukają motocykla łatwego w prowadzeniu i praktycznego, pozwalając kierowcy czuć się komfortowo w większości warunków. Inspirowany światem jazdy próbnej, Xtrainer może dostosować się do różnych sytuacji z niezwykłą łatwością. Czy jesteś amatorsem szukającym swojego pierwszego motocykla, wprawnym zawodnikiem enduro szukającym mniej męczącego i mniej wymagającego motocykla, czy też doświadczonym motocyklistą, który chce ekstremalnego towarzysza w enduro, Xtrainer jest idealnym rozwiązaniem. Użyteczność motocykla w każdej sytuacji pozwala kierowcy skupić się wyłącznie na jeździe i cieszyć się wspaniałym światem jazdy w terenie.
Niższy niż modele RR, z wąską środkową częścią i mocą dostarczaną w sposób łatwy do zarządzania od niskich do wysokich obrotów, Xtrainer ma moc, którą potrzebuje, aby utrzymać linię wyścigową, ale preferuje nieco wolniejsze i bardziej techniczne trasy, gdzie może wykorzystać swoje zamiłowanie inspirowane jazdą próbną, a także moment obrotowy swojego silnika dwusuwowego Beta 250 lub 300.
Przepis złożony z prostych składników, które są mistrzowsko mieszane, daje wyjątkowy rezultat.
Elementy w tej doskonałej recepturze można podsumować następująco:
- Lżejsza waga: zaledwie 99 kg, co czyni motocykl niezwykle zwinny i intuicyjny, nawet dla początkujących;
- Wysokość siedzenia: zmniejszona o 20 mm w porównaniu do gamy RR, zapewnia większą pewność siebie i bezpieczeństwo w trudnych warunkach;
- Hamulce: Nissin, z tarczami o średnicy 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu;
- Widelce i pojedynczy amortyzator: R16V z 43-milimetrowymi stojanami z przodu i progresywnym przełożeniem z tyłu. Zawieszenie może być w pełni dostosowane, widelec oferuje regulowaną sprężynę i odbicie, podczas gdy pojedynczy amortyzator jest regulowany pod względem sprężyny, kompresji i odbicia.
- Zawór postępu Beta: zawór wydechowy Beta Progressive może być zewnętrznie regulowany przez kierowcę, pozwalając na skuteczne dostosowanie wydajności silnika do każdego rodzaju warunków.
- Przełącznik mapy z przyciskiem na kierownicy: Dwa położenia dla szybszej lub wolniejszej reakcji silnika.
- Zbiornik paliwa: przezroczysty zbiornik o pojemności 8,8 litra;
- Automatyczna mieszarka: umieszczona pod siedzeniem (które można łatwo otworzyć jednym przyciskiem), eliminuje konieczność mieszania paliwa z olejem;
- Miękkie opony: ich miękka mieszanka i agresywny design gwarantują przyczepność w każdej sytuacji, a kierowca korzysta z reakcji mniej nerwowych w porównaniu z oponą o sztywniejszej ściance bocznej.
- Wentylator chłodzący: chociaż dwusuwowy silnik oferuje dobrą równowagę cieplną, wentylator jest zamontowany jako standard na Xtrainerze, aby zapewnić silnikowi zawsze odpowiednią temperaturę pracy, nawet na wolniejszych trasach;
- Rozrusznik elektryczny: precyzyjny i niezawodny, niezbędny podczas ponownego uruchamiania motocykla w trudnych sytuacjach;
- Silnik i sprzęgło: pochodzące z RR, dostarczenie silnika jest wystarczająco umiarkowane, aby pasować do charakterystyki Xtrainer.
Biorąc pod uwagę te cechy i ulepszenia, które motocykl otrzymał w poprzednim roku modelowym 2023 (podzespół tylny, system dolotowy, akumulator, większy zbiornik i nowe plastikowe komponenty), główną innowacją w tym modelu jest innowacyjny klucz elektroniczny, zupełnie nowa funkcja w firmie Beta.
- Klucz elektroniczny: magnetyczny klucz typu „kill-switch”. Urządzenie to stanowi absolutną innowację zarówno dla Beta, jak i dla całego świata enduro.
Nowy klucz elektroniczny to system zabezpieczeń, który jednocześnie pełni funkcję antykradzieżową i chroni motocykl oraz kierowcę, jest to także wyłączna europejska patent Betamotor (EP3064405B1).
Składa się on z dwóch części: jedna pozostaje na kierownicy pojazdu, a druga, magnetyczna (do noszenia przez kierowcę z opaską na nadgarstek), jest odłączana w celu aktywacji mechanizmu. - Funkcja antykradzieżowa: podobnie jak w motoryzacji, urządzenie uniemożliwia uruchomienie silnika po odłączeniu, dzięki kodowaniu, które unikalnie dopasowuje klucz do motocykla, zapobiegając kradzieży pojazdu, gdy pozostaje bez nadzoru. Ochrona ta po raz pierwszy wykracza poza blokadę kierownicy.
- Wyższy poziom bezpieczeństwa dla kierowcy i motocykla: z podobną funkcją jak urządzenie „Kill-Switch”, motocykl jest wyłączany, gdy magnetyczny punkt kontaktowy podłączony do nadgarstka kierowcy i kierownicy motocykla staje się odłączony. Wyłączenie motocykla zapobiega uszkodzeniom silnika w przypadku upadku i zapewnia większe bezpieczeństwo kierowcy, jeśli straci on kontrolę lub motocykl leży na ziemi z otwartym gazem.
Większa ochrona motocykla i kierowcy, w jednym rozwiązaniu, wyłącznie opracowanym przez Betamotor.
Ponadto w 2024 Xtrainer otrzyma następujące aktualizacje:
- Siedzenie: pianka tworząca siedzenie ma inną geometrię i gęstość, aby zapewnić większy komfort kierowcy, jak w przypadku rodziny RR motocykli. Większa powierzchnia podparcia i inny skład materiałów znacznie zwiększają komfort Xtrainera podczas jazdy.
- Grafika: nowa grafika przypomina większe rodzeństwo motocykla. Charakterystyczny
Czerwony Beta jest w rzeczywistości towarzyszony przez kontrastujące elementy w kolorze czarnym i białym, w ciągłości ze stylem, jaki motocykl otrzymał w poprzednich roku modelowych, ale teraz jeszcze bardziej spersonalizowanym, geometrycznym i łatwo rozpoznawalnym.
Cena detaliczna brutto: 34 382 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | RAMA O OBWODOWEJ KONSTRUKCJI Z MOLIBDENOWEJ STALI Z PODWÓJNĄ RAMĄ DZIELONĄ POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO |
ROZSTAW OSI | 1467 mm |
DŁUGOŚĆ | 2157 mm |
SZEROKOŚĆ | 802 mm |
WYSOKOŚĆ | 1245 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 910 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 390 mm |
WAGA NA SUCHO | 99 kg (PRZÓD 48 kg;TYŁ 51 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 8,8 l. |
REZERWA | 1,5l. |
Oil tank capacity | 650cc |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 43 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 110 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 270 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 270 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 80/100 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 66,4 mm |
SKOK | 72 mm |
POJEMNOŚĆ | 249 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,5:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BPV Systsem |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTOLĄ POMPY OLEJU |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SYSTEM INDUKCJI | KLAPKA SSĄCA |
SMAROWANIE | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ |
GAŹNIK | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,894 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 69 |