Xtrainer 2T 250 MY26
Beta XTrainer – Nowy wygląd i udoskonalenia na rok modelowy 2026
Model Beta XTrainer otrzymał odświeżony wygląd, zachowując charakterystyczny projekt „Total Grey”, a jednocześnie nadając nowy, bardziej żywy styl najbardziej wszechstronnemu motocyklowi enduro w gamie produkowanej w Rignano sull’Arno.
XTrainer oferuje motocyklistom wyjątkowy zestaw cech zapewniających odpowiedni poziom osiągów, ergonomii i designu. W wersji MY26 model ten został wyposażony w zupełnie nowy silnik 250 2T, który odziedziczył nowoczesne rozwiązania techniczne zastosowane wcześniej w modelu XPRO, dostosowane do łagodniejszego charakteru XTrainer’a.
Dzięki takim cechom, jak pierwszorzędna łagodność silnika i charakterystyczna dla Bety „Rideability” (łatwość prowadzenia), XTrainer doskonale odpowiada potrzebom wszystkich motocyklistów, którzy szukają maszyny o wysokich osiągach, ale przede wszystkim łatwej w prowadzeniu i praktycznej. Motocykl ten pozwala z łatwością pokonywać różnorodne wyzwania jazdy terenowej. Inspirowany motocyklami trialowymi, XTrainer ma niską masę i kompaktowe wymiary, co dodaje pewności siebie zarówno początkującym, jak i zaawansowanym kierowcom.
Bez względu na to, czy jesteś amatorem szukającym swojego pierwszego motocykla, doświadczonym endurowcem szukającym czegoś mniej męczącego, czy ekspertem pragnącym towarzysza do ekstremalnego enduro – XTrainer to idealne rozwiązanie.
Motocykl ma niższe zawieszenie w porównaniu z pełnowymiarowymi modelami Enduro, wąską środkową część i szeroki zakres mocy przypominający charakterystyką silnik elektryczny. Oferuje wystarczającą moc, by utrzymać linię jazdy w wyścigu, ale najlepiej sprawdza się na wolniejszych i bardziej technicznych trasach, gdzie wykorzystuje swoje trialowe inspiracje oraz moment obrotowy silników Beta 250 lub 300 dwusuwowych.
Najważniejsze cechy modelu:
Niższa masa: wyjątkowo zwinny motocykl, idealny nawet dla początkujących; łatwy w manewrowaniu przy niskich prędkościach i mniej męczący w prowadzeniu – co zwiększa przyjemność z jazdy.
Wysokość siedziska: obniżona o 20 mm w porównaniu do serii RR, co pozwala wielu kierowcom na pewniejsze podparcie nogami.
Hamulce: Nissin, tarcze 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu.
Akumulator: lekki i wydajny akumulator litowy.
Zawieszenie: R16V – widelec o goleniach 43 mm z przodu, z tyłu system z progresywnym łącznikiem. Pełna regulacja – przód: napięcie sprężyny i odbicie, tył: napięcie sprężyny, kompresja i odbicie.
Oddawanie mocy: płynne, liniowe, pełne i mocne – idealne połączenie dla radości z jazdy w każdych warunkach.
Zawór wydechowy Beta Progressive Valve: regulowany z zewnątrz – kierowca może łatwo dostosować charakterystykę silnika do stylu jazdy. Wkręć pokrętło, aby uzyskać łagodniejszą reakcję przy niskich obrotach; wykręć – dla szybszej, bardziej dynamicznej pracy silnika.
Przełącznik map na kierownicy: tryby Rain i Sun, współpracujące z zaworem progresywnym.
Zbiornik: przezroczysty, o pojemności 8,8 litra.
Automatyczny wtrysk oleju: umieszczony pod siedzeniem (otwieranym jednym przyciskiem); eliminuje konieczność mieszania oleju z paliwem.
Miękkie opony: miękka mieszanka i agresywny bieżnik zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach, oferując jednocześnie stabilniejsze prowadzenie.
Wentylator chłodzenia: montowany standardowo, utrzymuje optymalną temperaturę pracy silnika nawet przy wolnej jeździe. Termowyłącznik steruje pracą wentylatora automatycznie.
Rozrusznik elektryczny: precyzyjny i niezawodny – niezbędny w trudnych sytuacjach terenowych.
Silnik i sprzęgło: pochodzą z serii RR, zastosowano sprzęgło membranowe i 6-biegową skrzynię – bez kompromisów w jakości.
Nowości w modelu MY26:
Grafika: zachowano lubiany szary kolor, wzbogacony o nowoczesne i żywe grafiki oraz białe akcenty podkreślające charakter motocykla.
Tylne światło: nowe LED-owe światło tylne, bardziej nowoczesne i wytrzymalsze.
Wyświetlacz: nowy, większy i czytelniejszy zestaw wskaźników, pokazujący prędkość, dystans, licznik podróży i ostrzeżenie o niskim poziomie oleju.
Silnik 250 2T: przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych, by jego charakter był bliższy wersji 300 cm³.
Zastosowano nowy wał korbowy o krótszym skoku (teraz taki sam jak w 300 cm³) i większą średnicę cylindra.
Nowa głowica z przeprojektowaną komorą spalania i cylinder o zmodyfikowanej geometrii kanałów przelotowych.
Dzięki temu moment obrotowy i płynność oddawania mocy znacznie wzrosły, nie wpływając negatywnie na ogólne osiągi.
Poprawiono prowadzenie motocykla – lepsze wyważenie i niższy środek ciężkości.
Nowa skrzynia korbowa mieści większe i mocniejsze łożyska główne.
Przełożenia skrzyni biegów: inspirowane RR XPRO – drugi bieg został znacząco zmieniony, co poprawiło płynność przełączania na trzeci bieg. (Dotyczy zarówno wersji 250, jak i 300 2T).
Cena detaliczna brutto: 35 406 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | OBWODOWA RAMA, STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1467 mm |
DŁUGOŚĆ | 2157 mm |
SZEROKOŚĆ | 802 mm |
WYSOKOŚĆ | 1245 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 910 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 390 mm |
WAGA NA SUCHO | 99 kg (PRZÓD 48 kg; TYŁ 51 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 8,5 l. |
REZERWA | 1,5l. |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA OLEJU | 650cc |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø43 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 110 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 270 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 270 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 80/100 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 67,4 mm |
SKOK | 69,9 mm |
POJEMNOŚĆ | 249 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,5:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BPV Systsem |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTROLĄ POMPY OLEJU |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SYSTEM INDUKCJI | KLAPKA SSĄCA |
SMAROWANIE | MIESZANINA Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ |
GAŹNIK | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,4 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 55 |



