Xtrainer 2T 250 MY26

Beta XTrainer – Nowy wygląd i udoskonalenia na rok modelowy 2026
Model Beta XTrainer otrzymał odświeżony wygląd, zachowując charakterystyczny projekt „Total Grey”, a jednocześnie nadając nowy, bardziej żywy styl najbardziej wszechstronnemu motocyklowi enduro w gamie produkowanej w Rignano sull’Arno.

XTrainer oferuje motocyklistom wyjątkowy zestaw cech zapewniających odpowiedni poziom osiągów, ergonomii i designu. W wersji MY26 model ten został wyposażony w zupełnie nowy silnik 250 2T, który odziedziczył nowoczesne rozwiązania techniczne zastosowane wcześniej w modelu XPRO, dostosowane do łagodniejszego charakteru XTrainer’a.

Dzięki takim cechom, jak pierwszorzędna łagodność silnika i charakterystyczna dla Bety „Rideability” (łatwość prowadzenia), XTrainer doskonale odpowiada potrzebom wszystkich motocyklistów, którzy szukają maszyny o wysokich osiągach, ale przede wszystkim łatwej w prowadzeniu i praktycznej. Motocykl ten pozwala z łatwością pokonywać różnorodne wyzwania jazdy terenowej. Inspirowany motocyklami trialowymi, XTrainer ma niską masę i kompaktowe wymiary, co dodaje pewności siebie zarówno początkującym, jak i zaawansowanym kierowcom.

Bez względu na to, czy jesteś amatorem szukającym swojego pierwszego motocykla, doświadczonym endurowcem szukającym czegoś mniej męczącego, czy ekspertem pragnącym towarzysza do ekstremalnego enduro – XTrainer to idealne rozwiązanie.

Motocykl ma niższe zawieszenie w porównaniu z pełnowymiarowymi modelami Enduro, wąską środkową część i szeroki zakres mocy przypominający charakterystyką silnik elektryczny. Oferuje wystarczającą moc, by utrzymać linię jazdy w wyścigu, ale najlepiej sprawdza się na wolniejszych i bardziej technicznych trasach, gdzie wykorzystuje swoje trialowe inspiracje oraz moment obrotowy silników Beta 250 lub 300 dwusuwowych.

Najważniejsze cechy modelu:
Niższa masa: wyjątkowo zwinny motocykl, idealny nawet dla początkujących; łatwy w manewrowaniu przy niskich prędkościach i mniej męczący w prowadzeniu – co zwiększa przyjemność z jazdy.
Wysokość siedziska: obniżona o 20 mm w porównaniu do serii RR, co pozwala wielu kierowcom na pewniejsze podparcie nogami.
Hamulce: Nissin, tarcze 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu.
Akumulator: lekki i wydajny akumulator litowy.
Zawieszenie: R16V – widelec o goleniach 43 mm z przodu, z tyłu system z progresywnym łącznikiem. Pełna regulacja – przód: napięcie sprężyny i odbicie, tył: napięcie sprężyny, kompresja i odbicie.

Oddawanie mocy: płynne, liniowe, pełne i mocne – idealne połączenie dla radości z jazdy w każdych warunkach.
Zawór wydechowy Beta Progressive Valve: regulowany z zewnątrz – kierowca może łatwo dostosować charakterystykę silnika do stylu jazdy. Wkręć pokrętło, aby uzyskać łagodniejszą reakcję przy niskich obrotach; wykręć – dla szybszej, bardziej dynamicznej pracy silnika.
Przełącznik map na kierownicy: tryby Rain i Sun, współpracujące z zaworem progresywnym.
Zbiornik: przezroczysty, o pojemności 8,8 litra.
Automatyczny wtrysk oleju: umieszczony pod siedzeniem (otwieranym jednym przyciskiem); eliminuje konieczność mieszania oleju z paliwem.
Miękkie opony: miękka mieszanka i agresywny bieżnik zapewniają doskonałą przyczepność w każdych warunkach, oferując jednocześnie stabilniejsze prowadzenie.
Wentylator chłodzenia: montowany standardowo, utrzymuje optymalną temperaturę pracy silnika nawet przy wolnej jeździe. Termowyłącznik steruje pracą wentylatora automatycznie.
Rozrusznik elektryczny: precyzyjny i niezawodny – niezbędny w trudnych sytuacjach terenowych.
Silnik i sprzęgło: pochodzą z serii RR, zastosowano sprzęgło membranowe i 6-biegową skrzynię – bez kompromisów w jakości.

Nowości w modelu MY26:
Grafika: zachowano lubiany szary kolor, wzbogacony o nowoczesne i żywe grafiki oraz białe akcenty podkreślające charakter motocykla.
Tylne światło: nowe LED-owe światło tylne, bardziej nowoczesne i wytrzymalsze.
Wyświetlacz: nowy, większy i czytelniejszy zestaw wskaźników, pokazujący prędkość, dystans, licznik podróży i ostrzeżenie o niskim poziomie oleju.
Silnik 250 2T: przeszedł szereg zmian konstrukcyjnych, by jego charakter był bliższy wersji 300 cm³.

Zastosowano nowy wał korbowy o krótszym skoku (teraz taki sam jak w 300 cm³) i większą średnicę cylindra.
Nowa głowica z przeprojektowaną komorą spalania i cylinder o zmodyfikowanej geometrii kanałów przelotowych.
Dzięki temu moment obrotowy i płynność oddawania mocy znacznie wzrosły, nie wpływając negatywnie na ogólne osiągi.
Poprawiono prowadzenie motocykla – lepsze wyważenie i niższy środek ciężkości.
Nowa skrzynia korbowa mieści większe i mocniejsze łożyska główne.
Przełożenia skrzyni biegów: inspirowane RR XPRO – drugi bieg został znacząco zmieniony, co poprawiło płynność przełączania na trzeci bieg. (Dotyczy zarówno wersji 250, jak i 300 2T).

Cena detaliczna brutto: 35 406 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMA

OBWODOWA RAMA, STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM

ROZSTAW OSI

1467 mm

DŁUGOŚĆ

2157 mm

SZEROKOŚĆ

802 mm

WYSOKOŚĆ

1245 mm

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA

910 mm

PRZEŚWIT

320 mm

WYSOKOŚĆ STOPEK

390 mm

WAGA NA SUCHO 

99 kg (PRZÓD 48 kg; TYŁ 51 kg)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA

8,5 l.

REZERWA

1,5l.

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA OLEJU

650cc

POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA

1,3 l.

PRZEDNIE ZAWIESZENIE

HYDRAULICZNE LAGI USD ø43 mm

TYLNE ZAWIESZENIE

AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ

SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO

110 mm

SKOK KOŁA PRZEDNIEGO

270 mm

SKOK KOŁA TYLNEGO 

270 mm

PRZEDNI HAMULEC

TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

TYLNY HAMULEC

TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

PRZEDNIA FELGA

21 x 1,6 – 36 SZPRYCH

TYLNA FELGA

18 x 1,85 – 36 SZPRYCH

PRZEDNIA OPONA

80/100 – 21

TYLNA OPONA

140/80 -18

 

TYP SILNIKA

JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ

ŚREDNICA

67,4 mm

SKOK

69,9 mm

POJEMNOŚĆ

249 cc

STOPIEŃ SPRĘŻANIA

13,5:1

ZAWÓR WYDECHOWY

BPV Systsem

ROZRUSZNIK

ELEKTRYCZNY

ZAPŁON

AC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTROLĄ POMPY OLEJU

ŚWIECA

NGK GR7CI8

SYSTEM INDUKCJI

KLAPKA SSĄCA

SMAROWANIE

MIESZANINA Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ

GAŹNIK

Keihin PWK 36

SPRZĘGŁO

ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE

PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE

Z.27/72

SKRZYNIA BIEGÓW

6-CIO BIEGOWA

PRZENIESIENIE NAPĘDU

ŁAŃCUCH

OLEJ SILNIKOWY

SAE 10W/40

SPALANIE L/100km

2,4

EMISJA SPALIN Co2 [g/km]

55

 

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl