RX 450 4T MY25​

Kilka miesięcy temu projekt Beta dotyczący rozszerzenia granic RideAbility oficjalnie wszedł w nowy wymiar motocrossu. Firma z Toskanii już teraz codziennie ulepsza swoje modele, aby utrzymać swoje motocykle na szczycie.

RX 450 był oficjalnie pierwszym 4-suwowym motocyklem Cross zbudowanym przez producenta z Rignano sull’Arno, a dla fanów była to także okazja do jazdy na modelu MX wyprodukowanym przez Beta, który wywodzi się z prototypu wyścigowego, ścigającego się od czterech lat w Mistrzostwach Świata MXGP.

Podczas gdy RX 300 2T to motocykl cross-country, wprowadzony jako ekskluzywny na rynek amerykański w 2021 roku, który rozpoczął swoją karierę jako projekt Enduro, a następnie został zbliżony do świata motocrossu poprzez szereg specyficznych adaptacji. Sukces tego projektu oraz rosnące doświadczenie w Mistrzostwach Świata MXGP z modelem 450 4T skłoniły markę z Toskanii do intensyfikacji działań i skonfigurowania RX 300 jako pełnoprawnego motocykla motocrossowego, mającego niewiele wspólnego z modelami Enduro.

RX 300, model roku 2025, przeszedł szereg ważnych interwencji dotyczących silnika, zawieszenia i ramy, które całkowicie oddzielają go od świata Enduro i, podobnie jak RX 450, stanowią samodzielny projekt całkowicie poświęcony motocrossowi.

RX 450 również otrzymał ekscytujące nowe aktualizacje, które zaostrzają jego właściwości, gotowe do walki na torach MX na całym świecie.

Cel projektu pozostaje niezmieniony: wyposażenie motocykla w ramę, silnik i komponenty najwyższej jakości, oraz przeniesienie nowej granicy RideAbility do świata MX.

Co oznacza RideAbility dla Beta? Oznacza to projektowanie i budowanie motocykli, których łatwość prowadzenia jest ich główną wartością. Każdy motocykl z logo Betamotor jest zaprojektowany przez florenckiego producenta, aby zapewnić każdemu motocykliście motocykl, który jest jednocześnie łatwy w prowadzeniu i wydajny. Produkt, który potrafi wydobyć to, co najlepsze z każdego motocyklisty, dzięki kombinacji silnika i ramy, która zapewnia zabawną jazdę, bez obaw o osiągi silnika na poziomie mistrzostw świata.

RX 300 i 450 doskonale spełniają ten cel, każdy na swój sposób: oba stanowią idealne połączenie mocy i kontroli, umieszczając łatwość prowadzenia i charakterystyczną dla Betamotor łatwość użytkowania w centrum projektu, całkowicie skoncentrowane na bezkompromisowej zabawie.

Przyjrzyjmy się szczegółom RX 450 4-str:

  • Tylna rama pomocnicza i skrzynka filtra: Struktura została odpowiednio wzmocniona w kilku punktach, zachowując lekkość i zdolność do absorbowania naprężeń. Dostęp do filtra pozostaje po lewej stronie motocykla i jest niezwykle łatwy i intuicyjny, bez użycia narzędzi.
  • Zawieszenie: Widelec i pojedynczy amortyzator otrzymują nową kalibrację, która poprawia charakterystykę motocykla pod względem prowadzenia i stabilności przy zwiększonym tempie.
  • Bateria: Nowa bateria litowa o wyższym amperażu zapewnia pewne uruchomienie motocykla nawet w najtrudniejszych warunkach.
  • Końcowe przełożenie: Tylna zębatka ma teraz 51 zębów – o jeden więcej niż w poprzednim modelu – co poprawia reakcję silnika na wyjściach z zakrętów oraz pozwala na szybsze budowanie obrotów silnika.
  • Grafika: Nowe, bardziej eleganckie i agresywne grafiki, które podkreślają wyścigowy charakter modelu.

Dodatkowo, wprowadzono szereg aktualizacji wspólnych dla obu modeli, takich jak:

  • Blokada kierownicy: Nowe bloki tłumiące zmniejszają wibracje i podnoszą kierownicę o 5 mm w porównaniu do poprzedniego modelu.
  • Podnóżki: Nowe, mniej masywne podnóżki z ulepszonym chwytem.
  • Wahacz: Wzmocniona oś tylnego koła zyskała 2 mm średnicy, co zwiększa sztywność i odporność na skręcanie.

Podsumowując:

  • Mapy silnika: Oba modele RX są wyposażone w dwie specyficzne mapy silnika (mokre i suche), a model 4-suwowy ma dodatkowo cztery poziomy kontroli trakcji (włączony/wyłączony/aktywny z twardą mapą/aktywny z miękką mapą). Przycisk do wyboru mapy i kontroli trakcji znajduje się na zderzaku kierownicy.
  • Dodatki: RX jest dostarczany z niestandardową podpórką i 4 różnymi krzywkami przepustnicy, aby dostosować reakcję akceleratora.

Cena detaliczna brutto: 50 427 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMASTAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM
ROZSTAW OSI 1485 mm
DŁUGOŚĆ 2170 mm
SZEROKOŚĆ830 mm
WYSOKOŚĆ1270 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 945 mm
PRZEŚWIT335 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 422 mm
WAGA NA SUCHO 104,5 kg (PRZÓD 51,4 kg; TYŁ 53,1 kg)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 7,0 l.
REZERWA1,4 l.
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI USD KAYABA ø 48 mm 
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR KAYABA MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO133 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO305 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 300 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
TYLNY HAMULEC TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6 – 36 SZPRYCH
TYLNA FELGA 19 x 2,15 – 36 SZPRYCH
PRZEDNIA OPONA80/100 – 21
TYLNA OPONA110/90 -19
TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ŚREDNICA97 mm
SKOK60,8 mm
POJEMNOŚĆ449,3 cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA13,5:1
ZAWÓRY WYDECHOWEDOHC finger follower / 4 ZAWORY, DOLOT TYTANOWY, WYDECH STALOWY
ROZRUSZNIKROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY
ACGKokusan
ŚWIECANGK LKAR 8A-9
SMAROWANIE2 POMPY OLEJU
SYSTEM PALIWAPODWÓJNE WTRYSKIWANIE ELEKTRONICZNE ELLDOR
PRZEPUSTNICAØ 46 mm
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ.31/72
PRZEKŁADNIA5 BIEGÓW
PRZENIESIENIE NAPĘDUŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 10W/50 0,8 l. + SAE 10W/40 0,8 l.

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl