Enduro RR 4T 430 Racing MY 2023
Nadeszła jesień, a wraz z nią Betamotor prezentuje nowe modele RR Racing My 2023, aby rozgrzać serca fanów Enduro! Zgodnie z tradycją, gama motocykli RR Racing zawiera wszystko, co jest potrzebne do przekształcenia modeli Enduro toskańskiej marki w maszyny gotowe do ścigania się w najtrudniejszych warunkach i najbardziej konkurencyjnych zawodach.
Główną nowością w dwu oraz czterosuwowych modelach Racing My 2023 jest wprowadzenie tylnego amortyzatora Kayaba (KYB), stworzonego specjalnie przez japońskich ekspertów od zawieszenia do motocykli Betamotor Enduro.
Korzysta z najlepszych materiałów i najnowocześniejszych badań przeprowadzonych wspólnie z inżynierami Beta, co umożliwia duży krok w ewolucji zawieszenia. Gama modeli Racing jest wykończona nową grafiką Racing, podkreślającą elegancki kształt nowych osłon chłodnicy wprowadzonych kilka miesięcy temu w RR oraz szereg różnych komponentów, takich jak handbary. Wyścigowy rodowód najbardziej sportowej wersji gamy Enduro Beta jest widoczny w RR Racing My 2023 na wiele sposobów:
Komponenty Racing:
– Oś przednia z mechanizmem szybkiego zwalniania: natychmiast rozpoznawalna po czerwonej dźwigni zwalniającej ze stopu anodowanego, oś ma kluczowe znaczenie dla zaoszczędzenia cennych sekund podczas wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
– Wzmocnione handbary: Nowe handbary, zaprojektowane i wyprodukowane we własnym zakresie przez firmę Betamotor, jest wykonane z dwukomponentowego materiału w kolorze czerwonym i niebieskim, który nie tylko nadaje motocyklowi wyścigowy wygląd, ale także czyni go wyjątkowo wytrzymałym nawet w najtrudniejszych użytkowanie w terenie.
– Opony Metzeler: motocykle z gamy Racing są wyposażone w te same opony, które są używane przez oficjalnych zawodników zespołu w mistrzostwach EnduroGp. Wysokiej klasy produkty o mistrzowskim poziomie przyczepności!
– Podnóżki ze stopu Ergal: aby zapewnić maksymalną kontrolę przez cały czas i zapewnić brak utraty kontaktu z motocyklem, modele RR Racing są wyposażone w czarne podnóżki ergal racing ze stalowymi pinami o dużej powierzchni styku.
– Tylna zębatka z anodyzowanym aluminiowym rdzeniem i stalowymi zębami firmy ZF Sprockets: najwyższej klasy osiągi, lekkość i wytrzymałość – idealne połączenie wszystkich atrybutów, które musi posiadać każdy element wyścigowy.
– Niebieskie siedzenie Racing: pokrowiec antypoślizgowy i wbudowana kieszonka zapewniają niezrównaną przyczepność, wygodę i praktyczność.
– Anodowana na czarno dźwignia zmiany biegów i tylny pedał hamulca.
– Korek wlewu oleju skrzyni biegów anodowany na czerwono – aluminium.
– Napinacze łańcucha z czerwonego stopu ergal.
– Nowa grafika wyścigowa oraz czerwone i niebieskie naklejki na felgi.
Zawieszenie:
– 48 mm widelec Kayaba AOS z zamkniętym wkładem: z przodu zawieszenia My 2023 zachowuje zamknięty wkład z amortyzatorem firmy KYB. Ten produkt był stale udoskonalany dzięki współpracy między Beta i Kayabą, nadając kształt wysoce wyspecjalizowanemu komponentowi, który nie tylko maksymalizuje osiągi motocykli RR Racing, ale także czyni te osiągi jeszcze bardziej dostępnymi. Anodowane części wewnętrzne i nowe powłoki zastosowane na materiałach minimalizują tarcie ślizgowe, a regulowana kompresja i tłumienie odbicia pozwalają każdemu kierowcy znaleźć idealne dostosowanie ustawienia. Inżynierowie Betamotor ponownie skalibrowali ustawienie, aby amortyzatory działały optymalnie w symetrii z nowym tylnym amortyzatorem.
– Kayaba C46 RCU Mono: Główną zmianą, jeśli chodzi o zawieszenie modeli RR Racing, jest pierwsze w historii zastosowanie tylnego amortyzatora Kayaba, specjalnie zaprojektowanego i wyprodukowanego dla 2- i 4-suwowych modeli Beta RR Racing. Hydrauliczne ustawienie nowego amortyzatora można w pełni dostosować, dostosowując ustawienia kompresji zewnętrznej (zarówno wysokiej, jak i niskiej) oraz odbicia. Wspólne badania inżynierów Kayaba i działu badawczo-rozwojowego firmy Betamotor w Rignano sull’Arno doprowadziły do opracowania amortyzatora, który jest szczególnie skuteczny we wzmacnianiu dynamicznych aspektów pojazdu, we wszystkich warunkach użytkowania. Amortyzatory KYB są postrzegane jako złoty standard na arenie wyścigowej pod względem zdolności do pochłaniania nierówności terenu, poziomu przyczepności przenoszonej na pojazd i niezmienności osiągów nawet przy szczególnie intensywnym użytkowaniu, gdzie wysokie temperatury generowane przez pracę zawieszenia mają tendencję do powodowania wahań osiągów komponentu. W związku z tym nastąpiła poprawa w konfiguracji motocykli, zarówno w użytku wyścigowym (do którego ustawienie jest przeznaczone), jak i w bardziej amatorskim użytkowaniu, gdzie następuje ogólny wzrost komfortu jazdy.
– Kontrola trakcji – 4T Racing
Aby osiągi modeli czterosuwowych, a w szczególności motocykli o większej pojemności, były jeszcze bardziej dostępne dla kierowcy w każdej sytuacji, oprócz wybieranych przez użytkownika elektronicznych map zarządzania silnikiem, RR Racing oferuje funkcję kontroli trakcji TC. Funkcję kontroli trakcji można włączyć w dowolnym momencie za pomocą zwykłego przycisku na panelu sterowania między ramą a zbiornikiem paliwa. Zarówno funkcja TC, jak i funkcja wyboru mapy silnika są sterowane z tego samego panelu, ma on dwa przyciski sterujące i dwie oddzielne diody LED dla dwóch funkcji.



Cena detaliczna brutto: 56 298 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA |
STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI |
1490 MM |
DŁUGOŚĆ |
2180 MM |
SZEROKOŚĆ |
815 MM |
WYSOKOŚĆ |
1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA |
940 MM |
PRZEŚWIT |
320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK |
413 MM |
WAGA NA SUCHO |
108,5 KG (PRZÓD 53,2 KG; TYŁ 55,3 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA |
9,0 L |
REZERWA |
2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA |
1,4 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE |
HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE |
AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO |
135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO |
295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO |
290 MM |
PRZEDNI HAMULEC |
TARCZA Ø260 MM Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC |
TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA |
21 X 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA |
18 X 2,15 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA |
90/90 – 21 |
TYLNA OPONA |
140/80 – 18 |
TYP SILNIKA |
JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
||
ŚREDNICA |
95 MM |
||
SKOK |
60,8 MM |
||
POJEMNOŚĆ |
430,9 CC |
||
STOPIEŃ SPRĘŻANIA |
12,33:1 |
||
ZAWÓRY WYDECHOE |
DOHC 4 ZAWOROWY WYDECH STAL SSĄCE TYTAN |
||
ROZRUSZNIK |
ELEKTRYCZNY |
||
SYSTEM PALIWOWY |
|
||
ŚWIECA |
NGK LKAR 8A-9 |
||
SMAROWANIE |
2 POMPY OLEJU |
||
PRZEPUSTNICA |
Ø 42 MM SYNERJECT |
||
SPRZĘGŁO |
ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
||
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE |
Z.31/72 |
||
SKRZYNIA BIEGÓW |
6-CIO BIEGOWA |
||
PRZENIESIENIE NAPĘDU |
ŁAŃCUCH |
||
OLEJ SILNIKOWY |
SAE 10W/50 0,8 L + SAE 10W/40 0,8 L |
||
SPALANIE |
3,887 L/100KM |
||
EMISJA SPALIN |
94 G/KM CO2 |