Enduro RR 2T 250 Racing MY 2023
Nadeszła jesień, a wraz z nią Betamotor prezentuje nowe modele RR Racing My 2023, aby rozgrzać serca fanów Enduro! Zgodnie z tradycją, gama motocykli RR Racing zawiera wszystko, co jest potrzebne do przekształcenia modeli Enduro toskańskiej marki w maszyny gotowe do ścigania się w najtrudniejszych warunkach i najbardziej konkurencyjnych zawodach.
Główną nowością w dwu oraz czterosuwowych modelach Racing My 2023 jest wprowadzenie tylnego amortyzatora Kayaba (KYB), stworzonego specjalnie przez japońskich ekspertów od zawieszenia do motocykli Betamotor Enduro.
Korzysta z najlepszych materiałów i najnowocześniejszych badań przeprowadzonych wspólnie z inżynierami Beta, co umożliwia duży krok w ewolucji zawieszenia. Gama modeli Racing jest wykończona nową grafiką Racing, podkreślającą elegancki kształt nowych osłon chłodnicy wprowadzonych kilka miesięcy temu w RR oraz szereg różnych komponentów, takich jak handbary. Wyścigowy rodowód najbardziej sportowej wersji gamy Enduro Beta jest widoczny w RR Racing My 2023 na wiele sposobów:
Komponenty Racing:
– Oś przednia z mechanizmem szybkiego zwalniania: natychmiast rozpoznawalna po czerwonej dźwigni zwalniającej ze stopu anodowanego, oś ma kluczowe znaczenie dla zaoszczędzenia cennych sekund podczas wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
– Wzmocnione handbary: Nowe handbary, zaprojektowane i wyprodukowane we własnym zakresie przez firmę Betamotor, jest wykonane z dwukomponentowego materiału w kolorze czerwonym i niebieskim, który nie tylko nadaje motocyklowi wyścigowy wygląd, ale także czyni go wyjątkowo wytrzymałym nawet w najtrudniejszych użytkowanie w terenie.
– Opony Metzeler: motocykle z gamy Racing są wyposażone w te same opony, które są używane przez oficjalnych zawodników zespołu w mistrzostwach EnduroGp. Wysokiej klasy produkty o mistrzowskim poziomie przyczepności!
– Podnóżki ze stopu Ergal: aby zapewnić maksymalną kontrolę przez cały czas i zapewnić brak utraty kontaktu z motocyklem, modele RR Racing są wyposażone w czarne podnóżki ergal racing ze stalowymi pinami o dużej powierzchni styku.
– Tylna zębatka z anodyzowanym aluminiowym rdzeniem i stalowymi zębami firmy ZF Sprockets: najwyższej klasy osiągi, lekkość i wytrzymałość – idealne połączenie wszystkich atrybutów, które musi posiadać każdy element wyścigowy.
– Niebieskie siedzenie Racing: pokrowiec antypoślizgowy i wbudowana kieszonka zapewniają niezrównaną przyczepność, wygodę i praktyczność.
– Anodowana na czarno dźwignia zmiany biegów i tylny pedał hamulca.
– Korek wlewu oleju skrzyni biegów anodowany na czerwono – aluminium.
– Napinacze łańcucha z czerwonego stopu ergal.
– Nowa grafika wyścigowa oraz czerwone i niebieskie naklejki na felgi.
Zawieszenie:
– 48 mm widelec Kayaba AOS z zamkniętym wkładem: z przodu zawieszenia My 2023 zachowuje zamknięty wkład z amortyzatorem firmy KYB. Ten produkt był stale udoskonalany dzięki współpracy między Beta i Kayabą, nadając kształt wysoce wyspecjalizowanemu komponentowi, który nie tylko maksymalizuje osiągi motocykli RR Racing, ale także czyni te osiągi jeszcze bardziej dostępnymi. Anodowane części wewnętrzne i nowe powłoki zastosowane na materiałach minimalizują tarcie ślizgowe, a regulowana kompresja i tłumienie odbicia pozwalają każdemu kierowcy znaleźć idealne dostosowanie ustawienia. Inżynierowie Betamotor ponownie skalibrowali ustawienie, aby amortyzatory działały optymalnie w symetrii z nowym tylnym amortyzatorem.
– Kayaba C46 RCU Mono: Główną zmianą, jeśli chodzi o zawieszenie modeli RR Racing, jest pierwsze w historii zastosowanie tylnego amortyzatora Kayaba, specjalnie zaprojektowanego i wyprodukowanego dla 2- i 4-suwowych modeli Beta RR Racing. Hydrauliczne ustawienie nowego amortyzatora można w pełni dostosować, dostosowując ustawienia kompresji zewnętrznej (zarówno wysokiej, jak i niskiej) oraz odbicia. Wspólne badania inżynierów Kayaba i działu badawczo-rozwojowego firmy Betamotor w Rignano sull’Arno doprowadziły do opracowania amortyzatora, który jest szczególnie skuteczny we wzmacnianiu dynamicznych aspektów pojazdu, we wszystkich warunkach użytkowania. Amortyzatory KYB są postrzegane jako złoty standard na arenie wyścigowej pod względem zdolności do pochłaniania nierówności terenu, poziomu przyczepności przenoszonej na pojazd i niezmienności osiągów nawet przy szczególnie intensywnym użytkowaniu, gdzie wysokie temperatury generowane przez pracę zawieszenia mają tendencję do powodowania wahań osiągów komponentu. W związku z tym nastąpiła poprawa w konfiguracji motocykli, zarówno w użytku wyścigowym (do którego ustawienie jest przeznaczone), jak i w bardziej amatorskim użytkowaniu, gdzie następuje ogólny wzrost komfortu jazdy.
Dozownik oleju:
W przypadku modeli z rodziny RR Racing 2T MY 2023 firma Beta zdecydowała się zrezygnować z automatycznego dozownika oleju, aby jej motocykle wyścigowe nadal wyznaczały standardy lekkości, a w rezultacie zwinności. Dlatego motocykle RR Racing 2T muszą być zasilane premiksem oleju i benzyny – cecha charakterystyczna podkreślająca rasowy wyścigowy charakter tej wersji. Te motocykle nadal mogą być wyposażone w mieszalnik oleju dostępny na rynku wtórnym, dostępny jako akcesorium w katalogu części fabrycznych Beta.
Silnik – RR Racing 2T 300 i 200
W poprzednim roku modelowym Beta dokonała pewnych zmian w jednostce napędowej, aby poprawić osiągi modeli RR Racing 2T 300 i 200, które pozostają niezmienione w roku modelowym My 2023. Dlatego silniki Racing o pojemności 300 cm3 i 200 cm3 różnią się od modeli podstawowych pod następującymi względami:
– RR 300 2T: W porównaniu z modelami RR, cylinder silnika o pojemności 300 cm3 ma teraz zmodyfikowaną geometrię wylotu i kanału transferowego oraz inną głowicę cylindra, w połączeniu z inaczej skalibrowanym zaworem wydechowym. Głowica cylindra, różni się od standardowej zarówno pod względem zmodyfikowanej geometrii przepływu, jak i geometrii komory spalania, zapewnia wyższy stopień sprężania, co skutkuje znacznym wzrostem osiągów. Aby lepiej zarządzać zwiększoną mocą wyjściową silnika, zmodyfikowano również zawór wydechowy, zmieniając wewnętrzną sprężynę i system regulacji, aby zapewnić pełne i łatwo dostępne dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów. Pakiet uzupełnia inny czas zapłonu.
– RR 200 2T: Silnik o pojemności 200 cm3 zachowuje również inną głowicę cylindrów niż w wersji standardowej, a także pojedynczy, sztywniejszy zawór wydechowy, zamiast dwóch stosowanych w RR. Wszystko to przyczynia się do zwiększenia mocy przy średnich i wysokich obrotach silnika.
Cena detaliczna brutto: 53 077 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1482 MM |
DŁUGOŚĆ | 2172 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 407 MM |
WAGA NA SUCHO | 103,5 KG (PRZÓD 50,8 KG; TYŁ 52,7 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA | 18 X 2,15 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 66,4 MM |
SKOK | 72 MM |
POJEMNOŚĆ | 249 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,2:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BETA POWER VALVE |
ROZRUSZNIK | NOŻNY |
ZAPŁON | AC KOKUSAN CYFROWY CDI |
ŚWIECA | NGK BR8ES |
SMAROWANIE | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM |
GAŹNIK | KEIHIN PXK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE | 2,493 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 59 G/KM CO2 |