Enduro RR X-PRO 2T 125 MY25
Po dwudziestu latach produkcji modele Beta RR zostały przekształcone w nową generację motocykli enduro. Przedstawiamy całkowicie nową serię modeli 2T i 4T, znanych jako RR X-Pro! Nie należy mylić ich z modelami Race Edition, gdyż modele X-Pro oferują szeroki zakres funkcji i korzyści dla enduro riderów, idealnych do jazdy terenowej we wszystkich dyscyplinach. Dostępnych jest osiem modeli RR X-Pro, każdy o innym charakterze i nastawieniu: modele 125, 200, 250 i 300 2T oraz 350, 390, 430 i 480 4T.
Zaprojektowane specjalnie, aby sprostać najtrudniejszym szlakom, posiadają funkcje niespotykane w większości innych modeli enduro, w tym nową ramę z obniżonym o 20 mm siedzeniem, zupełnie nowy przedni widelec z jedną sprężyną, elastomerowe mocowania kierownicy, zbiornik przelewowy płynu chłodzącego oraz pasek ratunkowy na przednim błotniku. Dodatkowo nowe plastikowe elementy wyróżniają te motocykle na tle innych.
Nowy przedni widelec ZF SHC jest lżejszy od wcześniejszych standardowych modeli RR, dzięki zastosowaniu jednej sprężyny w prawej rurze, z regulacją wstępnego napięcia, a cała amortyzacja kompresji i odbicia odbywa się po lewej stronie. Taki design jest idealny do intensywnej jazdy enduro, zapewniając bardziej stabilne prowadzenie i szybszą reakcję widelca. Komplementarnie do przedniego widelca zastosowano elastomerowe mocowania kierownicy XTrig, które redukują wibracje i zmęczenie jeźdźca. Tylny amortyzator jest również nowy, z zaktualizowanymi ustawieniami zaworów, dopasowanymi do nowego przedniego widelca SHC.
Aby poprawić „Rideability” motocykla, wysokość siedzenia została obniżona o 20 mm, co zmniejsza środek ciężkości i zapewnia lepsze podparcie dla jeźdźca w trudnych warunkach. Pasek na przednim błotniku to nowa funkcja, ułatwiająca podniesienie przedniego koła w trudnych sytuacjach.
Nowa rama, której design został zaczerpnięty z modeli RR Race Edition i RX, ma większy trzon, co czyni ją bardziej wytrzymałą i mniej podatną na skręcanie. Nowy cylinderek hamulca tylnego Nissin zapewnia lepszą wydajność hamulców, a większy zbiornik płynu chłodzącego system pod ekstremalnym hamowaniem.
Modele RR X-Pro mają unikalny wygląd z nową karoserią, w tym nową maską reflektora, smukłymi panelami zbiornika paliwa i nowym tylnym błotnikiem. Nowe grafiki podkreślają olśniewający wygląd całej serii.
125CC
Najmniejszy motocykl w gamie Beta, jest najlżejszy i najłatwiejszy do prowadzenia. W czystym stylu wyścigowym, nadaje się zarówno dla młodych jeźdźców, jak i dla bardziej doświadczonych, którzy szukają zabawnego motocykla.
Aktualizacje obejmują:
- ZF SHC przedni widelec: Jednostronna sprężyna, w pełni regulowana pod kątem wstępnego napięcia, kompresji i odbicia. Redukcja wagi o ponad 250 gramów.
- ZF tylny amortyzator: Przeprojektowany i dopasowany do przedniego widelca SHC. Zapewnia lepszą równowagę zawieszenia i prowadzenia. Postępowa dźwignia poprawia prowadzenie.
- Niższe siedzenie: O 20 mm niższe niż modele RR MY24, nowy kształt oraz miększa pianka dla bardziej komfortowej jazdy.
- Rama: Podobna do modeli RR Race Edition i RX, większy trzon dla trwałości i mniejszej elastyczności.
- Cylinderek hamulca tylnego: Większa pojemność płynu w porównaniu z wcześniejszymi modelami, redukcja ciepła podczas ekstremalnego hamowania.
- Mocowania kierownicy: Mocowania XTrig FlexFix redukujące zmęczenie jeźdźca i wibracje.
- Elektroniczny klucz: System zabezpieczający przed kradzieżą z unikalnym kodowanym kluczem, również używany jako wyłącznik bezpieczeństwa na nadgarstku jeźdźca.
- Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego: Redukuje utratę płynu chłodzącego w ekstremalnych warunkach.
- Całkowicie nowa karoseria: Nowa maska reflektora, panele zbiornika paliwa i tylny błotnik wyróżniające motocykl.
- Grafiki: Olśniewający wygląd w kolorach włoskiej czerwieni z subtelnymi liniami.
- Pasek ratunkowy z przodu: Pomocny przy podnoszeniu przedniego koła w trudnych sekcjach.
Inne funkcje:
- Elektryczny rozrusznik: Precyzyjny i niezawodny, niezbędny przy ponownym uruchamianiu motocykla w trudnych sytuacjach. Opcjonalnie dostępny kickstarter.
- Sprzęgło: „Light-Pull” z trzema ustawieniami do regulacji siły nacisku i progresywności.
- Akumulator: Bateria litowa zapewnia szybkie starty i zmniejsza wagę.
- Elektryka: Reflektor i tylne światło z miernikiem, który obejmuje godziny użytkowania, licznik kilometrów, prędkość i inne.
- Zbiornik paliwa: Przezroczysty, aby łatwo monitorować poziom paliwa.
- Osłona pod silnik: Plastikowa osłona redukująca hałas silnika, ukształtowana do ramy dla lepszej prześwitu.
- Grafiki: Nowe grafiki podobne do tych z modeli RR, w charakterystycznej dominującej czerwieni Beta.
Modele 2T również obejmują:
- Przełącznik mapy: (Modele 2T) Dwa ustawienia do regulacji dostarczania mocy silnika do warunków terenowych (mokro lub sucho).
- Elektroniczny wtrysk oleju: Zbiornik oleju pod siedzeniem, eliminujący konieczność mieszania oleju z paliwem.
Cena detaliczna brutto: 40 055 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1477 mm |
DŁUGOŚĆ | 2167 mm |
SZEROKOŚĆ | 830 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 mm |
PRZEŚWIT | 325 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 410 mm |
WAGA NA SUCHO | 94,0kg (przód 45,0 kg; tył 49,0 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 l. |
REZERWA | 2,3 l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 132 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA | 18 x 1,85 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 120/90 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 54 mm |
SKOK | 54,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 124,8 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 15,2:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | BPV system |
ROZRUSZNIK | NOŻNY |
ACG | AC Kokusan – CYFROWY CDI |
ŚWIECA | NGK BR9ECMVX |
SMAROWANIE | ZAWÓR MEMBRANOWY |
SYSTEM PALIWA | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM |
PRZEPUSTNICA | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE Z ODWROTNYM OTWIERANIEM |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.23/73 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 3,3 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 76,2 |