Enduro RR RACE 2T 125 MY26

Beta RR Race MY26 – Nowa generacja wyścigowych enduro

Firma Beta ogłasza premierę nowej serii RR Race MY26, nieco wcześniej niż zwykle. W tym roku debiut następuje przed tradycyjnym październikowym terminem, który zazwyczaj oznacza prezentację najbardziej wydajnych motocykli toskańskiego producenta. Ten wcześniejszy start podkreśla stałe zaangażowanie firmy w innowacje i dbałość o szczegóły, mające na celu dostarczanie coraz bardziej zaawansowanych, wydajnych i przystępnych modeli dla motocyklistów o różnych umiejętnościach.

Modele RR Race stanowią wyścigowe wersje motocykli enduro Beta, wyróżniające się licznymi modyfikacjami w silniku, zawieszeniu, ramie i wyposażeniu, dzięki czemu idealnie sprawdzają się na torze – zawsze w duchu filozofii RideAbility (łatwości prowadzenia).

Poznaj wszystkie nowości i cechy, które odróżniają modele MY2026 od poprzedników.

RR Race 2T 250–300

W zgodzie z niedawnymi innowacjami zastosowanymi w serii XPRO MY26, które zdobyły uznanie zarówno amatorów, jak i doświadczonych użytkowników, silnik nowego RR Race 250 2T został całkowicie przeprojektowany w celu uzyskania większego momentu obrotowego i szerszego zakresu mocy – idealnego do jazdy po różnorodnych trasach enduro.

Najważniejsze zmiany:

  • Wał korbowy i cylinder: teraz wspólne z modelem 300 2T. Skok tłoka został zmniejszony (z 72 mm do 69,9 mm), a średnica cylindra zwiększona (z 66 mm do 67,4 mm), przy zachowaniu pojemności 250 cm³. Przeprojektowano również kanały przelotowe cylindra oraz zastosowano nowy dedykowany tłok.
  • Nowa głowica cylindra: komora spalania została całkowicie przeprojektowana, by zapewnić optymalne warunki pracy przy nowej geometrii silnika, nadal z wykorzystaniem podwójnej świecy zapłonowej.

Zalety podwójnej świecy zapłonowej (zarówno w 250 2T, jak i 300 2T):

  • Lepsze rozłożenie punktów zapłonu w komorze spalania, co ogranicza straty paliwa i poprawia stabilność pracy silnika przy wszystkich prędkościach.
  • Większy moment obrotowy i moc w całym zakresie obrotów.
  • Oddzielny układ elektryczny dla każdej świecy – w razie awarii jednej z nich silnik nadal pracuje (choć z mniejszą wydajnością), co umożliwia dokończenie wyścigu lub jazdy terenowej.

Dzięki tym zmianom uzyskano większy moment obrotowy i bardziej liniowe oddawanie mocy, bez negatywnego wpływu na ogólne osiągi. Poprawiono również prowadzenie motocykla dzięki niższemu środkowi ciężkości i lepszemu wyważeniu. W skrzyni korbowej zastosowano większe i mocniejsze łożyska główne.

Skrzynia biegów:
Drugi bieg został znacząco wydłużony, co poprawiło płynność zmiany z drugiego na trzeci bieg oraz stabilność motocykla podczas przełączeń. Dzięki temu jazda wyścigowa stała się jeszcze bardziej precyzyjna – łatwiej dobrać idealne przełożenie do każdej sytuacji.

Te zmiany obejmują również model RR Race 300 2T.

RR Race 2T 125

Aby wspierać doskonałe osiągi i umożliwić szybkie, precyzyjne zmiany biegów, zastosowano nowy, wzmocniony układ przekładni. Solidna konstrukcja i precyzyjna kalibracja pozwalają małemu silnikowi 125 cm³ w pełni rozwinąć swój potencjał przy każdej prędkości.
(Ta modyfikacja dotyczy również modelu 200 2T).

RR Race 2T 200

Model RR Race 200 2T otrzymał dodatkową aktualizację przekładni – zmodyfikowano zarówno przełożenie pierwotne, jak i wtórne, by zoptymalizować rozkład obciążeń i poprawić ogólną wytrzymałość mechaniczną układu.

Pod względem funkcjonalnym zachowano ten sam charakter jazdy i reakcję na gaz, co w poprzednim modelu, jednak konstrukcja jest teraz bardziej niezawodna przy długotrwałym i intensywnym użytkowaniu, co dodatkowo wzmacnia techniczną bazę projektu.

RR Race 4T

Silniki czterosuwowe otrzymały nowe mapy zapłonu w porównaniu z poprzednim rokiem modelowym. Ulepszono liniowość i przewidywalność pracy w całym zakresie obrotów. Niezależnie od pojemności, inżynierowie Beta zoptymalizowali płynność i kontrolę mocy, aby motocykle były jeszcze bardziej skuteczne i łatwiejsze w prowadzeniu nawet na trudnym terenie.

Komponenty wyścigowe – cała gama

W nowej serii zachowano sprawdzony pakiet zawieszenia i specjalne elementy wyposażenia wersji wyścigowej Beta:

  • Widelec Kayaba AOS 48 mm (zamknięta kaseta): anodowane elementy wewnętrzne i specjalne powłoki ograniczają tarcie. Regulacja tłumienia dobicia i odbicia pozwala dopasować ustawienia do preferencji kierowcy.
  • Amortyzator Kayaba C46 RCU Monoshock: uznawany za wzorzec w świecie wyścigowym – doskonale pochłania nierówności, zapewnia przyczepność i stałą wydajność nawet przy dużych obciążeniach. Możliwa pełna regulacja kompresji (niskie i wysokie prędkości) oraz odbicia.
  • Przednia oś z szybkim demontażem: charakterystyczna czerwona dźwignia z anodowanego aluminium pozwala zaoszczędzić cenne sekundy podczas wymiany koła.
  • Wzmocnione handbary: wykonane z dwuskładnikowego tworzywa, łączą sportowy wygląd z wysoką odpornością na uderzenia w terenie.
  • Podnóżki wyścigowe Ergal: z wymiennymi stalowymi bolcami; węższe niż wcześniej, by ułatwić ruchy nóg, ale oferujące lepszą przyczepność i kontrolę.
  • Tylna zębatka ZF SPROCKETS: aluminiowy rdzeń z anodowanego aluminium i stalowe zęby – doskonałe połączenie lekkości, trwałości i wydajności.
  • Siedzisko wyścigowe: z antypoślizgową tapicerką i kieszenią na dokumenty – zapewnia wyjątkowy komfort i funkcjonalność.
  • Grafika wyścigowa: przyciągająca wzrok, dopasowana do charakteru modelu.
  • Czarna anodowana dźwignia zmiany biegów i pedał hamulca tylnego.
  • Korek wlewu oleju skrzyni biegów, korek wlewu oleju silnikowego i pokrywa filtra oleju – wykonane z czerwonego anodowanego aluminium.
  • Napinacze łańcucha z czerwonego stopu Ergal.

We wszystkich modelach dwusuwowych Beta pozostaje wierna swojej filozofii rezygnacji z automatycznego dozownika oleju (dostępnego w katalogu części Factory Parts), w celu maksymalnego obniżenia masy motocykla.

Cena detaliczna brutto: 43 516 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMA

STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM

ROZSTAW OSI

1477 mm

DŁUGOŚĆ

2167 mm

SZEROKOŚĆ

830 mm

WYSOKOŚĆ

1275 mm

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA

950 mm

PRZEŚWIT

345 mm

WYSOKOŚĆ STOPEK

430 mm

WAGA NA SUCHO 

94,0kg (PRZÓD 45,0 kg; TYŁ 49,0 kg)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA

9,5 l.

REZERWA

2,3 l.

POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA

1,3 l.

PRZEDNIE ZAWIESZENIE

HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm

TYLNE ZAWIESZENIE

AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ

SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO

130 mm

SKOK KOŁA PRZEDNIEGO

300 mm

SKOK KOŁA TYLNEGO 

287 mm

PRZEDNI HAMULEC

TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

TYLNY HAMULEC

TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

PRZEDNIA FELGA

21 x 1,6 – 36 SZPRYCH

TYLNA FELGA

18 x 1,85 – 36 SZPRYCH

PRZEDNIA OPONA

90/90 – 21

TYLNA OPONA

120/90 -18

 

 

TYP SILNIKA

JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ

ŚREDNICA

54 mm

SKOK

54,5 mm

POJEMNOŚĆ

124,8 cc

STOPIEŃ SPRĘŻANIA

15,2:1

ZAWÓR WYDECHOWY

BPV system

ROZRUSZNIK

NOŻNY

ZAPŁON

AC Kokusan – CRYFROWY CDI

ŚWIECA

NGK BR9ECMVX

SYSTEM INDUKCJI

KLAPKA SSĄCA

SMAROWANIE

MIESZANINA

GAŹNIK

Keihin PWK 36

SPRZĘGŁO

ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE

PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE

Z.23/73

SKRZYNIA BIEGÓW

6-CIO BIEGOWA

PRZENIESIENIE NAPĘDU

ŁAŃCUCH

OLEJ SILNIKOWY

SAE 10W/40

SPALANIE L/100km

2,5

EMISJA SPALIN Co2 [g/km]

58

 

 

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl