Enduro RR RACE 2T 125 MY 2025
**Czas na wyścig!**
Szybkie, precyzyjne i zwinne, jak prawdziwe motocykle wyścigowe, nowe modele Beta RR Race są gotowe na tor, oferując wyjątkową wydajność i brak kompromisów.
Modele RR Race z 2025 roku to wersje wyścigowe nowo wprowadzonych modeli X-Pro Beta, z szeregiem modyfikacji silnika, zawieszenia i ramy, które czynią je idealnymi do osiągania najlepszych wyników na torze. Zaprojektowane zarówno na trasy o niskiej, jak i wysokiej prędkości, modele Race zapewniają pewność i RideAbility, jaką tylko Beta może dostarczyć.
Przyjrzyjmy się nowym funkcjom i cechom, które wyróżniają te modele.
**NOWOŚCI**
Dla Modelu 2025 wprowadzono szereg nowych funkcji w całym zakresie dwóch i czterech suwów, podczas gdy inne są specyficzne dla poszczególnych modeli:
**Nowe funkcje dla wszystkich modeli**
– **Nowe stopki z aluminium Ergal**: przeprojektowane, aby zapewnić maksymalną kontrolę i brak utraty kontaktu z motocyklem, modele RR Race 25 są wyposażone w nowe stopki wyścigowe z Ergalu z wymiennymi stalowymi pinami; są one węższe niż wcześniej, co ułatwia ruch nóg, ale lepsze pod względem przyczepności.
– **Przedni zacisk hamulcowy**: nowy, lżejszy i wyższej wydajności zacisk Nissin w porównaniu do poprzedniego komponentu pojawia się w nowych modelach Race; podkreśla to prowadzenie motocykla, zachowując jednocześnie moc hamowania, progresywność i modulację.
– **Większy oś tylnego koła**: średnica osi tylnego koła została zwiększona o 2 mm, osiągając 22 mm. Nowa oś zapewnia większą sztywność i odporność na skręcanie, co skutkuje motocyklem zawsze precyzyjnie prowadzonym, nawet podczas najbardziej gwałtownych przyspieszeń. Tylne zawieszenie również zostało zaktualizowane, aby pomieścić nową oś.
– **Przełącznik map na kierownicy**: przycisk przełącznika map nie znajduje się już w tradycyjnej pozycji za rurą kierownicy; teraz znajduje się na kierownicy, wewnątrz osłony, utrzymując rodzinne cechy modeli X-PRO. Zarówno przełącznik map, jak i przycisk Traction Control dla modelu czterosuwowego są tutaj umieszczone.
– **Karoseria**: nowe nadwozia niedawno wprowadzone w modelach X-PRO zostały włączone do 2025 RR Race z agresywnym i efektownym wyglądem, generując kompletny redesign motocykla. Maskownica reflektora, panele zbiornika, boki i tylna część zostały przeprojektowane przez Beta. Maskownica ma zwężający się kształt, podczas gdy tylna część i panele zbiornika są smukłe i dobrze połączone, zapewniając prosty, beznarzędziowy dostęp do filtra powietrza oraz utrzymując przyciskowy demontaż siedziska.
– **Olej do wtrysku**: w modelach Race dwusuwowych olej do wtrysku nie jest uwzględniony, aby zmniejszyć ogólną wagę motocykla, ale może być dodany opcjonalnie (dostępne w katalogu części Factory).
**Dla niektórych pojemności w zakresie dwusuwowym dodano nowe cechy silnika:**
**Silnik – RR Race 250 Dwusuwowy**
Po debiucie w poprzednim modelu 300 Race z 2024 roku, model 250 teraz posiada nową głowicę cylindrów z podwójną świecą zapłonową, poprawiając specyfikację silnika. Odbiór jest bardziej liniowy, a pomimo wzrostu maksymalnej mocy, docylność motocykla jest znacznie większa. Użycie podwójnej świecy zapłonowej zapewnia liczne korzyści:
– Oferuje czystsze spalanie i poprawę zużycia paliwa, co przekłada się na większą stabilność karburacji przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika i szerszą charakterystykę mocy przy wszystkich warunkach przyczepności.
– Zakres użycia silnika jest jeszcze szerszy, gdyż dostępny jest zarówno większy moment obrotowy, jak i więcej mocy.
– Dwie świece zapłonowe są zarządzane przez całkowicie oddzielny system elektryczny. Oznacza to, że jeśli jedna z świec zapłonowych się wypali, silnik nadal będzie mógł pracować, choć mniej efektywnie, pozwalając na ukończenie wyścigu lub jazdy terenowej.
**Silnik – RR Race 125 Dwusuwowy**
Jak wielokrotnie udowodniło Beta, wierzy w potencjał młodych ludzi, a producent ponownie zdecydował się to podkreślić nowym modelem RR Race na rok 2025, wprowadzając szereg zmian w małym silniku 125 cm³. Celem tej interwencji było zwiększenie mocy dostarczanej przez silnik 125 dwusuwowy w całej krzywej dostarczania, intensyfikując maksymalną dostępną moc.
Ten rezultat udało się osiągnąć dzięki nowemu tłokowi i nowej głowicy cylindrów. Dzięki tym zmianom silnik jest bardziej reaktywny, mocniejszy i bardziej dynamiczny, jeszcze bardziej zwiększając eksplozję maksymalnej wydajności. Nowy silnik 125 cm³ ma teraz szerszy zakres użycia niż w przeszłości, gdzie wcześniejsze ulepszenia już podniosły poprzeczkę dla modelu, zwiększając moc przy wysokich prędkościach obrotowych bez utraty momentu obrotowego na niskich obrotach.
**Komponenty wyścigowe – Cała gama**
Nie zmienił się jednak sprawdzony zestaw zawieszenia i specjalne komponenty wersji wyścigowej Beta:
– **Widelec Kayaba AOS 48 mm**: anodowane wewnętrzne części i stosowane materiały minimalizują tarcie ślizgowe, podczas gdy regulowane tłumienie kompresji i odbicia pozwala każdemu riderowi znaleźć idealne dostosowanie ustawienia.
– **Amortyzator Kayaba C46 RCU**: amortyzator KYB jest standardem w wyścigach pod względem zdolności absorbowania nierówności terenu, poziomu trakcji przekazywanej na tylne koło i spójności wydajności nawet przy szczególnie ciężkim użytkowaniu. Regulowany w zakresie wstępnego napięcia, kompresji (wysoka i niska prędkość) oraz odbicia zapewnia możliwość dostosowania zawieszenia do własnych potrzeb.
– **Szybkozłączna oś przednia**: natychmiast rozpoznawalna dzięki czerwonej anodowanej dźwigni, ten komponent jest kluczowy dla oszczędzania cennych sekund w wyścigu podczas zmiany opony.
– **Wzmocnione osłony rąk**: osłony rąk mają formę z dwóch komponentów materiału, które nie tylko nadają motocyklem wyścigowy wygląd, ale także czynią je szczególnie odpornymi nawet w najbardziej trudnych warunkach terenowych.
– **Tylna zębatka z rdzeniem aluminiowym anodowanym i stalowymi zębami od ZF SPROCKETS**: najwyższa wydajność, lekkość i wytrzymałość – korzyści z lekkiej wagi ze stalowymi zębami dla długiej żywotności.
– **Siedzenie wyścigowe**: z antypoślizgową powłoką i kieszonką na dokumenty dla niezrównanej przyczepności, komfortu i praktyczności.
– **Anodowane na czarno dźwignie zmiany biegów i tylne pedały hamulca**.
– **Korek wlewu oleju do skrzyni biegów, korek wlewu oleju silnikowego i korek filtra oleju anodowane na czerwono z aluminium**.
– **Bloki napinacza łańcucha z czerwonego stopu ergalu**.
Cena detaliczna brutto: 42 916 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1477 mm |
DŁUGOŚĆ | 2167 mm |
SZEROKOŚĆ | 830 mm |
WYSOKOŚĆ | 1275 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 950 mm |
PRZEŚWIT | 345 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 430 mm |
WAGA NA SUCHO | 94,0kg (PRZÓD 45,0 kg; TYŁ 49,0 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 l. |
REZERWA | 2,3 l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 130 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 300 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 287 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 120/90 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 54 mm |
SKOK | 54,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 124,8 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 15,2:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | BPV system |
ROZRUSZNIK | NOŻNY |
ZAPŁON | AC Kokusan – CYFROWY CDI |
ŚWIECA | NGK BR9ECMVX |
UKŁAD DOLOTOWY | ZAWÓR MEMBRANOWY |
SMAROWANIE | MIESZANE |
GAŹNIK | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE Z ODWRÓCONYM OTWARCIEM |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.23/73 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,8 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 64 |