Enduro RR X-PRO 2T 300 MY25
W dwudziestym roku produkcji, modele Beta RR zostały przekształcone w nową generację motocykli enduro. Przedstawiamy zupełnie nową serię modeli 2T i 4T, znaną jako RR X-Pro! Nie mylić z modelami Race Edition. Modele X-Pro oferują enduro jeźdźcom szeroki zakres funkcji i korzyści dostosowanych do jazdy szlakowej we wszystkich dyscyplinach. Dostępnych jest osiem modeli RR X-Pro, każdy o innym charakterze i stylu: modele 2T 125, 200, 250 i 300 oraz modele 4T 350, 390, 430 i 480.
Zaprojektowane wyłącznie do pokonywania najtrudniejszych szlaków, z funkcjami niespotykanymi w większości innych modeli enduro, w tym nowa rama z obniżonym o 20 mm siedzeniem, zupełnie nowy przedni widelec z jedną sprężyną, elastomerowe uchwyty kierownicy, zbiornik przelewowy chłodziwa, a także pasek ratunkowy na przednim błotniku. Na liście zmian znajdują się również całkowicie nowe elementy plastikowe, które wyróżniają motocykl na tle innych.
Całkowicie nowy przedni widelec ZF SHC jest lżejszy niż wcześniejsze standardowe modele RR, wykorzystując jedną sprężynę w rurze po prawej stronie, która zawiera regulację wstępnego napięcia, podczas gdy cała kompresja widelca i tłumienie odbicia są obsługiwane po lewej stronie. Ten jednoprężynowy design jest idealny do ciężkiego użytku enduro, zapewniając jeźdźcowi bardziej stabilne odczucie podczas jazdy. Pozwala również widelcowi reagować szybciej niż inne konstrukcje dzięki mniejszemu ogólnemu tarciu. Uzupełnieniem przedniego widelca są izoelastyczne uchwyty kierownicy firmy XTrig, które redukują wibracje i zmęczenie jeźdźca. Tylni amortyzator również jest nowy, z zaktualizowanymi ustawieniami zaworów, które pasują do nowego przedniego widelca SHC.
Aby zwiększyć łatwość jazdy, wysokość siedzenia została obniżona o 20 mm, co obniża środek ciężkości i zapewnia lepsze oparcie dla stóp w trudnych warunkach. Nowym dodatkiem jest pasek ratunkowy na przednim błotniku, który pomaga podnieść przednie koło z trudnych sytuacji. Nowa rama, której design został zaczerpnięty z modeli RR Race Edition i RX, zapewnia większą wytrzymałość i poprawioną kontrolę dzięki mniejszej elastyczności. Wraz z nową ramą, dodano nowy główny cylinder hamulca tylnego marki Nissin, który poprawia wydajność hamulca tylnego. Nowy zbiornik płynu hamulcowego ma większą pojemność, co pomaga chłodzić system podczas intensywnego hamowania.
Modele RR X-Pro mają swój unikalny wygląd dzięki nowym elementom nadwozia. Nowo zaprojektowana maska przedniego reflektora, smukłe panele zbiornika paliwa i nowy tylny błotnik. Nowe grafiki dopełniają oszałamiający wygląd tej serii.
250CC
Idealny dla tych, którzy szukają delikatniejszego motocykla 2-suwowego z nieco mniejszą mocą i momentem obrotowym niż modele z najwyższej półki, zapewniającego doskonałą manewrowość.
300CC
Stworzony dla tych, którzy cenią sobie duży silnik z znacznym momentem obrotowym przy każdej prędkości. Odpowiedni dla tych, którzy preferują długie biegi.
Aktualizacje są następujące:
- Przedni Widelec ZF SHC: Jednostronna sprężyna, w pełni regulowana pod względem napięcia wstępnego, tłumienia kompresji i odbicia. Redukcja wagi o ponad 250 gramów.
- Tylni Amortyzator ZF: Przeprojektowany i dopasowany do przedniego widelca SHC. Zapewnia lepszą równowagę zawieszenia i łatwość jazdy. Postępowe połączenie poprawia prowadzenie.
- Obniżona Wysokość Siedzenia: 20 mm niższa niż w modelach MY24 RR, nowo zaprojektowany kształt oraz miększa pianka dla dłuższych, bardziej komfortowych jazd.
- Rama: Podobna w konstrukcji do modeli RR Race Edition i RX, większa sztywność dla trwałości i mniejsza elastyczność.
- Główny Cylinder Hamulca Tylnego: Większa objętość płynu w porównaniu do poprzednich modeli, aby zmniejszyć nagrzewanie podczas intensywnego hamowania.
- Uchwyty Kierownicy: Izoelastyczne uchwyty XTrig FlexFix zmniejszające zmęczenie jeźdźca i wibracje.
- Elektroniczny Klucz: Zapewnia system bezpieczeństwa zapobiegający kradzieży z unikalnym kodowanym kluczem, który może być używany jako zabezpieczenie odcinające, gdy jest noszony na nadgarstku jeźdźca.
- Zbiornik na Przelew Płynu Chłodzącego: Zmniejsza straty płynu chłodzącego w ekstremalnych warunkach jazdy.
- Całkowicie Nowy Design Nadwozia: Nowa maska reflektora, panele zbiornika paliwa i tylny błotnik, które wyróżniają motocykl na tle innych modeli.
- Grafika: Oszałamiający wygląd w włoskiej czerwieni z subtelnymi liniami.
- Pasek Ratunkowy Z Przodu: Pomaga w podnoszeniu przedniego koła z trudnych sekcji.
Inne Funkcje:
- Elektryczny Rozrusznik: Precyzyjny i niezawodny, niezbędny przy ponownym uruchamianiu motocykla w trudnych sytuacjach. Opcjonalnie dostępny kopniak awaryjny.
- Sprzęgło: Sprzęgło membranowe „Light-Pull” z trzema ustawieniami regulacji siły pociągu i progresywności.
- Akumulator: Akumulator litowy zapewnia szybkie starty oraz zmniejszoną wagę.
- Elektryka: Reflektor i tylne światło z licznikiem godzin pracy, licznikiem przebiegu, prędkościomierzem i innymi funkcjami.
- Zbiornik Paliwa: Przezroczysty, aby łatwo monitorować poziom paliwa.
- Osłona Silnika: Plastikowa osłona silnika redukuje hałas i jest dopasowana do ramy, zapewniając lepszy prześwit.
- Grafika: Design motocykla jest wzbogacony o nowe grafiki, podobne do tych na modelach RR, w charakterystycznej dominującej czerwieni Beta.
Modele 2T również zawierają:
- Przełącznik Map: (Modele 2T) Dwie pozycje do regulacji dostarczania mocy silnika w zależności od warunków (mokro lub sucho).
- Elektroniczny Wtrysk Oleju: Zbiornik oleju znajduje się pod siedzeniem (łatwo dostępny po naciśnięciu przycisku), co eliminuje konieczność mieszania oleju z paliwem.
Cena detaliczna brutto: 42 916 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1482 mm |
DŁUGOŚĆ | 2175 mm |
SZEROKOŚĆ | 830 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 407 mm |
WAGA NA SUCHO | 103,5 kg (przód 50,8 kg; tył 52,7 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 l. |
REZERWA | 2,3. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 132 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 73 mm |
SKOK | 69,9 mm |
POJEMNOŚĆ | 292,6 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,63:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | BPV Systsem |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ACG | AC Kokusan – CYFROWY CDI Z KONTROLĄ POMPY OLEJU |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | ZAWÓR MEMBRANOWY |
SYSTEM PALIWA | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRYCZNĄ POMPĄ |
PRZEPUSTNICA | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,7 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 62 |