Enduro RR 2T 300 MY 2022
Zawsze znajdzie się miejsce na dodatkowe ulepszenia! Nikt nie rozumie tego lepiej niż zawodnicy zespołu Betamotor: Steve Holcombe, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 2, Enduro GP oraz Assoluti d’italia oraz Brad Freeman, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 3. Niekwestionowani liderzy sezonu 2020 w kategorii Enduro, obecnie wkładają niezmierzone pokłady pracy w sezon 2021. Kolejnym wierzącym w Betamotor jest Jonny Walker, który wybrał Betę by ta zabrała jego umiejętności extreme Enduro na następny poziom w 2021. Klienci Beta również to wiedzą, kontynuując wybór Bety czyniąc tą toskańską markę jedną najlepiej sprzedających się w swojej klasie.
Zachęcona tymi sukcesami, Beta wprowadziła duże nowe właściwości oraz ulepszenia do modeli MY2022 zarówno 2-suwowych jak i 4-suwowych linii RR, zabierając dotychczas wysoko oceniane możliwości poprzednich modeli na nowe wyżyny. Nowości wprowadzone do 4-suwów jak i, w szczególności, 2-suwów są znaczące, dotyczące zarówno układu napędowego jak i ramy z zawieszeniem. Nowa grafika nadaje całej gamie bezkompromisowy wyścigowy wygląd. Celem inżynierów z Rignano sull’Arno było dopracowanie ich motocykli bez wpływania na unikatowy charakter pojazdów, podkreślając wszystkie wyjątkowe cechy wyróżniające każdy model z osobna. Podążając ścieżką tradycji Beta wprowadza całą gamę modeli Enduro, bez wyjątków. Wysokowydajne i wyrafinowane motocykle są dostępne dla szerokiego grona użytkowników, a to wszystko dzięki nieprzerwanej pracy inżynierów Toskańskiej marki, która nieprzerwanie pozwala ulepszać te maszyny i czyni ich niesamowitą moc i wydajność łatwo dostępną dla wszystkich. Jak zawsze ranga zawiera w sobie 8 różnych modeli, każdy z własną osobowością, tak by pokryć potrzeby każdego jeźdźcy. Dla każdego zawodnika jest idealna RR-ka, nawet pomimo tego, że wszystkie posiadają tą samą zdolność do wzbudzania zaufania oraz przyjemnego oddawania doświadczeń z jazdy.
RR 300 to motocykl idealny dla tych, którzy docenią duży silnik z wielką mocą na każdej prędkości. Zdecydowanie zalecany dla tych, którzy cenią sobie długie przełożenia.
Najważniejsze ulepszenia i nowe właściwości wprowadzone do gamy MY 2022 RR to:
- Zawieszenie: Tylny amortyzator dostał nowe ustawienie tłumienia kompresji z niezależnym ustawieniem dla wysokich i niskich prędkości. Dzięki temu ustawienia jednej nie wpływają na drugą co pozwalało usunąć pewne limity ustawień. Ustawienia lag przednich również zostały zoptymalizowane w celu zwiększenia przyczepności i precyzji podczas ekstremalnych warunków użytkowania. Lagi są teraz w innym kolorze, dzięki poprawionemu procesowi anodowania zwiększono twardość powierzchni oraz odporność na korozję całego komponentu.
- Grafika: wszystkie modele teraz posiadają nową kolorystykę skomponowaną z czerwieni. Okleina perfekcyjnie wkomponowuje się w kształt i geometrię pojazdu i nadaje mu bardzo eleganckiego i rasowego wyglądu.
Dodatkowo poza ulepszeniami całej gamy, wprowadzono także zmiany dotykające tylko pojedynczych modeli, które nadają im unikatowej osobowości. Dla modelu RR300 są to największe zmiany z całej grupy. Nowy silnik wraz z nową dedykowaną mapą zapłonu, zapewniającą łagodniejszą ale lepiej odczuwalną reakcję na manetkę gazu i bardziej liniowe oddawanie mocy. Pomimo zwiększenia maksymalnej mocy motocykl stał się również łatwiejszy w prowadzeniu, bardziej intuicyjny i wybaczający błędy niż poprzedni rocznik.
- Silnik: został przeprojektowany od podstaw. Posiada nowy cylinder o większej średnicy, nowy tłok i nowy zawór mocy.
- Wał korbowy: poprawiony i dostosowany do mniejszego skoku tłoka.
- Głowica: została zaprojektowana by pasować do pozostałych nowych komponentów oraz nowej irydowej świecy zapłonowej.
- Tłumik: nowy tłumik o mniejszej średnicy zwiększający wydajność pojazdu.
- Sprzęgło z membranową sprężyną: RR300 dostała nowe sprzęgło, z łagodniejszym i mniej forsującym sterowaniem. Nowe sprężyny pozwalają na lepszą efektywność załączania sprzęgła i przenoszenie większych momentów obrotowych. To sprzęgło pozwala również na dostosowanie wstępnego naprężenia sprężyny sprzęgła.
Cena detaliczna brutto: 46 303 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1482 MM |
DŁUGOŚĆ | 2172 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 407 MM |
WAGA NA SUCHO | 103,5 KG (PRZÓD 50,8 KG, TYŁ 52,7 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWUTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNOTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 X 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 73 MM |
SKOK | 69,9 MM |
POJEMNOŚĆ | 292,6 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,63:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BPV SYSTEM |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC KOKUSAN – DIGITAL CDI |
ŚWIECA | NGK BR7ES |
SMAROWANIE | AUTOMATYCZNY DOZOWNIK OLEJU |
GAŹNIK | KEIHIN PXK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE | 2,7 L/100KM |