Enduro RR 4T 390 Racing MY 2022
Nadeszła jesień i podczas gdy wszyscy inni owijają się w koce w domu, najbardziej zagorzali entuzjaści enduro testować będą nową serię RR Racing MY 2022!
Mistrzostwa EnduroGp dobiegają końca, a zawodnicy Bety są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowani na wydobyciu tego, co najlepsze ze swoich motocykli. Czy jest zatem lepszy czas dla Bety, aby dać społeczeństwu szansę posiadania gotowych do wyścigów wersji motocykli z serii RR 2T-4T, wprowadzonych na rynek w czerwcu?
Zgodnie z tradycją Betamotor, motocykle z gamy RR Racing są wyposażone we wszystko, co jest potrzebne do przekształcenia modeli Enduro toskańskiej marki w maszyny gotowe do ścigania się w najtrudniejszych warunkach i najbardziej konkurencyjnych zawodach.
W przypadku wersji MY 2022 inżynierowie z Rignano sull’Arno pracowali nad ulepszeniem zarówno zawieszenia, jak i silnika, zachowując jednocześnie wszystkie szczegóły stylistyczne i funkcjonalne, których można oczekiwać od wersji Beta Racing. Wszystko to po to by zmniejszyć masę i sprawić, by te pojazdy były jeszcze bardziej praktyczne w rzeczywistych warunkach wyścigowych.
Tak samo jak wersje standard, Racing również dostępne są w 8 wersjach pojemnościowych. Każda z nich z własnym charakterem oraz zaletami.
RR390: Wraz z idealnym stosunkiem łatwości prowadzenia do mocy, jego zwycięska cecha polega na wyjątkowej przyczepności.
Zgodnie z Racingową tradycją Beta, każdy model w RR Racing MY 2022 różni się od odpowiedniego standardowego modelu pod wieloma różnymi względami: serią części wyścigowych wspólnych dla całej gamy, takich jak osłony dłoni czy komponenty w kolorze czerwonym wykonane z aluminium i pewne specyficzne elementy dla każdego modelu. Przyjrzyjmy się im szczegółowo.
Komponenty wersji Racing
- Przednia oś szybkiego demontażu: natychmiast rozpoznawalny po czerwonej dźwigni zwalniającej z anodowanego stopu, element ten ma kluczowe znaczenie dla zaoszczędzenia cennych sekund w wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
- Czerwone osłony dłoni Vertigo: solidna konstrukcja tych części w połączeniu z przykuwającą wzrok grafiką wtopioną w tworzywo sprawiają, że są to niezbędne akcesoria do jazdy w terenie.
- Opony Metzeler: modele z gamy Racing są wyposażone w te same opony, które są używane przez oficjalnych zawodników zespołu w mistrzostwach EnduroGp. Wysokiej klasy produkty o mistrzowskim poziomie przyczepności!
- Podnóżki wykonane z stopu aluminium: jeżdżąc na motocyklu enduro na wyczynowym poziomie, ciągle zmieniasz pozycję swojego ciała. Dlatego ważne jest, aby punkty styku między Tobą a pojazdem zapewniały nienaganny poziom przyczepności. W przypadku stóp zapewniają to wyścigowe podnóżki o dużej powierzchni styku z czarnego stopu ergal i ze stalowymi kolcami.
- Tylna zębatka z aluminiowym anodowanym środkiem oraz stalowymi zębami marki ZF: najwyższej klasy osiągi, lekkość i wytrzymałość – idealne połączenie wszystkich atrybutów, które musi posiadać każdy komponent wyścigowy.
- Dedykowana niebieska kanapa: z antypoślizgową tapicerką i kieszenią na dokumenty zapewnia niezrównany chwyt, wygodę i praktyczność.
- Anodowane na czarno dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca.
- Korki wlewu oleju oraz pokrywa filtra powietrza anodowane na czarno.
- Anodowane na czerwono napinacze z stopu aluminium.
- Nowe grafiki oraz detale kół.
Zawieszenie
- 48 mm Kayaba AOS zamknięte kartridże: nie można mówić o zawieszeniu tych motocykli nie wspominając o widelcu z zamkniętym wkładem firmy KYB, od lat wiodącej marki w Enduro, której produkty po raz kolejny zostały wybrane do modeli MY 2022. Ten produkt jest stale udoskonalany i ulepszany dzięki współpracy między Beta i Kayaba, nadając kształt wysoce wyspecjalizowanemu komponentowi, który nie tylko maksymalizuje osiągi motocykli RR Racing, ale także czyni te osiągi jeszcze bardziej dostępnymi. Anodowane części wewnętrzne minimalizują tarcie ślizgowe, a regulowane tłumienie kompresji i odbicia pozwala każdemu zawodnikowi znaleźć idealne ustawienie. Inżynierowie Betamotor zmienili jednak kalibrację tego komponentu, głównie w celu poprawy komfortu podczas początkowej kompresji, gdy wstrząsy z terenu są przenoszone na kierującego.
Kontrola trakcji – RR Racing 4T
Najważniejszą nowością w gamie 4T jest wprowadzenie kontroli trakcji – po raz pierwszy w RR. Postępy w technologii motocyklowej w formie kształtowania nowych technologii, które mogą być stosowane również do motocykli Enduro co pozwala na jeszcze wydajniejsze wykorzystywanie pojazdów w każdym terenie. Aby osiągi swoich modeli, w szczególności tych o większej pojemności, były jeszcze bardziej dostępne w każdej sytuacji, oprócz elektronicznych map zarządzania, Beta wprowadza nową funkcję kontroli trakcji. Funkcja TC może zostać włączona za pomocą nowego przycisku umiejscowionego przy baku.
Tak samo TC jaki mapy silnika mogą być teraz przełączane z miejsca przy baku – dlatego znajdują się tam teraz dwa przyciski oraz dwie diody sygnalizujące obecne ustawienia motocykla.
Cena detaliczna brutto: 54 082 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1490 MM |
DŁUGOŚĆ | 2180 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 940 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 413 MM |
WAGA NA SUCHO | 107,5 KG (PRZÓD 52,7 KG; TYŁ 54,8KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,4 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 X 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 88 MM |
SKOK | 63,4 MM |
POJEMNOŚĆ | 385,4 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12,48:1 |
SYSTEM ZAWORÓW | DOHC, 4 ZAWORY TYTANOWE |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ACG | KOKUSAN |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE | 2 POMPY OLEJU |
SYSTEM PALIWOWY | PODWÓJNY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA |
PRZEPUSTNICA | 42MM SYNERJECT |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.28/76 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/50 0,8L + SAE 10W/40 0,8L |
SPALANIE | 3,89 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 94 G/KM CO2 |