Enduro RR 4T 480 MY 2022
Zawsze znajdzie się miejsce na dodatkowe ulepszenia! Nikt nie rozumie tego lepiej niż zawodnicy zespołu Betamotor: Steve Holcombe, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 2, Enduro GP oraz Assoluti d’italia oraz Brad Freeman, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 3. Niekwestionowani liderzy sezonu 2020 w kategorii Enduro, obecnie wkładają niezmierzone pokłady pracy w sezon 2021. Kolejnym wierzącym w Betamotor jest Jonny Walker, który wybrał Betę by ta zabrała jego umiejętności extreme Enduro na następny poziom w 2021. Klienci Beta również to wiedzą, kontynuując wybór Bety czyniąc tą toskańską markę jedną najlepiej sprzedających się w swojej klasie.
Zachęcona tymi sukcesami, Beta wprowadziła duże nowe właściwości oraz ulepszenia do modeli MY2022 zarówno 2-suwowych jak i 4-suwowych linii RR, zabierając dotychczas wysoko oceniane możliwości poprzednich modeli na nowe wyżyny. Nowości wprowadzone do 4-suwów jak i, w szczególności, 2-suwów są znaczące, dotyczące zarówno układu napędowego jak i ramy z zawieszeniem. Nowa grafika nadaje całej gamie bezkompromisowy wyścigowy wygląd. Celem inżynierów z Rignano sull’Arno było dopracowanie ich motocykli bez wpływania na unikatowy charakter pojazdów, podkreślając wszystkie wyjątkowe cechy wyróżniające każdy model z osobna. Podążając ścieżką tradycji Beta wprowadza całą gamę modeli Enduro, bez wyjątków. Wysokowydajne i wyrafinowane motocykle są dostępne dla szerokiego grona użytkowników, a to wszystko dzięki nieprzerwanej pracy inżynierów Toskańskiej marki, która nieprzerwanie pozwala ulepszać te maszyny i czyni ich niesamowitą moc i wydajność łatwo dostępną dla wszystkich. Jak zawsze ranga zawiera w sobie 8 różnych modeli, każdy z własną osobowością, tak by pokryć potrzeby każdego jeźdźcy. Dla każdego zawodnika jest idealna RR-ka, nawet pomimo tego, że wszystkie posiadają tą samą zdolność do wzbudzania zaufania oraz przyjemnego oddawania doświadczeń z jazdy.
RR480 pokazuje się w całej swej okazałości na dużych otwartych przestrzeniach. Jego charakterystyka jest podobna do RR430 jednak posiada dużo większą moc i moment obrotowy. Jest to motocykl dla bardziej doświadczonych i wysportowanych kierowców.
Najważniejsze ulepszenia i nowe właściwości wprowadzone do gamy MY 2022 RR to:
- Zawieszenie: Tylny amortyzator dostał nowe ustawienie tłumienia kompresji z niezależnym ustawieniem dla wysokich i niskich prędkości. Dzięki temu ustawienia jednej nie wpływają na drugą co pozwalało usunąć pewne limity ustawień. Ustawienia lag przednich również zostały zoptymalizowane w celu zwiększenia przyczepności i precyzji podczas ekstremalnych warunków użytkowania. Lagi są teraz w innym kolorze, dzięki poprawionemu procesowi anodowania zwiększono twardość powierzchni oraz odporność na korozję całego komponentu.
- Grafika: wszystkie modele teraz posiadają nową kolorystykę skomponowaną z czerwieni. Okleina perfekcyjnie wkomponowuje się w kształt i geometrię pojazdu i nadaje mu bardzo eleganckiego i rasowego wyglądu.
Dodatkowo poza ulepszeniami całej gamy, wprowadzono także zmiany dotykające tylko pojedynczych modeli, które nadają im unikatowej osobowości. Dla modeli RR 4T jest to:
- Komputer pokładowy: największa zmiana w modelach 4T to nowy i lepiej przystosowany ECU. Komputer został przystosowany do oferowania lepszych map „sucha/mokra” oraz do lepszego wykorzystywania hamowania silnikiem co pozwala kierowcy w pełni wykorzystać potencjał silnika.
- Przełożenie: zostało wprowadzone nowe, lżejsze przełożenie pierwotne oraz sprzęgło z sprężynami membranowymi, których naprężenie można regulować. Nowe sprzęgło pozwala na przenoszenie większych momentów obrotowych.
Cena detaliczna brutto: 50 807 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1490 MM |
DŁUGOŚĆ | 2180 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 940 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 413 MM |
WAGA NA SUCHO | 108,5 KG (PRZÓD 53,2 KG, TYŁ 55,3 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWUTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNOTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 X 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 100 MM |
SKOK | 60,8 MM |
POJEMNOŚĆ | 477,5 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,86:1 |
ZAWORY | TYTANOWE SSĄCE, STALOWE WYDECHOWE |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ACG | KOKUSAN |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE | 2 POMPY OLEJU |
ZASILANIE PALIWEM | PODWÓJNY WTRYSK ELLDOR |
PRZEPUSTNICA | SYNERJECT 42MM |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.31/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |