Enduro RR 390 4T MY 2020
Cechy modelu
Silnik
- Całkiem nowy projekt, zorientowany na zmniejszenie wagi oraz objętości ruchowych części. Cel ten mógł zostać osiągnięty dzięki podniesieniu sprzęgła oraz przeniesieniu wału korbowego w tył. Przeniesienie środka ciężkości bliżej kiwaczki spowodowało znaczną poprawę sterowności. Zmniejszono wagę o około 1 kg.
- Nowy projekt magnezowej osłony sprzęgła, zmodernizowany by zwiększyć przepływ oleju do sprzęgła zamontowanego bardziej efektywnie.
- Magnezowa osłona magneta, zaprojektowana jednocześnie z resztą silnika, teraz z bardziej funkcjonalnym i nowoczesnym wyglądem.
- Nowy system pompowania wody, zwiększa przepływ wody przez co zwiększa się wydajność chłodzenia co powoduje lepsze utrzymanie temperatury w nominalnym zakresie prac co z kolei zwiększa wydajność silnika. Uproszczono także ułożenie rur przepływu wody.
- Nowy projekt cylindra oraz głowicy dopasowany do nowego systemu chłodzenia oraz niższej temperatury pracy.
- Poprawiony obieg oleju by zapewnić lepszy przekaz ciepła między oleje i płynem chłodniczym w przedniej części karterów co skutkuje zachowaniem niższej temperatury oleju w trakcie pracy silnika.
- Sprzęgło z nowymi tarczami z innego materiału dzięki któremu biegi zmienia się łagodniej i bardziej elastycznie
- Nowe przełożenia, teraz krótsze i lżejsze
- Nowy mechanizm zmiany biegów, z lżejszą krzywką by zwiększyć efektywność zmiany biegów.
- Nowy wygląd dźwigni zmiany biegów, zaprojektowany by komponował się z nowym wyglądem silnika i ramy.
- Dodano czujnik biegu jałowego
- Zaktualizowane mapy silnika.
Rama
- Nowa rama ze zmienioną geometrią jest teraz sztywniejsza co zwiększa zwinność oraz stabilność. Zmniejszono wagę ramy oraz zwiększono niezawodność dzięki komponentom o precyzyjnym wykończeniu. Dzięki śrubom o zmienionej główce zmniejszono wibracje ramy co znacznie poprawiło komfort jazdy. Nowa rama jest węższa przy podstawie co poprawia sterowność w trakcie pokonywania trudnych odcinków tras oraz typowych sekcji off-roadowych.
- Zmodyfikowana kiwaczka, teraz dłuższa dla lepszej stabilności oraz trakcji.
- Całkiem nowy projekt stelaża tylnego, zwiększona wytrzymałość by zapobiegać uszkodzeniom w trakcie jazdy off-roadowej. Wszystkie komponenty filtra powietrza i jego akcesoria są teraz schowane wewnątrz stelaża elementy elektryki oraz zbiornik oleju
- Nowy wkład filtra powietrza.
- Nowy system montażu filtra powietrza – szybsze i dokładniejsze zakładanie wkładu filtra
- Poprawione amortyzatory przedniego zawieszenia w porównaniu do poprzedniej wersji, z nowym kartridżem(wkładem) który obniża środek ciężkości dostarczając tym samym perfekcyjny poziom pluszowości, jednocześnie poprawiając działanie całości w trakcie gwałtownego pokonywania dużych przeszkód. Szybkość reakcji zawieszenia została zmodyfikowana tak by współgrała jak najlepiej z nową ramą.
- Nowy amortyzator tylny zawierający:
- Nowa górna część amortyzatora – zwiększyć przyczepność oraz kontakt z podłożem podczas silnego hamowania.
- Nowy dłuższy zbiornik azotu, z bardziej progresywną kompresją. Zapewnia dobrą ochronę komponentów amortyzatora oraz progresję w końcowym ugięciu.
- Nowy system przepływu oleju, dostosowany by współgrał z nową ramą.
- System chłodzenia z rurami wewnątrz ramy oraz wydajniejszymi chłodnicami, dzięki temu zwiększono przepływ ciepła co pozwoliło silnikowi pracować w niższej temperaturze nawet w ekstremalnych warunkach.
- Zwiększona pojemność zbiornika paliwa 5 L . Poza zwiększoną pojemnością nowy bak ma lepszą ergonomię co pozwala na swobodniejsze ruchy na kanapie motocykla.
- Szersza kierownica dla zwiększenia kontroli.
- Nowy wygląd wydechu pasujący do nowej tylnej sekcji motocykla.
- Stopka boczna z większą powierzchnią oparcia.
- Nowe precyzyjnie wykończone podnóżki, które zwiększają zrzucanie błota oraz poprawiają przyczepność buta.
- Nowy pedał hamulca, wytrzymalszy oraz z większymi łożyskami
Projekt
- Całkiem nowy wygląd całości który zwiększa ergonomię całego motocykla.
- Przedni błotnik ze zmienną grubością zmniejsza to wagę oraz zwiększa niezawodność.
- Nowy stelaż z technopolimeru.
- Nowe akcesoria stelażu z technopolimeru.
- Nowe osłony kierownicy.
- Przeprojektowana kanapa wygodniejsza w trakcie poruszania się względem motocykla.
- Nowy uchwyt tablicy rejestracyjnej, lżejszy oraz z dołączonymi uchwytami.
- Nowy licznik cyfrowy oraz jego panel.
- Przeprojektowana osłona silnika.
- Nowe światło tylne.
- Nowe osłony ramy.
Cena detaliczna brutto: 42 000 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1490 MM |
DŁUGOŚĆ | 2180 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 940 MM |
PRZEŚWIT | 320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 413 MM |
WAGA NA SUCHO | 107,5KG (PRZÓD 52,7 KG; TYŁ 54,8 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,4 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA WAVE Ø260 MM Z ZACISKIEM DWUTŁOCZKOWYM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA WAVE Ø240 MM Z ZACISKIEM JEDNOTŁOCZKOWYM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 X 2,15 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 120/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDORWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 88 MM |
SKOK | 63,4 MM |
POJEMNOŚĆ | 385,6CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12,48:1 |
ZAWORY | DWA WAŁKI ROZRZĄDU (DOHC), 4 TYTANOWE ZAWORY |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ALTERNATOR | KOKUSAN |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE SILNIKA | DWIE POMPY OLEJU |
SYSTEM PALIWOWY | PDWÓJNY ELEKTRONICZNY WTRYSK PALIWA SYNERJECT |
PRZEPUSTNICA | Ø 42 MM – SYNERJECT |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZENIESIENIE NAPĘDU PIERWOTNE | Z. 28/76 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/50 0,8L + SAE 10W/40 0,8L |
SPALANIE | 3,89 L/100 KM |