Enduro RR 2T 300 Racing MY 2022

Nadeszła jesień i podczas gdy wszyscy inni owijają się w koce w domu, najbardziej zagorzali entuzjaści enduro testować będą nową serię RR Racing MY 2022!

Mistrzostwa EnduroGp dobiegają końca, a zawodnicy Bety są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowani na wydobyciu tego, co najlepsze ze swoich motocykli. Czy jest zatem lepszy czas dla Bety, aby dać społeczeństwu szansę posiadania gotowych do wyścigów wersji motocykli z serii RR 2T-4T, wprowadzonych na rynek w czerwcu?

Zgodnie z tradycją Betamotor, motocykle z gamy RR Racing są wyposażone we wszystko, co jest potrzebne do przekształcenia modeli Enduro toskańskiej marki w maszyny gotowe do ścigania się w najtrudniejszych warunkach i najbardziej konkurencyjnych zawodach.

W przypadku wersji MY 2022 inżynierowie z Rignano sull’Arno pracowali nad ulepszeniem zarówno zawieszenia, jak i silnika, zachowując jednocześnie wszystkie szczegóły stylistyczne i funkcjonalne, których można oczekiwać od wersji Beta Racing. Wszystko to po to by zmniejszyć masę i sprawić, by te pojazdy były jeszcze bardziej praktyczne w rzeczywistych warunkach wyścigowych.

 

Tak samo ja standard standard wersje Racing również dostępne są w 8 wersjach pojemnościowych. Każda z nich z własnym charakterem oraz zaletami.

RR300 Racing: Stworzony dla tych, którzy cenią duży silnik z znacznym momentem obrotowym przy dowolnej prędkości. Nadaje się dla tych, którzy preferują długie przełożenia.

Zgodnie z Racingową tradycją Beta, każdy model w RR Racing MY 2022 różni się od odpowiedniego standardowego modelu pod wieloma różnymi względami: serią części wyścigowych wspólnych dla całej gamy, takich jak osłony dłoni czy komponenty w kolorze czerwonym wykonane z aluminium i pewne specyficzne elementy dla każdego modelu. Przyjrzyjmy się im szczegółowo.

 

Komponenty wersji Racing

  • Przednia oś szybkiego demontażu: natychmiast rozpoznawalny po czerwonej dźwigni zwalniającej z anodowanego stopu, element ten ma kluczowe znaczenie dla zaoszczędzenia cennych sekund w wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
  • Czerwone osłony dłoni Vertigo: solidna konstrukcja tych części w połączeniu z przykuwającą wzrok grafiką wtopioną w tworzywo sprawiają, że są to niezbędne akcesoria do jazdy w terenie.
  • Opony Metzeler: modele z gamy Racing są wyposażone w te same opony, które są używane przez oficjalnych zawodników zespołu w mistrzostwach EnduroGp. Wysokiej klasy produkty o mistrzowskim poziomie przyczepności!
  • Podnóżki wykonane z stopu aluminium: jeżdżąc na motocyklu enduro na wyczynowym poziomie, ciągle zmieniasz pozycję swojego ciała. Dlatego ważne jest, aby punkty styku między Tobą a pojazdem zapewniały nienaganny poziom przyczepności. W przypadku stóp zapewniają to wyścigowe podnóżki o dużej powierzchni styku z czarnego stopu ergal i ze stalowymi kolcami.
  • Tylna zębatka z aluminiowym anodowanym środkiem oraz stalowymi zębami marki ZF: najwyższej klasy osiągi, lekkość i wytrzymałość – idealne połączenie wszystkich atrybutów, które musi posiadać każdy komponent wyścigowy.
  • Dedykowana niebieska kanapa: z antypoślizgową tapicerką i kieszenią na dokumenty zapewnia niezrównany chwyt, wygodę i praktyczność.
  • Anodowane na czarno dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca.
  • Korki wlewu oleju oraz pokrywa filtra powietrza anodowane na czarno.
  • Anodowane na czerwono napinacze z stopu aluminium.
  • Nowe grafiki oraz detale kół.

Zawieszenie 

  • 48 mm Kayaba AOS zamknięte kartridże: nie można mówić o zawieszeniu tych motocykli nie wspominając o widelcu z zamkniętym wkładem firmy KYB, od lat wiodącej marki w Enduro, której produkty po raz kolejny zostały wybrane do modeli MY 2022. Ten produkt jest stale udoskonalany i ulepszany dzięki współpracy między Beta i Kayaba, nadając kształt wysoce wyspecjalizowanemu komponentowi, który nie tylko maksymalizuje osiągi motocykli RR Racing, ale także czyni te osiągi jeszcze bardziej dostępnymi. Anodowane części wewnętrzne minimalizują tarcie ślizgowe, a regulowane tłumienie kompresji i odbicia pozwala każdemu zawodnikowi znaleźć idealne ustawienie. Inżynierowie Betamotor zmienili jednak kalibrację tego komponentu, głównie w celu poprawy komfortu podczas początkowej kompresji, gdy uderzenia z terenu są przenoszone na kierującego.

Dozownik oleju

 

W przypadku modeli z rodziny RR Racing 2Str MY 2022 firma Beta zdecydowała się pozostać przy rezygnacji z automatycznego miksera, aby te motocykle wyścigowe nadal wyznaczały standardy lekkości, a w rezultacie zwinności. Dlatego motocykle RR Racing 2Str muszą być zasilane premiksem oleju i benzyny – cecha charakterystyczna podkreślająca rasowy wyścigowy charakter tej wersji.

Te motocykle nadal mogą być wyposażone w mieszalnik oleju dostępny u autoryzowanych dealerów marki Beta. 

W przeciwieństwie do poprzednich edycji Racing, które nie otrzymały żadnych istotnych modyfikacji silnika w stosunku do modelu standardowego, w gamie MY 2022, w dwóch dwusuwowych modelach – mianowicie RR 300 i RR 200 – silniki zostały zmodernizowane.

  • RR 300 2T: blok cylindra silnika o pojemności 300 cm3, który został już radykalnie zmodernizowany dla wersji MY 2022 w swojej standardowej postaci, ma teraz cylinder ze zmodyfikowaną geometrią portu wydechowego i transferowego oraz nową głowicę, w połączeniu z inaczej skalibrowanym zaworem mocy. Nowa głowica, z zmodyfikowaną geometrią przepływu i geometrią komory spalania, zapewnia wyższy stopień sprężania, co skutkuje znacznym wzrostem wydajności. Aby lepiej zarządzać zwiększoną mocą wyjściową silnika, inżynierowie Bety zmodernizowali zawór mocy, zmieniając wewnętrzną sprężynę i system regulacji, aby zapewnić pełne i łatwo dostępne dostarczanie mocy w całym zakresie obrotów. W wyniku tych ulepszeń silnika zmodyfikowano również wyprzedzenie zapłonu.

Cena detaliczna brutto: 50 807 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMA

STAL MOLIBDENOWA

ROZSTAW OSI

1482 MM

DŁUGOŚĆ

2172 MM

SZEROKOŚĆ

815 MM

WYSOKOŚĆ

1270 MM

WYSOKOŚĆ SIEDZENIA

930 MM

PRZEŚWIT

320 MM

WYSOKOŚĆ STOPEK

407 MM

WAGA NA SUCHO

103,5 KG (PRZÓD 50,8 KG; TYŁ 52,7KG)

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA

9,5 L

REZERWA

2,3 L

POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA

1,3 L

PRZEDNIE ZAWIESZENIE

HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM

TYLNE ZAWIESZENIE

AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK

SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO

135 MM

SKOK KOŁA PRZEDNIEGO

295 MM

SKOK KOŁA TYLNEGO

290 MM

PRZEDNI HAMULEC

TARCZA Ø260 MM  Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

TYLNY HAMULEC

TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM

PRZEDNIA FELGA

21 X 1,6

TYLNA FELGA

18 X 2,15

PRZEDNIA OPONA

90/90 – 21

TYLNA OPONA

140/80 – 18

TYP SILNIKA

JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ

ŚREDNICA

72 MM

SKOK

72 MM

POJEMNOŚĆ

293,1 CC

STOPIEŃ SPRĘŻANIA

11,9:1

ZAWÓR WYDECHOWY

BETA POWER VALVE

ROZRUSZNIK

ELEKTRYCZNY

ZAPŁON

AC KOKUSAN CYFROWY CDI Z KONTROLEREM POMPY OLEJU

ŚWIECA

NGK BR7ES

SMAROWANIE

MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM

GAŹNIK

KEIHIN PXK 36

SPRZĘGŁO

ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE

PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE

Z.27/72

SKRZYNIA BIEGÓW

6-CIO BIEGOWA

PRZENIESIENIE NAPĘDU

ŁAŃCUCH

OLEJ SILNIKOWY

SAE 10W/40

SPALANIE

2,726 L/100KM

EMISJA SPALIN

65 G/KM CO2

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl