Enduro RR 2T 200 Racing MY 2022
Nadeszła jesień i podczas gdy wszyscy inni owijają się w koce w domu, najbardziej zagorzali entuzjaści enduro testować będą nową serię RR Racing MY 2022!
Mistrzostwa EnduroGp dobiegają końca, a zawodnicy Bety są bardziej niż kiedykolwiek skoncentrowani na wydobyciu tego, co najlepsze ze swoich motocykli. Czy jest zatem lepszy czas dla Bety, aby dać społeczeństwu szansę posiadania gotowych do wyścigów wersji motocykli z serii RR 2T-4T, wprowadzonych na rynek w czerwcu?
Zgodnie z tradycją Betamotor, motocykle z gamy RR Racing są wyposażone we wszystko, co jest potrzebne do przekształcenia modeli Enduro toskańskiej marki w maszyny gotowe do ścigania się w najtrudniejszych warunkach i najbardziej konkurencyjnych zawodach.
W przypadku wersji MY 2022 inżynierowie z Rignano sull’Arno pracowali nad ulepszeniem zarówno zawieszenia, jak i silnika, zachowując jednocześnie wszystkie szczegóły stylistyczne i funkcjonalne, których można oczekiwać od wersji Beta Racing. Wszystko to po to by zmniejszyć masę i sprawić, by te pojazdy były jeszcze bardziej praktyczne w rzeczywistych warunkach wyścigowych.
Tak samo ja standard standard wersje Racing również dostępne są w 8 wersjach pojemnościowych. Każda z nich z własnym charakterem oraz zaletami.
RR200 Racing: Układ podwozia i silnik wywodzą się z jego mniejszej siostry, zapewniając niezwykle niską wagę i doskonałą obsługę, ale zdecydowanie większy moment obrotowy i moc. Elektryczny rozrusznik sprawia, że jest to kompletny motocykl, idealny dla entuzjastów Enduro.
Zgodnie z Racingową tradycją Beta, każdy model w RR Racing MY 2022 różni się od odpowiedniego standardowego modelu pod wieloma różnymi względami: serią części wyścigowych wspólnych dla całej gamy, takich jak osłony dłoni czy komponenty w kolorze czerwonym wykonane z aluminium i pewne specyficzne elementy dla każdego modelu. Przyjrzyjmy się im szczegółowo.
Komponenty wersji Racing
- Przednia oś szybkiego demontażu: natychmiast rozpoznawalny po czerwonej dźwigni zwalniającej z anodowanego stopu, element ten ma kluczowe znaczenie dla zaoszczędzenia cennych sekund w wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
- Czerwone osłony dłoni Vertigo: solidna konstrukcja tych części w połączeniu z przykuwającą wzrok grafiką wtopioną w tworzywo sprawiają, że są to niezbędne akcesoria do jazdy w terenie.
- Opony Metzeler: modele z gamy Racing są wyposażone w te same opony, które są używane przez oficjalnych zawodników zespołu w mistrzostwach EnduroGp. Wysokiej klasy produkty o mistrzowskim poziomie przyczepności!
- Podnóżki wykonane z stopu aluminium: jeżdżąc na motocyklu enduro na wyczynowym poziomie, ciągle zmieniasz pozycję swojego ciała. Dlatego ważne jest, aby punkty styku między Tobą a pojazdem zapewniały nienaganny poziom przyczepności. W przypadku stóp zapewniają to wyścigowe podnóżki o dużej powierzchni styku z czarnego stopu ergal i ze stalowymi kolcami.
- Tylna zębatka z aluminiowym anodowanym środkiem oraz stalowymi zębami marki ZF: najwyższej klasy osiągi, lekkość i wytrzymałość – idealne połączenie wszystkich atrybutów, które musi posiadać każdy komponent wyścigowy.
- Dedykowana niebieska kanapa: z antypoślizgową tapicerką i kieszenią na dokumenty zapewnia niezrównany chwyt, wygodę i praktyczność.
- Anodowane na czarno dźwignie zmiany biegów i tylnego hamulca.
- Korki wlewu oleju oraz pokrywa filtra powietrza anodowane na czarno.
- Anodowane na czerwono napinacze z stopu aluminium.
- Nowe grafiki oraz detale kół.
Zawieszenie
- 48 mm Kayaba AOS zamknięte kartridże: nie można mówić o zawieszeniu tych motocykli nie wspominając o widelcu z zamkniętym wkładem firmy KYB, od lat wiodącej marki w Enduro, której produkty po raz kolejny zostały wybrane do modeli MY 2022. Ten produkt jest stale udoskonalany i ulepszany dzięki współpracy między Beta i Kayaba, nadając kształt wysoce wyspecjalizowanemu komponentowi, który nie tylko maksymalizuje osiągi motocykli RR Racing, ale także czyni te osiągi jeszcze bardziej dostępnymi. Anodowane części wewnętrzne minimalizują tarcie ślizgowe, a regulowane tłumienie kompresji i odbicia pozwala każdemu zawodnikowi znaleźć idealne ustawienie. Inżynierowie Betamotor zmienili jednak kalibrację tego komponentu, głównie w celu poprawy komfortu podczas początkowej kompresji, gdy uderzenia z terenu są przenoszone na kierującego.
Dozownik oleju
W przypadku modeli z rodziny RR Racing 2Str MY 2022 firma Beta zdecydowała się pozostać przy rezygnacji z automatycznego miksera, aby te motocykle wyścigowe nadal wyznaczały standardy lekkości, a w rezultacie zwinności. Dlatego motocykle RR Racing 2Str muszą być zasilane premiksem oleju i benzyny – cecha charakterystyczna podkreślająca rasowy wyścigowy charakter tej wersji.
Te motocykle nadal mogą być wyposażone w mieszalnik oleju dostępny u autoryzowanych dealerów marki Beta.
W przeciwieństwie do poprzednich edycji Racing, które nie otrzymały żadnych istotnych modyfikacji silnika w stosunku do modelu standardowego, w gamie MY 2022, w dwóch dwusuwowych modelach – mianowicie RR 300 i RR 200 – silniki zostały zmodernizowane.
- RR 200 2T: Inżynierowie Bety zmodyfikowali głowicę w wersji 200 cm3 i zastąpili dwa zawory mocy stosowane w standardowym silniku pojedynczym, sztywniejszym elementem. Te ulepszenia przyczyniają się do zwiększenia mocy przy średnich i wysokich obrotach silnika.
Cena detaliczna brutto: 48 350 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI | 1477 MM |
DŁUGOŚĆ | 2167 MM |
SZEROKOŚĆ | 815 MM |
WYSOKOŚĆ | 1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 MM |
PRZEŚWIT | 325 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 410 MM |
WAGA NA SUCHO | 97,0 KG (PRZÓD 47,0 KG; TYŁ 50,0 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 L |
REZERWA | 2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø240 MM Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 X 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 X 1,85 |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 62 MM |
SKOK | 63 MM |
POJEMNOŚĆ | 190,2 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,5:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BETA POWER VALVE |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC KOKUSAN CYFROWY CDI |
ŚWIECA | NGK BR8ECM |
SMAROWANIE | ELEKTRONICZNA POMPA OLEJU |
GAŹNIK | KEIHIN PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.23/73 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE | 2,9 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 67 G/KM CO2 |