Enduro RR 2T 250 MY 2022
Zawsze znajdzie się miejsce na dodatkowe ulepszenia! Nikt nie rozumie tego lepiej niż zawodnicy zespołu Betamotor: Steve Holcombe, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 2, Enduro GP oraz Assoluti d’italia oraz Brad Freeman, zwycięzca Mistrzostw Świata Enduro 3. Niekwestionowani liderzy sezonu 2020 w kategorii Enduro, obecnie wkładają niezmierzone pokłady pracy w sezon 2021. Kolejnym wierzącym w Betamotor jest Jonny Walker, który wybrał Betę by ta zabrała jego umiejętności extreme Enduro na następny poziom w 2021. Klienci Beta również to wiedzą, kontynuując wybór Bety czyniąc tą toskańską markę jedną najlepiej sprzedających się w swojej klasie.
Zachęcona tymi sukcesami, Beta wprowadziła duże nowe właściwości oraz ulepszenia do modeli MY2022 zarówno 2-suwowych jak i 4-suwowych linii RR, zabierając dotychczas wysoko oceniane możliwości poprzednich modeli na nowe wyżyny. Nowości wprowadzone do 4-suwów jak i, w szczególności, 2-suwów są znaczące, dotyczące zarówno układu napędowego jak i ramy z zawieszeniem. Nowa grafika nadaje całej gamie bezkompromisowy wyścigowy wygląd. Celem inżynierów z Rignano sull’Arno było dopracowanie ich motocykli bez wpływania na unikatowy charakter pojazdów, podkreślając wszystkie wyjątkowe cechy wyróżniające każdy model z osobna. Podążając ścieżką tradycji Beta wprowadza całą gamę modeli Enduro, bez wyjątków. Wysokowydajne i wyrafinowane motocykle są dostępne dla szerokiego grona użytkowników, a to wszystko dzięki nieprzerwanej pracy inżynierów Toskańskiej marki, która nieprzerwanie pozwala ulepszać te maszyny i czyni ich niesamowitą moc i wydajność łatwo dostępną dla wszystkich. Jak zawsze ranga zawiera w sobie 8 różnych modeli, każdy z własną osobowością, tak by pokryć potrzeby każdego jeźdźcy. Dla każdego zawodnika jest idealna RR-ka, nawet pomimo tego, że wszystkie posiadają tą samą zdolność do wzbudzania zaufania oraz przyjemnego oddawania doświadczeń z jazdy.
RR250 jest propozycją idealną dla szukających lekko łagodniejszego motocykla z lekko mniejszą siłą niż w najpotężniejszej trzysetce, co przekłada się na wyśmienite prowadzenie.
Najważniejsze ulepszenia i nowe właściwości wprowadzone do gamy MY 2022 RR to:
- Zawieszenie: Tylny amortyzator dostał nowe ustawienie tłumienia kompresji z niezależnym ustawieniem dla wysokich i niskich prędkości. Dzięki temu ustawienia jednej nie wpływają na drugą co pozwalało usunąć pewne limity ustawień. Ustawienia lag przednich również zostały zoptymalizowane w celu zwiększenia przyczepności i precyzji podczas ekstremalnych warunków użytkowania. Lagi są teraz w innym kolorze, dzięki poprawionemu procesowi anodowania zwiększono twardość powierzchni oraz odporność na korozję całego komponentu.
- Grafika: wszystkie modele teraz posiadają nową kolorystykę skomponowaną z czerwieni. Okleina perfekcyjnie wkomponowuje się w kształt i geometrię pojazdu i nadaje mu bardzo eleganckiego i rasowego wyglądu.
Dodatkowo poza ulepszeniami całej gamy, wprowadzono także zmiany dotykające tylko pojedynczych modeli, które nadają im unikatowej osobowości. Dla modelu RR 250 jest to:
- Sprzęgło z sprężyną membranową – dzięki temu sprzęgło reaguje o wiele lżej, jest bardziej progresywne i łatwiejsze w kontrolowaniu, zmniejszając zmęczenie kierowcy w trudnych warunkach. Zarówno włączanie i wyłączanie sprzęgła zostało ulepszone. Od teraz sprzęgło może z powodzeniem przenosić jeszcze większe momenty obrotowe. Dodatkowo od teraz można w prostym mechanicznie procesie ustawić sprzęgło według własnych upodobań zmieniając sprężynę na jedną z trzech dostępnych twardości.
Cena detaliczna brutto: 45 484 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA |
STAL MOLIBDENOWA |
ROZSTAW OSI |
1482 MM |
DŁUGOŚĆ |
2172 MM |
SZEROKOŚĆ |
815 MM |
WYSOKOŚĆ |
1270 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA |
930 MM |
PRZEŚWIT |
320 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK |
407 MM |
WAGA NA SUCHO |
103,5 KG (PRZÓD 50,8 KG, TYŁ 52,7 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA |
9,5 L |
REZERWA |
2,3 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA |
1,3 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE |
HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 48 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE |
AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO |
135 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO |
295 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO |
290 MM |
PRZEDNI HAMULEC |
TARCZA Ø260 MM Z DWUTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC |
TARCZA Ø240 MM Z JEDNOTŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA |
21 X 1,6 |
TYLNA FELGA |
18 X 2,15 |
PRZEDNIA OPONA |
90/90 – 21 |
TYLNA OPONA |
140/80 – 18 |
TYP SILNIKA |
JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA |
66,4 MM |
SKOK |
72 MM |
POJEMNOŚĆ |
249 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA |
13,2:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY |
BPV SYSTEM |
ROZRUSZNIK |
ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON |
AC KOKUSAN – DIGITAL CDI |
ŚWIECA |
NGK BR8ES |
SMAROWANIE |
AUTOMATYCZNY DOZOWNIK OLEJU |
GAŹNIK |
KEIHIN PXK 36 |
SPRZĘGŁO |
ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE |
Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW |
6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU |
ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY |
SAE 10W/40 |
SPALANIE |
2,493 L/100KM |
EMISJA SPALIN |
59 G/KM CO2 |