Trial Evo 2T 80 Junior MY22
Beta prezentuje nowe EVO MY 2022.
Betamotor kontynuuje udoskonalanie swojej gamy Trial, wprowadzając ulepszenia tegorocznego modelu mające wpływ przede wszystkim na styl i zawieszenie motocykla.
EVO otrzymał już szereg poważnych aktualizacji silnika, ramy i zawieszenia przez cały okres jego eksploatacji. Ten motocykl nadal odnosi sukcesy w zawodach trial, gdzie stanowi idealną bazę dla spersonalizowanych ustawień zawodników tegorocznego oficjalnego zespołu Beta – Matteo Grattaroli, Benoita Bincaza, Lorenzo Gandoli, Aniola Gelaberta i Sondre Hagi. Dlatego w wersji MY 2022 Beta postanowiła skupić się na szczegółach, wychodząc naprzeciw potrzebom stale rosnącej bazy użytkowników i podkreślając charakterystyczną funkcjonalność i niezawodność swoich modeli. Doświadczenie Bety zdobyte w zawodach trial przyczynia się bezpośrednio do rozwoju jej produktów dla użytkownika końcowego, o czym świadczą wyniki uzyskane przez gamę w mistrzostwach krajowych i międzynarodowych.
Gama EVO jest jedną z najszerszych w tej klasie i nadal oferuje łącznie 6 różnych modeli stworzonych w celu zaspokojenia potrzeb wszystkich motocyklistów, z których każdy ma swoją unikalną osobowość.
Evo 80 2T Junior
Evo 80 to idealny motocykl dla początkujących w sporcie. Wersja Junior to zdecydowanie najłatwiejszy w użyciu pojazd dla młodych jeźdźców, którzy po raz pierwszy zasiadają na motocykl trialowy z silnikiem spalinowym. Z drugiej strony wersja Senior jest pośrednim krokiem między mniejszym motocyklem a większym modelem 125, dzieląc ten sam rozmiar kół z tym ostatnim przy czym zachowując intuicyjną sterowność silnika 80 cm3.
Wizualnie dokonano większych zmian w grafice motocykla, a wiele detali – takich jak kierownica – zmieniło kolor, aby uzyskać bardziej nowoczesny i agresywny wygląd.
Skrzynka filtra powietrza jest teraz czerwona. Funkcjonalnie filtr jest taki sam jak wcześniej, czyli dedykowany filtr piankowy TwinAir. Filtr jest dostępny od góry przez małą pokrywę lub po zdjęciu tylnego błotnika w kilku prostych krokach.
Również rama jest teraz pomalowana na charakterystyczny czerwony kolor Beta, aby podkreślić piękno hydroformowanej konstrukcji aluminiowej – charakterystyczną cechę EVO.
Zawieszenie zostało zaktualizowane o zmienione ustawienia widelca, aby zoptymalizować krzywą tłumienia zarówno w stanie w pełni ściśniętym, jak i w pełni rozciągniętym. Udało się to osiągnąć poprzez modyfikację zarówno mechanicznych ustawień zawieszenia, jak i objętości oleju zawartego w kartridżach – przy różnych ilościach stosowanych po prawej i lewej stronie widelca. Oznacza to, że EVO jest wyposażony w asymetryczny widelec, w którym kartridże po lewej i prawej stronie różnią się zarówno funkcjonalnie, jak i objętością wewnętrzną. Lewa strona ma regulowaną długość sprężyny, by móc ustawiać wysokość jazdy, podczas gdy funkcje hydrauliczne widelca można regulować na prawej ladze, tak by dostosowywać zachowanie tłumienia i reakcję przedniego zawieszenia. Dzięki zastosowaniu różnych objętości oleju, skalibrowanych specjalnie dla lewej i prawej strony, poprawiono zarówno progresywność widelca, jak i precyzję przekazywania odczuć z jazdy.
Zachowano natomiast funkcje przełącznika wyboru mapy. EVO oferuje wybór dwóch różnych map silnika wybieranych przez kierowcę za pomocą przycisku praktycznie umieszczonego na pokrywie zbiornika. To umiejscowienie sprawia, że przycisk jest łatwo dostępny, a jednocześnie zapewnia ochronę przed uderzeniami i niezamierzonym użyciem, a wskaźnik LED pozwala kierowcy natychmiast zidentyfikować, która mapa jest aktualnie używana.

Cena wkrótce!
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STALOWA |
ROZSTAW OSI | 1210 MM |
DŁUGOŚĆ | 1850 MM |
SZEROKOŚĆ | 720 MM |
WYSOKOŚĆ | 1070 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 620 MM |
PRZEŚWIT | 300 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 330 MM |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2,5 L |
REZERWA | 0,5 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 0,6L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI Ø 33 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR POJEDYNCZY Z REGULOWANYM NAPIĘCIEM WSTĘPNYM SPRĘŻYNY |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 34 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 160 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 146 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø175 MM Z DWUTŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø150 MM Z DWUTŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 19X1,4 |
TYLNA FELGA | 17X1,6 |
PRZEDNIA OPONA | 2,50 – 19 |
TYLNA OPONA | 3,50 – 17 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 48 MM |
SKOK | 40,8 MM |
POJEMNOŚĆ | 79,6 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 14,7:1 |
ZAPŁON | HIDRIA |
ŚWIECA | CHAMPION RN3C |
SMAROWANIE | MIESZANKA |
GAŹNIK | DELL’ORTO PHBG 21 |
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU | ZMIENNE |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.20/77 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZEŁOŻENIE WTÓRNE | Z. 11/54 |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 20W/30 (300CC) |