Trial Evo 2T 300 SS MY24
Sezon wyścigowy 2023 zbliża się ku końcowi, a Beta Factory Trial Team jest zdeterminowana osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty ze swoimi zawodnikami, którzy rywalizują we wszystkich kategoriach mistrzostw świata: takimi jak Matteo Grattarola, który udowadnia swoje umiejętności w najwyższej klasie po powrocie do zespołu Beta na pozostałą część sezonu 2023.
Sprawdzony i przetestowany pakiet techniczny dostarczany przez producenta z Rignano sull’Arno we Włoszech swoim zawodnikom i wszystkim miłośnikom marki, który widział postępy dzięki opinii Factory Riders, potwierdził swoją wygraną i powraca na rynek z dodatkiem nowego funkcjonalnego elementu – klucza elektronicznego.
Beta wprowadza zatem EVO My 2024 z oryginalną grafiką o wyrafinowanym wpływie estetycznym, co czyni ten nowy model zarówno odpowiednio stylizowany na wyścigi, jak i elegancki.
Zręczne wykorzystanie koloru czerwonego, w tym przypadku użytego do wzbogacenia szarej podstawy zamiast jako głównego elementu, podkreśla objętość motocykla i upiększa oryginalny wygląd pojazdu. Szlifowana aluminium ramy i wahacza podkreśla silne powiązania motocykla z wyścigami, gdzie materiały są czyste, a wszystko jest zaprojektowane dla maksymalnej wydajności.
Dzięki wprowadzonym innowacjom w poprzednim roku modelowym, które sprawiają, że gama EVO wyróżnia się na czele sektora Trial, wszystkie ostatnie dodatki do motocykla są potwierdzone na rok 2024, ze zmianami jednak w wpływie estetycznym, dzięki nowej grafice wydzielonej z tradycyjnego czerwonego Beta.
Główną nowością z punktu widzenia wyposażenia jest wprowadzenie klucza elektronicznego, który pełni podwójną rolę, łącząc bardziej tradycyjną funkcję bezpieczeństwa dla motocykla i jeźdźca, tradycyjnie reprezentowaną przez Kill-Switch, z innowacyjną funkcją antykradzieżową.
Gama EVO jest jedną z najbardziej wszechstronnych w tej klasie i nadal oferuje całkowicie sześć różnych modeli, każdy z własnym charakterem i zdolnością do zaspokojenia potrzeb wszystkich jeźdźców, podnosząc potencjał i poziom przyjemności z każdej jazdy:
EVO 300 2STR SS
Skrótem „SS” jest „Super Smooth”, jest to model o najszerszym zasięgu działania w całej gamie dwusuwowych motocykli. Motocykl, który jest niezwykle przyjemny w prowadzeniu, posiada wszystkie główne cechy największego silnika Betamotor – jednostki o pojemności 300 cm3 – ale oferuje bardziej miękki ogólny sposób dostarczania mocy w porównaniu z wersją standardową. SS zapewnia dostarczenie mocy, które poprawia pewność jeźdźca dzięki łagodnej mocy i doskonałemu prowadzeniu.
Nowości dla całej gamy:
Klucz elektroniczny: ten nowy elektroniczny urządzenie posiada wyłączny europejski patent przyznany Betamotorowi (EP3064405B1) i zapewnia funkcję antykradzieżową oraz ochronę motocykla i jego jeźdźca.
Klucz elektroniczny składa się z dwóch części: jedna część pozostaje przymocowana do kierownicy motocykla, podczas gdy druga jest magnetyczna (noszona przez jeźdźca na linkę wokół nadgarstka), aktywując mechanizm w przypadku odłączenia.
Urządzenie, które niedawno zostało po raz pierwszy wprowadzone na modelu Beta Xtrainer My 24, spełnia funkcję Kill-Switcha dla bezpieczeństwa zarówno motocykla, jak i jeźdźca, wyłączając motocykl, gdy odłączony jest punkt kontaktu magnetycznego połączony z nadgarstkiem jeźdźca i kierownicą.
W przeciwieństwie do normalnego Kill-Switcha, nowy klucz elektroniczny również zawiera funkcję antykradzieżową, uniemożliwiając rozruch motocykla po odłączeniu, dzięki kodowaniu, które unikalnie łączy motocykl z kluczem, chroniąc przed kradzieżą pojazdu, gdy pozostanie bez nadzoru.
Większa ochrona dla motocykla i jeźdźca, w jednym rozwiązaniu wyłącznie opatentowanym przez Betamotor; po raz pierwszy jako standardowe wyposażenie.
Evo My 2024 zachowuje również wszystkie ostatnie dodatki do pojazdu we wszystkich różnych rozmiarach silnika, które potwierdzają funkcjonalność sprawdzonego i przetestowanego pakietu technicznego, bardziej szczegółowo:
- Przebudowana kratka chłodnicy: oprócz optymalizacji przepływu powietrza, posiada również większą powierzchnię ochronną w obszarze nakrywki i korpusu chłodnicy, aby zapobiec uszkodzeniom tych elementów od uderzeń gałęziami, kamieniami lub w przypadku upadku.
- Pokrywa zbiornika: kształt otacza ramę i pozwala na zakrycie wszystkich przewodów, dla czystego i bardziej uporządkowanego wyglądu. Przełącznik mapowania znajduje się również wewnątrz niej. Warto pamiętać, że EVO oferuje wybór dwóch różnych map silnika, które jeździec może wybrać za pomocą wygodnego przycisku na pokrywie zbiornika. Ta lokalizacja ułatwia dostęp do przycisku, oferując jednocześnie ochronę przed uderzeniami i niezamierzonym działaniem, podczas gdy wskaźnik LED pozwala jeźdźcowi natychmiast zidentyfikować, która mapa jest aktualnie używana.
- Tylny amortyzator: amortyzator EVO jest wyposażony we wszystkie regulacje, których potrzebuje jeździec, aby dostosować motocykl i zidentyfikować idealne ustawienie, ale dzięki najnowszemu kroku ewolucyjnemu zaimplementowanemu, motocykl znacząco poprawia się pod względem jego postępu, reaktywności i tłumienia.
Nowości wprowadzone do modeli dwusuwowych o największej pojemności (250/300) obejmują również:
- Walec korbowy i tłok z zredukowanym rozstawem międzyosłowym dla bardziej zaokrąglonego dostarczania i poprawionych dynamicznych pojazdów.
- Cylinder i głowica: przebudowano czasowanie i komorę spalania, zapewniając poprawiony moment obrotowy przy niskich obrotach, zachowując jednocześnie wydajność silnika przy wyższych prędkościach.
- Mapa silnika: zoptymalizowana w celu jak najlepszego ustawienia komponentów i wykorzystania mocy i łagodności silnika.
- Kolektor wydechowy: zainstalowano ochronę kolektora, aby zapobiec przegrzewaniu i ochronić kolektor przed uderzeniami. Oprócz funkcjonalności, to zaokrągla wygląd motocykla (również na 125 dwusuwach).
Cena detaliczna brutto: 39 697 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | POJEDYNCZA BELKA Z ALUMINIUM |
ROZSTAW OSI | 1305 mm |
DŁUGOŚĆ | 1990 mm |
SZEROKOŚĆ | 850 mm |
WYSOKOŚĆ | 1115 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 mm |
PRZEŚWIT | 310 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2,8 l. |
REZERWA | 0,5 l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 600 cc |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø38 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNY MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø185 mm Z ZACISKIEM CZTEROTŁOKOWYM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø160 mm Z ZACISKIEM DWUTŁOKOWYM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 32 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 32 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, NAPEŁNIANIE W KARTERZE, LAMELOWE |
ŚREDNICA | 79,0 mm |
SKOK | 60,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 296,5cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 9,6:1 |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY Hidria 12V – 110W |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | MIESZANKA 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY) |
ZASILANIE | GAŹNIK |
GAŹNIK | Keihin PWK ø 28mm |
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU | ZMIENNE |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE Z GUMOWYM SYSTEMEM TŁUMIENIA OBCIĄŻEŃ |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 22/69 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZEŁOŻENIE WTÓRNE | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/30 (550 cc) |
SPALANIE L/100km | 2,8 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 66 |