Trial Evo 2T 250 Factory My21
Beta prezentuje nową wersję Evo Factory My 2021.
Doświadczenie nabyte na najważniejszych i najlepiej rozpoznawanych zawodach świata pozwoliły na dalsze poprawianie wydajności wersji Factory, tworząc motocykl zgodny z duchem wyścigu. Wydział prac badawczo-rozwojowych, współpracując z Beta Factory Team oraz zawodnikami Matteo Grattarola – nowym mistrzem świata w kategorii trial, i Benoit’em Bincaz, był w stanie po raz kolejny podnieść poprzeczkę dla Evo Factory, poprzez aktualizację ustawień ramy co poskutkowało poprawieniem sterowności i poprawieniem reaktywności sterowania na każdej z możliwych do spotkania przeszkodzie. Linia Evo Factory My 2021 zawiera 4 różne silniki: w wersji 2-suwowej pojemności 125, 250 oraz 300, natomiast w wersji 4-suwowej pojemność 300cc.
Każda z 4 wersji charakteryzuje się swoją własną odrębną osobowością czyniąc linię Factory odpowiednią dla każdego zawodnika.
Silnik
Silniki Factory różnią się od swoich odpowiednich w wersji standard następującymi cechami:
2-Suwy
- Czarne magnezowe kartery: lepiej wyglądają i pozwalają znacznie obniżyć wagę pojazdu co poprawia sterowność.
- Tytanowy dyfuzor: poprawia wydajność i zmniejsza wagę.
- Profilowane tarcze sprzęgłowe: zapewniają precyzję sprzęgła w każdych warunkach jazdy.
- Cylinder z zoptymalizowanymi czasami: wydobywa pełnię charakteru silnika bez szkody dla łatwości w kontroli.
- Głowica z specjalnie przygotowanymi pojemnością i kompresją (tylko 300): zwiększa wydajność silnika natomiast czerwone malowanie poprawia charakter ‘Factory’ motocykla.
- Zoptymalizowane mapy ECU: zapewniają wyśmienitą jezdność na niskich obrotach bez zakłócania wydajności średnich i wysokich obrotów.
- Anodowane na czarno korki olejowe.
4-Suwy
Silnik trzysetki w czterosuwie w nowym EVO Factory MY 2021 jest wyposażony w lżejszy, jeszcze bardziej wysoko-wydajny tytanowy tłumik oraz nowy komputer pokładowy. Zwiększa to stabilność iskry zapłonowej (dzięki zwiększonej mocy elektrycznej) oraz w konsekwencji poprawia spalanie w całym zakresie obrotów.
Rama
Pod kątem wyglądu i nadwozia nowe Evo Factory MY 2021 różnią się od modeli w wersji standard następującymi cechami:
- Nowa kalibracja lag: zapewnia optymalne ustawienie bez względu na warunki
- Złote anodowane wycięte z jednego kawałka półki: poza redukcją wagi i zwiększeniem sztywności pozwalają również kierowcy przestawić kierownicę w przód i w tył, tak by ustawić pojazd do stanu perfekcyjnego.
- Tylne zawieszenie z nową kalibracją: bardziej progresywna hydraulika pozwala na bardziej szczegółową kalibrację amortyzatora.
- Nowa czerwona sprężyna amortyzatora: zapewnia poprawiony balans i stabilność w trakcie jazdy.
- Nowa geometria prowadzenia sprężyny w tylnym zawieszeniu: poprawia reakcję amortyzatora na silne uderzenia.
- Ulepszona kiwaczka: zapewnia większą czułość, responsywność i trakcję.
- Magnetyczna zrywka: zapewnia bezpieczeństwo
- Czarne anodowane korki na kierownicy: chronią gripy i manetkę gazu
- Anodowane na czarno napinacze łańcucha: dzięki temu można napiąć łańcuch bardzo precyzyjnie.
- Wycięte maszynowo podnóżki wykonane z antypoślizgowej stali: poza oczywistym poprawieniem przyczepności do buta, zmniejszają również wagę motocykla.
- Wyścigowe tarcze hamulcowe Galfer: znacznie poprawiają siłę hamowania, zmniejszają wagę i nadają bardziej wyścigowego wyglądu.
- Pompa sprzęgła i hamulca BrakTec: poprawiona czułość sprzęgła i hamulca.
- Tylny zacisk wyposażony w system anty-wibracyjny.
- Złote felgi Excel.
- Opony Michelin X-light: maksymalizują przyczepność niezależnie od warunków jazdy
- Nowy wygląd plastików i okleiny: sportowy duch motocykla jest wyodrębniony dzięki nowym grafikom w kolorach Beta Factory czyli białym, czerwonym i niebieskim wraz z złotymi akcentami.
Cena detaliczna brutto: 37 219 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | HYDROFORMOWANY STOP |
ROZSTAW OSI | 1305 MM |
DŁUGOŚĆ | 1990 MM |
SZEROKOŚĆ | 850 MM |
WYSOKOŚĆ | 1115 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 MM |
PRZEŚWIT | 310 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 MM |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2,8 L |
REZERWA | 0,5 L |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 0,6L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI Ø 38 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR Z REGULACJĄ ODBICIA I KOMPRESJI |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø185 MM Z CZTEROTŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø160 MM Z DWUTŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21X1,6 |
TYLNA FELGA | 18X2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 MICHELIN X-LIGHT |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 MICHELIN X-LIGHT |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 72,5 MM |
SKOK | 60,5 MM |
POJEMNOŚĆ | 249,7 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 9,0:1 |
KARTERY | MAGNEZOWE |
DYFUZOR | TYTANOWY |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY 12V-110W |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | MIESZANKA |
GAŹNIK | KEIHIN PWK 28MM |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.22/69 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/30 (550CC) |
SPALANIE | 2,9 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 68 G/KM CO2 |