Alp 4.0
Nadszedł wreszcie ten moment – rodzina Beta się powiększa, wprowadzając na rynek dwa nowe modele w sektorze motocykli on-off i scrambler. Zainspirowani historycznym modelem Alp 4.0, technicy Betamotor zaprojektowali i opracowali dwie zupełnie nowe wersje tego modelu. Nowe Alp 4.0 i Alp X już są!
Co to jest ALP? Ikona, która należy do najbardziej uniwersalnych pojazdów w świecie motocykli, prosty, intuicyjny i rozpoznawalny motocykl. Znajduje się w pełni komfortu zarówno na drodze, jak i poza nią, równie odpowiedni do codziennej jazdy, jak i dla bardziej wymagających podróży. ALP to niezawodny i solidnie wykonany pojazd, który jest skierowany do ogromnej grupy różnych motocyklistów, od młodych posiadaczy licencji A2 szukających swojego pierwszego motocykla, przez powracających motocyklistów poszukujących prostego pojazdu z doskonałą ekonomią paliwa, po kobiety szukające nowoczesnego motocykla, który nie jest zbyt wysoki ani ciężki, a także wszystkich miłośników lekkich motocykli do jazdy terenowej szukających zrównoważonej i przyjemnej jazdy. ALP to motocykl uniwersalny, który wraca z zupełnie nowym wyglądem!
Podobnie jak wszystkie modele Betay, nowe motocykle ALP również wpisują się w koncepcję RideAbility, zaprojektowaną w celu zapewnienia doskonałej jazdy oraz umożliwienia każdemu indywidualnemu motocykliście wyrażenia swojego potencjału i zabawy we wszystkich sytuacjach. Nowa generacja ALP zachowuje wszechstronność poprzednich modeli on/off-road, wprowadzając na rynek dwa zwinne i łatwe w prowadzeniu motocykle z charakterystyką specyficzną dla różnych wymagań. ALP to zatem nie tylko 4.0, ale także X!
Podwójny wybór? Zarówno Alp 4.0, jak i Alp X zostały zaprojektowane, aby zapewnić najwyższe poziomy użytkowania na wszystkich rodzajach terenu, ale posiadają specyficzne detale estetyczne i funkcjonalne ze względu na swoje różne przeznaczenia:
Alp 4.0 jest skierowana do tradycjonalistów związanych z off-roadowym wszechświatem marki. Nowa Alp 4.0 to zwinny, łatwy w prowadzeniu motocykl, idealny dla każdego, kto chce zbliżyć się do świata off-roadowej jazdy w sposób zabawny i niskiego zaangażowania. Plastikowe osłony, koła o średnicy 18″ i 21″ oraz opony bieżnikowane należą do świata off-roadu, ale nie powstrzymują go od bycia łatwym w prowadzeniu na miejskich drogach. Podnóżki są również starannie zaprojektowane i wyposażone w wymienne gumowe nakładki, aby zagwarantować zarówno maksymalny komfort na drodze, jak i maksymalną przyczepność poza nią! Alp 4.0 to idealny motocykl przygodowy na przyjemny weekend w terenie.
Alp X to model bez precedensu dla Beta. Przyjmuje koncepcję ALP, przybliżając ją do bardziej nowoczesnych gustów tych, którzy odkryli na nowo świat scramblerów. Alp X dzieli się swoimi podstawowymi komponentami z Alp 4.0, ale zmienia swoją charakterystykę na rzecz segmentu Modern Classic poprzez dodanie specyficznych cech motocykla drogowego, takich jak koła o średnicy 17″ i 19″ z oponami bardziej przeznaczonymi do jazdy po drogach, oraz bardziej zwężone plastikowe osłony, podkreślone przez okrągły reflektor. Alp X prezentuje zupełnie inny wygląd, stając się idealnym motocyklem do podróży miejskich i długodystansowych, zachowując jednocześnie gotowość do pokonywania drobnych dróg w terenie. Alp X – podobnie jak Alp 4.0 – umożliwia wygodne przewożenie pasażera, dzięki obszernej siedzisku i wygodnym uchwytom dla pasażera. Alp X to motocykl użytkowy par excellence.
Alp 4.0 i Alp X dzielą tę samą bazę techniczną – przyjrzyjmy się im bliżej:
Silnik
Nowe modele Alp 4.0 i Alp X są wyposażone w silnik o pojemności 350 cm³ opracowany we współpracy między technikami Betamotor a Tayo Motorcycles. Opracowany specjalnie na potrzeby tego projektu, nowa jednostka napędowa z wtryskiem elektronicznym jest w stanie dostarczyć nawet do 35 KM mocy przy 9500 obr./min. Aby wykorzystać pełny potencjał i całą dostępną moc, silnik został wyposażony w 6-biegową skrzynię biegów, oferującą maksymalną prędkość powyżej 130 km/h. Dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i zbiornikowi paliwa o pojemności 11 litrów, z rezerwą 2,3 litra, nowa ALP oferuje imponujący zasięg, który pozwala na pokonywanie nawet długich tras w terenie, z dala od stacji benzynowych. Silniki obu modeli różnią się swoim mapowaniem, zaprojektowanym w celu zapewnienia najwyższych możliwych poziomów wydajności dla obu modeli.
Rama i Zawieszenie:
Rama: rama nowych motocykli ALP to stalowy obwód z silnikiem zawieszonym pod nią, wykończony na czarno. Zapewnia to jednoczesną siłę i sterowność dla motocykla, dzięki wymiarom ramy opracowanym przez techników Betamotor, pozwalając na idealną synergę z zawieszeniem.
Zawieszenie: zarówno przednia widelec, jak i tylny mono-amortyzator są ustawione tak, aby zapewnić jak największą frajdę podczas jazdy, zachowując jednocześnie skupienie na wygodzie i komforcie w siodle.
Wysokość siodła: Wysokość siedziska wynosi 865 mm dla Alp 4.0 i 855 mm dla Alp X, gwarantując dobrą styczność z ziemią dla obu modeli, wzmacniając poczucie bezpieczeństwa w siodle zarówno na drodze, jak i w terenie, nawet dla mniej doświadczonych kierowców. Siedzenie jest niezwykle wygodne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
Hamulce: oba modele są wyposażone w tarcze o średnicy 290 mm z przodu i 220 mm z tyłu, z cylinderkiem hamulcowym i zaciskami Nissin zapewniającymi moc hamowania i modulację we wszystkich warunkach. Wyposażenie standardowe obejmuje także system ABS BOSCH. Ten system wsparcia kierowcy ma na celu zapewnienie najwyższych poziomów bezpieczeństwa i może być wyłączony w trybie Offroad, ale jest automatycznie ponownie włączany za każdym razem, gdy motocykl zostanie ponownie uruchomiony, aby uniknąć zagrożenia zapomnienia o jego ponownym aktywowaniu.
Włączenie ABS można wygodnie sprawdzić za pomocą wskaźnika na tablicy instrumentów LCD, który zawiera również informacje na temat poziomu paliwa, zasięgu i zaangażowanego biegu, a także tradycyjne informacje, takie jak wskazówka prędkościomierza, obrotomierz i licznik częściowy i całkowity, wszystko w nowoczesnej i łatwej do odczytania grafice.
Wśród głównych różnic i cech szczególnych, które wyróżniają Alp 4.0 i Alp X:
Alp 4.0 jest wyposażona w koła o średnicy 18″ i 21″ oraz opony zaprojektowane bardziej do jazdy w terenie; Alp X natomiast posiada koła o średnicy 17″ i 19″, ponownie na szprychach, ale z oponami bardziej przystosowanymi do jazdy po drogach, choć zachowują profil, który zapewni nadal dobrą jazdę w terenie.
Jeśli chodzi o estetykę, oba modele różnią się formą i wykończeniem swoich nadwozi, przy czym Alp X posiada bardziej zwężone plastikowe osłony podkreślające jego styl Modern Classic, podczas gdy osłony Alp 4.0 owijają się bardziej. Linie Alp X idealnie łączą się z nowoczesnym, okrągłym reflektorem LED, podczas gdy w wersji 4.0 oświetlenie zapewnia reflektor o bardziej kwadratowym wyglądzie, nadal wyposażony w technologię oświetlenia LED. Wspólną cechą estetyki jest nowy niski uchwyt na numer rejestracyjny, który nie jest połączony z owiewką tylną, ale umieszczony bezpośrednio na tylnym kole dla bardziej nowoczesnego, miejskiego stylu. Zakres akcesoriów dla nowej generacji ALP obejmuje osłony dłoni, sakwy boczne i kufer.
Cena detaliczna brutto: 29 684 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STALOWY OBWÓD Z ZAWIESZONYM SILNIKIEM |
ROZSTAW OSI | 1440 mm |
DŁUGOŚĆ | 2200 mm |
SZEROKOŚĆ | 820 mm |
WYSOKOŚĆ | 1220 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 865 mm |
PRZEŚWIT | 270 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 370 mm |
WAGA NA SUCHO | 140 kg (PRZÓD 66,5 kg TYŁ 72,5 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 11,0 l. |
REZERWA | 2,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø43 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 86 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 185 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 195 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø290 mm |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø220 mm |
PRZEDNIA FELGA | 1,85 x 21″ |
TYLNA FELGA | 2,50 x 18″ |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 – 18 |
TYP SILNIKA | JEDNOCYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, DWUCYLINDROWY WAŁEK ROZRZĄDU |
ŚREDNICA | 84,5 mm |
SKOK | 62,0 mm |
POJEMNOŚĆ | 348cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12,3:1 |
PRZEPUSTNICA | ø44 mm |
ZASILANIE | Elldor ELEKTRONICZNY |
ROZRUSZNIK | ELEKTRYCZNY |
SMAROWANIE | WYMUSZONY POMPĄ |
ZAWORY | 4 |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY |
ŚWIECA | NGK LDK8RTAIP |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | 6-CIO BIEGOWA |
NAPĘD OSTATECZNY | 14/44 |
OLEJ SILNIKOWY | Sae 5W/40 (1.800cc) |
SPALANIE L/100km | 3,51 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 83 |