EVO Factory 4ST 300 MY 2024
Modele **EVO Factory** reprezentują wyścigową ewolucję trialowych motocykli Beta i, jak co roku, są wprowadzane na rynek w lutym, tuż przed rozpoczęciem sezonu wyścigowego, gotowe do rywalizacji na najwyższym poziomie. Sukcesy **George’a Hemingway’a** w Mistrzostwach Świata (TR3 125), znakomite wyniki **Matteo Grattaroli** (TRIALGP) i **Andrei Sofii Rabino** (GP WOMEN), oraz wygrane w krajowych mistrzostwach, potwierdzają doskonałą prowadzenie i osiągi modeli Factory.
Na rok 2024 wprowadzono szereg aktualizacji, które zwiększają dopracowanie modelu, jednocześnie zachowując jego wyścigowy charakter.
### Najważniejsze zmiany w modelach Factory MY 2024 dotyczą **SILNIKA**, **RAMY** i **ZAWIESZENIA**:
#### **SILNIK**
##### **Czterosuwowy**
Wariant czterosuwowy w wersji Factory otrzymał szereg ulepszeń w stosunku do standardowej wersji EVO. Jednostka sterująca silnika ma teraz większą moc, co przekłada się na stabilniejszą iskrę i lepsze spalanie przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Aby wykorzystać większą dostępną moc, model czterosuwowy EVO Factory jest wyposażony w lżejszy i wydajniejszy tytanowy tłumik.
—
#### **RAMA I ZAWIESZENIE**
Pod względem ramy i konstrukcji, nowy model Evo Factory MY 2024 różni się od wersji standardowej w następujących aspektach:
##### **Złote przednie widelce:**
Model Evo Factory 24 ma złote widelce, które zapewniają zarówno korzyści estetyczne, jak i funkcjonalne. Złoty kolor jest wynikiem obróbki **TIN**, która pozwala na płynniejsze działanie widelca. System hydrauliczny widelców oparty jest na niedawno wprowadzonym systemie tłumienia wewnętrznego. Ciągłe doskonalenie ustawień gwarantuje, że pakiet zawieszenia pozostaje na najwyższym poziomie w sektorze motocykli trialowych, w połączeniu z amortyzatorem tylnym, który ma zoptymalizowaną geometrię prowadnicy sprężyny (z czerwoną sprężyną).
##### **Progresywne łączenie:**
Tylne zawieszenie ma bardziej progresywne ustawienie, co zapewnia lepszą przyczepność i większą kontrolę nad motocyklem. Ułatwia to balansowanie na tylnym kole oraz pokonywanie dużych przeszkód.
##### **Nowe półki kierownicy frezowane z bloków z niebieskim anodowaniem:**
Zapewniają sztywność i lekkość (około 100 g lżejsze od standardowych modeli) i oferują regulowane mocowania kierownicy w przód i w tył, co pozwala motocykliście na znalezienie idealnej pozycji. Nowy niebieski kolor wprowadzony w modelu MY 24 nadaje motocyklowi wygląd bezkompromisowy.
##### **Regulatory łańcucha, końcówki kierownicy i podnóżki z czarnym anodowaniem:**
Podnóżki są lekkie, trwałe, a stalowe, antypoślizgowe bolce zapewniają maksymalną przyczepność.
##### **Specjalne przewody chłodnicy z czerwonego silikonu:**
Zapewniają lepsze chłodzenie, a także nadają motocyklowi wyścigowy wygląd.
##### **Tarcze hamulcowe Galfer:**
Oferują maksymalną siłę hamowania i są niezwykle lekkie, co zmniejsza masę nieresorowaną i poprawia prowadzenie motocykla.
##### **Pompy hamulcowe i sprzęgła BrakTec.**
##### **Tylne zaciski hamulcowe z systemem antywibracyjnym do klocków.**
##### **Nowe niebieskie anodowane koła Morad.**
##### **Opony Michelin X-light:**
Lider na rynku w zakresie wagi, wydajności i przyczepności w każdej sytuacji.
##### **Nowa grafika:**
Kolory czerwony i niebieski od zawsze były używane w modelach Beta gotowych do wyścigów, a nowy EVO Factory nie zawodzi. Czerwień plastikowych elementów i naklejek doskonale komponuje się z eleganckimi niebieskimi komponentami Ergal. Wygląd motocykla został dodatkowo poprawiony dzięki nowej grafice z połączeniem matowych czerwonych i błyszczących niebieskich i białych elementów.
—
### **Nowy elektroniczny klucz Beta**
Modele Evo Factory 24 po raz pierwszy wyposażone są w nowy elektroniczny klucz Beta:
##### **Elektroniczny klucz:**
Tradycyjny wyłącznik „Kill-switch” został zastąpiony nowym, opatentowanym przez Betamotor elektronicznym kluczem. Jest to magnetyczny wyłącznik na smyczy, który zapewnia zarówno ochronę przed kradzieżą, jak i zabezpieczenie motocykla i kierowcy. Klucz składa się z dwóch części – jedna część pozostaje na kierownicy motocykla, a druga, magnetyczna, noszona jest na nadgarstku kierowcy. Urządzenie działa jak wyłącznik awaryjny, ale jego unikalne kodowanie zapewnia funkcję antykradzieżową.
##### **Funkcja antykradzieżowa:**
Klucz uniemożliwia uruchomienie motocykla po odłączeniu, dzięki kodowaniu powiązanemu z zapłonem motocykla, co zapobiega kradzieży, gdy motocykl jest pozostawiony bez nadzoru.
##### **Bezpieczeństwo motocykla i kierowcy:**
Klucz działa w sposób podobny do tradycyjnego „Kill-switcha” – motocykl wyłącza się, gdy magnetyczny punkt kontaktu, który łączy nadgarstek motocyklisty z kierownicą motocykla, zostaje rozłączony.
Dzięki temu opatentowanemu rozwiązaniu Beta zapewnia zarówno większe bezpieczeństwo, jak i ochronę motocykla w jednym urządzeniu.
Cena detaliczna brutto: 46 818 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STOP HYDROFORMOWANY |
ROZSTAW OSI | 1305 mm |
DŁUGOŚĆ | 1990 mm |
SZEROKOŚĆ | 850 mm |
WYSOKOŚĆ | 1115 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 mm |
PRZEŚWIT | 310 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2,8 l. |
REZERWA | 0,5 l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 600 cc |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø38 Z REGULACJĄ KOMPRESJI I ODBICIA |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR ZE ZBIORNIKIEM KOAKSJLANYM ORAZ REGULATOREM KOMPRESJI I ODBICIA |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø185 mm 4 TŁOKI |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø160 mm 2 TŁOKI |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 Michelin X-Light |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 Michelin X-Light |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, 4 ZAWORY |
ŚREDNICA | 84 mm |
SKOK | 53,6 mm |
POJEMNOŚĆ | 297,3 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 10,5:1 |
TŁUMIK | RacingTitanio |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY |
ŚWIECA | NGK MR7BI8 IR |
ZASILANIE PALIWEM | Z GAŹNIKIEM |
GAŹNIK | Mikuni |
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU | ZMIENNE |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 18/63 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 5 BIEGÓW |
PRZEŁOŻENIE WTÓRNE | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 15W/50 (900cc) |
SPALANIE L/100km | 3,3 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 77 |