EVO Factory 4ST 300 MY 2024

Modele **EVO Factory** reprezentują wyścigową ewolucję trialowych motocykli Beta i, jak co roku, są wprowadzane na rynek w lutym, tuż przed rozpoczęciem sezonu wyścigowego, gotowe do rywalizacji na najwyższym poziomie. Sukcesy **George’a Hemingway’a** w Mistrzostwach Świata (TR3 125), znakomite wyniki **Matteo Grattaroli** (TRIALGP) i **Andrei Sofii Rabino** (GP WOMEN), oraz wygrane w krajowych mistrzostwach, potwierdzają doskonałą prowadzenie i osiągi modeli Factory.

Na rok 2024 wprowadzono szereg aktualizacji, które zwiększają dopracowanie modelu, jednocześnie zachowując jego wyścigowy charakter.

### Najważniejsze zmiany w modelach Factory MY 2024 dotyczą **SILNIKA**, **RAMY** i **ZAWIESZENIA**:

#### **SILNIK**

##### **Czterosuwowy**
Wariant czterosuwowy w wersji Factory otrzymał szereg ulepszeń w stosunku do standardowej wersji EVO. Jednostka sterująca silnika ma teraz większą moc, co przekłada się na stabilniejszą iskrę i lepsze spalanie przy wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Aby wykorzystać większą dostępną moc, model czterosuwowy EVO Factory jest wyposażony w lżejszy i wydajniejszy tytanowy tłumik.

#### **RAMA I ZAWIESZENIE**

Pod względem ramy i konstrukcji, nowy model Evo Factory MY 2024 różni się od wersji standardowej w następujących aspektach:

##### **Złote przednie widelce:**
Model Evo Factory 24 ma złote widelce, które zapewniają zarówno korzyści estetyczne, jak i funkcjonalne. Złoty kolor jest wynikiem obróbki **TIN**, która pozwala na płynniejsze działanie widelca. System hydrauliczny widelców oparty jest na niedawno wprowadzonym systemie tłumienia wewnętrznego. Ciągłe doskonalenie ustawień gwarantuje, że pakiet zawieszenia pozostaje na najwyższym poziomie w sektorze motocykli trialowych, w połączeniu z amortyzatorem tylnym, który ma zoptymalizowaną geometrię prowadnicy sprężyny (z czerwoną sprężyną).

##### **Progresywne łączenie:**
Tylne zawieszenie ma bardziej progresywne ustawienie, co zapewnia lepszą przyczepność i większą kontrolę nad motocyklem. Ułatwia to balansowanie na tylnym kole oraz pokonywanie dużych przeszkód.

##### **Nowe półki kierownicy frezowane z bloków z niebieskim anodowaniem:**
Zapewniają sztywność i lekkość (około 100 g lżejsze od standardowych modeli) i oferują regulowane mocowania kierownicy w przód i w tył, co pozwala motocykliście na znalezienie idealnej pozycji. Nowy niebieski kolor wprowadzony w modelu MY 24 nadaje motocyklowi wygląd bezkompromisowy.

##### **Regulatory łańcucha, końcówki kierownicy i podnóżki z czarnym anodowaniem:**
Podnóżki są lekkie, trwałe, a stalowe, antypoślizgowe bolce zapewniają maksymalną przyczepność.

##### **Specjalne przewody chłodnicy z czerwonego silikonu:**
Zapewniają lepsze chłodzenie, a także nadają motocyklowi wyścigowy wygląd.

##### **Tarcze hamulcowe Galfer:**
Oferują maksymalną siłę hamowania i są niezwykle lekkie, co zmniejsza masę nieresorowaną i poprawia prowadzenie motocykla.

##### **Pompy hamulcowe i sprzęgła BrakTec.**

##### **Tylne zaciski hamulcowe z systemem antywibracyjnym do klocków.**

##### **Nowe niebieskie anodowane koła Morad.**

##### **Opony Michelin X-light:**
Lider na rynku w zakresie wagi, wydajności i przyczepności w każdej sytuacji.

##### **Nowa grafika:**
Kolory czerwony i niebieski od zawsze były używane w modelach Beta gotowych do wyścigów, a nowy EVO Factory nie zawodzi. Czerwień plastikowych elementów i naklejek doskonale komponuje się z eleganckimi niebieskimi komponentami Ergal. Wygląd motocykla został dodatkowo poprawiony dzięki nowej grafice z połączeniem matowych czerwonych i błyszczących niebieskich i białych elementów.

### **Nowy elektroniczny klucz Beta**
Modele Evo Factory 24 po raz pierwszy wyposażone są w nowy elektroniczny klucz Beta:

##### **Elektroniczny klucz:**
Tradycyjny wyłącznik „Kill-switch” został zastąpiony nowym, opatentowanym przez Betamotor elektronicznym kluczem. Jest to magnetyczny wyłącznik na smyczy, który zapewnia zarówno ochronę przed kradzieżą, jak i zabezpieczenie motocykla i kierowcy. Klucz składa się z dwóch części – jedna część pozostaje na kierownicy motocykla, a druga, magnetyczna, noszona jest na nadgarstku kierowcy. Urządzenie działa jak wyłącznik awaryjny, ale jego unikalne kodowanie zapewnia funkcję antykradzieżową.

##### **Funkcja antykradzieżowa:**
Klucz uniemożliwia uruchomienie motocykla po odłączeniu, dzięki kodowaniu powiązanemu z zapłonem motocykla, co zapobiega kradzieży, gdy motocykl jest pozostawiony bez nadzoru.

##### **Bezpieczeństwo motocykla i kierowcy:**
Klucz działa w sposób podobny do tradycyjnego „Kill-switcha” – motocykl wyłącza się, gdy magnetyczny punkt kontaktu, który łączy nadgarstek motocyklisty z kierownicą motocykla, zostaje rozłączony.

Dzięki temu opatentowanemu rozwiązaniu Beta zapewnia zarówno większe bezpieczeństwo, jak i ochronę motocykla w jednym urządzeniu.

Cena detaliczna brutto: 46 818 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMASTOP HYDROFORMOWANY
ROZSTAW OSI1305 mm
DŁUGOŚĆ 1990 mm
SZEROKOŚĆ850 mm
WYSOKOŚĆ1115 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 660 mm
PRZEŚWIT310 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 348 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 2,8  l.
REZERWA0,5 l.
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA600 cc
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI ø38  Z REGULACJĄ KOMPRESJI I ODBICIA
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR ZE ZBIORNIKIEM KOAKSJLANYM ORAZ REGULATOREM KOMPRESJI I ODBICIA
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO62 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO165 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 180 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø185 mm 4 TŁOKI
TYLNY HAMULEC TARCZA ø160 mm 2 TŁOKI
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6
TYLNA FELGA 18 x 2,15
PRZEDNIA OPONA2,75 – 21 Michelin X-Light
TYLNA OPONA4.00 R 18  Michelin X-Light

 

TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, 4 ZAWORY
ŚREDNICA84  mm
SKOK53,6 mm
POJEMNOŚĆ297,3 cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA10,5:1
TŁUMIKRacingTitanio
ZAPŁONELEKTRONICZNY
ŚWIECANGK MR7BI8 IR
ZASILANIE PALIWEMZ GAŹNIKIEM
GAŹNIKMikuni
WYPRZEDZENIE ZAPŁONUZMIENNE
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ. 18/63
SKRZYNIA BIEGÓW5 BIEGÓW
PRZEŁOŻENIE WTÓRNEŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 15W/50 (900cc)
SPALANIE L/100km3,3
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]77

 

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl