Evo Factory 2T 125 MY23
Modele EVO Factory 2023 są już dostępne! Te premiowe modele są produkowane z najwyższej jakości komponentów w fabryce Beta we Włoszech i reprezentują kolejny poziom ewolucji trialu. Modele EVO Factory dzielą tę samą platformę bazową co standardowe modele EVO, ale dodatkowo otrzymują szereg aktualizacji zarówno po stronie ramy, jak i silnika, co sprawia, że są one modelem konkurencyjnym jak żaden inny i sprawiają, że motocykle trialowe EVO Factory są gotowe do rywalizacji. Modele EVO Factory są produkowane w ograniczonych ilościach, co zapewnia ekskluzywność oraz wydajność. Główne cechy modeli 2023 to:
SILNIK
Silniki wyposażone w modele Factory posiadają następujące ulepszenia i funkcje w porównaniu do wersji standardowych:
Dwusuwowe:
- Zaktualizowany cylinder i głowica: Podobnie jak w standardowych modelach EVO 2023, wszystkie modele EVO Factory 2-Stroke o pojemności 2-suwowej, z wyjątkiem 125 i 200, otrzymają nowy wał korbowy i korbowód (1,5 mm mniej, w stosunku do 116 w porównaniu do 114,5 mm). Średnica cylindra i skok pozostają niezmienione. Cylinder i jego komora spalania zostały zmodyfikowane w celu zwiększenia współczynnika sprężania. Wprowadzono nowe kartery, o różnych objętościach wewnętrznych, zaprojektowane do współpracy z nowym wałem korbowym, cylindrem i głowicą cylindra, które wszystkie zapewniają więcej mocy w porównaniu do standardowych modeli EVO.
- Karter korbowy z magnezu z czarnym wykończeniem: o efektownym wyglądzie, zapewniający redukcję wagi o 1 kilogram, co poprawia zwinność motocykla.
- Profilowane tarcze sprzęgła: Specjalne stalowe płyty, posiadające dodaną krawędź, która zmniejsza wyginanie się płyty sprzęgła, jednocześnie zapewniając lepszą wydajność w ekstremalnych warunkach.
- Czarnoanodowana wtyczka oleju silnikowego
- Mapowanie silnika: Zmodyfikowane w celu dopasowania do nowych komponentów silnika, z krzywą zapłonu zapewniającą płynną, a jednocześnie potężną, dostawę mocy w razie potrzeby.
- Wydech: Model EVO Factory 2023 otrzymuje ulepszenie w porównaniu do modelu z poprzedniego roku dzięki dodatkowi tytanowego kolektora z osłoną cieplną. Ten nowy tytanowy kolektor zwiększa wydajność w porównaniu do wersji standardowej, jednocześnie zmniejszając ogólną wagę motocykla (strefa łączenia cylindra stożkowego tylko w modelu 125 cc). Osłona cieplna, po raz pierwszy wprowadzona w modelach EVO 2023, również jest wprowadzana w modelach Factory, aby pomóc w ochronie nogi jeźdźca przed ciepłem oraz chroni wydech.
Czterosuwowe:
- Mapowanie silnika: Jednostka sterująca elektroniczna (ECU) otrzymuje wyższą ocenę mocy, co przekłada się na poprawioną iskrę i spalanie w całym zakresie mocy.
- Wydech: Specjalny tłumik tytanowy jest montowany, zapewniając wzrost mocy ogólnej w porównaniu do modelu standardowego, jednocześnie oferując pół kilograma redukcji wagi.
RAMA I ZAWIESZENIE
Pod względem ramy i konstrukcji, nowy EVO Factory 2023 różni się od wersji standardowej następująco:
- Nowe złote przednie widelce: Model EVO Factory 2023 jest wyposażony w nowe złote rury widełek przednich, które zapewniają modelowi zarówno korzyści estetyczne, jak i funkcjonalne. Nowe ustawienia zaworów wewnętrznych zapewniają lepszy przepływ oleju, co w połączeniu z nowym systemem tłumienia wewnętrznego, który zmniejsza szorstkość podczas lądowania na dużych przeszkodach. Ten nowy system tłumienia również utrzymuje widelec wyżej w swoim skoku podczas opadania, zapewniając jeźdźcowi lepszą kontrolę, większe wsparcie i większą pojemność tłumienia podczas lądowania z dużych wysokości.
- Tyłowy amortyzator: Zawór tłumienia został również odnowiony, aby zapewnić idealne zrównoważenie z przednim widelcem.
- Progresywny układ tylnego zawieszenia: konfiguracja łącznika zawieszenia tylnego jest bardziej progresywna, aby zapewnić większą przyczepność i zapewnić jeźdźcowi wyższe wrażenia, ułatwić wznoszenie i pomóc w pokonywaniu dużych przeszkód.
- Podwójne obejmy kierownicy: Obrabiane z aluminium wyciskanego z czarnym wykończeniem anodowanym, zapewniające większą sztywność i niewielką redukcję wagi. Posiadają również regulowane wzdłużnie uchwyty kierownicy, aby jeździec o dowolnym wzroście mógł dostosować ustawienie motocykla do swoich preferencji.
- Bezpiecznik zabierakowy: Dla niekompromisowego bezpieczeństwa podczas jazdy na motocyklu.
- Regulacja łańcucha, wtyczki końcówek kierownicy i stopki z czarnym wykończeniem anodowanym: stopki są wytrzymałymi, lekkimi elementami, z stalowymi pinezkami antypoślizgowymi zapewniającymi maksymalną przyczepność.
- Czerwone węże chłodzące z silikonu: oferują poprawę wydajności chłodzenia, jednocześnie nadając motocyklowi wygląd wyścigowego.
- Tarcze hamulcowe wyścigowe Galfer: te tarcze oferują maksymalną moc hamowania, jednocześnie będąc niezwykle lekkie. Przyczynia się to do zmniejszenia masy niesprężystej i maksymalizuje sterowność motocykla.
- Zbiorniki głównych cylindrów hamulcowych BrakTec
- Tylny zacisk hamulca z systemem antywibracyjnym dla klocków: Redukuje pisk hamulca.
- Czarne koła Morad
- Opony Michelin X-light: dla niezrównanego chwytu w każdej sytuacji.
- Nowe grafiki: Model EVO Factory 2023 ma styl, który potwierdza jego wydajność. Motocykl pozostaje wierny oficjalnym barwom zespołu, które jednoznacznie identyfikują motocykle jako modele Beta Factory.
Następujące elementy, które zostały wprowadzone w standardowych modelach EVO 2023, są również zawarte w modelach EVO Factory 2023:
- Kratka chłodnicy: całkowicie przeprojektowany komponent wprowadzony w modelu EVO 2023 jest również montowany w modelu Factory. Oprócz optymalizacji przepływu powietrza kierowanego do chłodnicy, nowa kratka chłodnicy posiada większą powierzchnię ochronną w obszarze korka i obudowy chłodnicy, co zapobiega uszkodzeniom tych elementów podczas kontaktu z gałęziami, kamieniami lub w przypadku upadku.
- Customizowane uchwyty Domino Beta: zapewniają komfort i chwyt, dzięki czemu jeździec nigdy nie traci kontaktu z kierownicą.
- Pokrywa zbiornika: z nowym projektem wprowadzonym w standardowym modelu EVO 2023, pasuje ciaśniej do ramy i pozwala na pokrycie wszystkich przewodów, zapewniając czystszy wygląd. Jest wbudowany przełącznik MAP.
Cena detaliczna brutto: 38 982 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STOP HYDROFORMOWANY |
ROZSTAW OSI | 1305 mm |
DŁUGOŚĆ | 1990 mm |
SZEROKOŚĆ | 850 mm |
WYSOKOŚĆ | 1115 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 mm |
PRZEŚWIT | 310 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2.8 l |
REZERWA | 0,5 l |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 600 cc |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø38 Z REGULACJĄ KOMPRESJI I ODBICIA |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR ZE ZBIORNIKIEM KOAKSJLANYM ORAZ REGULATOREM KOMPRESJI I ODBICIA |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø185 mm 4 TŁOKI |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø160 mm 2 TŁOKI |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 Michelin X-Light |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 Michelin X-Light |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, NAPEŁNIANIE W KARTERZE, LAMELOWE |
ŚREDNICA | 54,0 mm |
SKOK | 54,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 124,8cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 15,9:1 |
KARTER | MAGNEZ |
KOLEKTOR WYDECHOWY | Titanium |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY Hidria 12V – 110W |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | MIESZANKA 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY) |
ZASILANIE PALIWEM | GAŹNIK |
GAŹNIK | Keihin PWK ø 28mm |
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU | ZMIENNE |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE Z GUMOWYM SYSTEMEM TŁUMIENIA OBCIĄŻEŃ |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 20/71 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZEŁOŻENIE WTÓRNE | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/30 (550cc) |
SPALANIE L/100km | 2,6 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 60 |