EVO Factory 2ST 250 MY 2024
Modele **EVO Factory** to wyścigowa ewolucja trialowych motocykli Beta, które jak zwykle pojawiają się na rynku w lutym, tuż przed rozpoczęciem sezonu wyścigowego, gotowe do rywalizacji na najwyższym poziomie. Mistrzostwo świata zdobyte przez **George’a Hemingway’a** (TR3 125), doskonałe wyniki **Matteo Grattaroli** (TRIALGP) oraz **Andrei Sofii Rabino** (GP WOMEN), a także zwycięstwa w krajowych mistrzostwach, potwierdzają doskonałe prowadzenie i osiągi modeli Factory.
Na rok modelowy 2024 wprowadzono kilka aktualizacji, które zwiększają wyrafinowanie modelu, jednocześnie zachowując jego wyścigowy charakter.
### Najważniejsze zmiany w nowych modelach Factory MY 24 dotyczą **SILNIKA** oraz **RAMY I ZAWIESZENIA**:
—
#### **SILNIK**
##### **Dwusuwowy**
Różnice pomiędzy silnikami w wersjach Factory a standardowymi modelami są następujące:
– **Magnesowe kartery z czarnym wykończeniem:** Nowa konstrukcja pozwala na redukcję masy o 1350 g, co maksymalizuje zwrotność motocykla.
– **Przycięte tarcze sprzęgła:** Zoptymalizowane pod kątem precyzji i kontroli sprzęgła w każdej sytuacji, zwłaszcza podczas ekstremalnych, powtarzających się manewrów przy wysokich obrotach, takich jak pokonywanie dużych przeszkód i podskoki na tylnym kole.
– **Czarne anodowane korki oleju silnikowego.**
– **Tytanowy wydech:** Modele 250/300 mają wydech, który obniża wagę o ponad 600 g i zapewnia lepszą wydajność przy średnich i wysokich obrotach dzięki większej średnicy wewnętrznej.
– **Wydech w modelu EVO Factory 125** ma odmienną wewnętrzną strukturę, z początkową sekcją stożkową (strona cylindra), co zwiększa moment obrotowy i przyspieszenie przy niskich obrotach.
– **Nowy wał korbowy i korbowód** (z wyjątkiem 125 ccm) z mniejszym rozstawem międzyosiowym (o 1,5 mm, zmniejszony z 116 mm do 114,5 mm), co poprawia prowadzenie i osiągi.
Modele EVO Factory mają wyższe osiągi silnika w porównaniu do modeli EVO, co zostało potwierdzone także w MY 24. Dzięki lżejszym karterom, tytanowemu kolektorowi i zmniejszeniu mas masowych, motocykle są bardziej zwrotne, a ich silniki gwarantują lepszą wydajność, moc i responsywność.
—
#### **RAMA I ZAWIESZENIE**
W zakresie ramy i konstrukcji, nowy **Evo Factory MY 2024** różni się od wersji standardowej w następujący sposób:
– **Złote przednie widelce:** Evo Factory 24 ma złote widelce, które zapewniają zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne korzyści. Kolor uzyskano dzięki obróbce **TIN**, co umożliwia płynniejsze działanie widelca. Ciągłe doskonalenie ustawień zapewnia, że zawieszenie jest na najwyższym poziomie, w połączeniu z amortyzatorem o zoptymalizowanej geometrii prowadnicy sprężyny (czerwona sprężyna).
– **Progresywne łączenie zawieszenia:** Tylne zawieszenie ma bardziej progresywną konfigurację, co zapewnia lepszą przyczepność i większe wyczucie motocykla. Ułatwia to balansowanie na tylnym kole i pokonywanie dużych przeszkód.
– **Nowe półki kierownicy frezowane z niebieskim anodowaniem:** Zapewniają sztywność i lekkość (o 100 g lżejsze od standardowych modeli) oraz mają regulowane mocowania kierownicy w przód i w tył, umożliwiając znalezienie idealnej pozycji. Nowy kolor dodaje motocyklowi wyrazistego, wyścigowego wyglądu.
– **Regulatory łańcucha, końcówki kierownicy i podnóżki z czarnym anodowaniem:** Podnóżki są lekkie, wytrzymałe, a stalowe, antypoślizgowe bolce zapewniają maksymalną przyczepność.
– **Czerwone silikonowe węże chłodnicy:** Ulepszona wydajność chłodzenia i wyścigowy wygląd.
– **Tarcze hamulcowe Galfer:** Maksymalna siła hamowania i niska waga zmniejszająca masę nieresorowaną, co poprawia prowadzenie motocykla.
– **Pompy hamulcowe i sprzęgła BrakTec.**
– **Tylne zaciski hamulcowe z systemem antywibracyjnym dla klocków.**
– **Nowe niebieskie anodowane koła Morad.**
– **Opony Michelin X-light:** Lider w sektorze pod względem wagi, wydajności i przyczepności w każdej sytuacji.
—
#### **Nowa grafika:**
Czerwień i niebieski to tradycyjne kolory wyścigowych modeli Beta, a nowy EVO Factory nie zawodzi. Czerwone plastikowe elementy i naklejki doskonale łączą się z niebieskimi, eleganckimi komponentami Ergal. Nowe matowo-błyszczące grafiki, z matowymi czerwonymi i błyszczącymi niebieskimi i białymi elementami, dodatkowo podkreślają wygląd motocykla.
—
### **Nowy elektroniczny klucz Beta**
Modele Evo Factory 24 po raz pierwszy wyposażone są w nowy elektroniczny klucz Beta:
– **Elektroniczny klucz:** Tradycyjny „Kill-switch” został zastąpiony nowym, opatentowanym przez Betamotor kluczem elektronicznym. Jest to magnetyczny wyłącznik na smyczy, który zapewnia zarówno funkcję ochrony przed kradzieżą, jak i zabezpieczenie motocykla i kierowcy.
– **Funkcja antykradzieżowa:** Klucz uniemożliwia uruchomienie motocykla po odłączeniu, dzięki kodowaniu powiązanemu z zapłonem motocykla, co zapobiega kradzieży.
– **Bezpieczeństwo motocykla i kierowcy:** Klucz działa jak tradycyjny „Kill-switch” – motocykl wyłącza się, gdy magnetyczny punkt kontaktu, łączący nadgarstek motocyklisty z kierownicą motocykla, zostaje rozłączony.
Nowe rozwiązanie Beta zapewnia większe bezpieczeństwo motocykla i kierowcy w jednym opatentowanym urządzeniu.
Cena detaliczna brutto: 38 771 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STOP HYDROFORMOWANY |
ROZSTAW OSI | 1305 mm |
DŁUGOŚĆ | 1990 mm |
SZEROKOŚĆ | 850 mm |
WYSOKOŚĆ | 1115 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 mm |
PRZEŚWIT | 310 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2.8 l |
REZERWA | 0,5 l |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 600 cc |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø38 Z REGULACJĄ KOMPRESJI I ODBICIA |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR ZE ZBIORNIKIEM KOAKSJLANYM ORAZ REGULATOREM KOMPRESJI I ODBICIA |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø185 mm 4 TŁOKI |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø160 mm 2 TŁOKI |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 Michelin X-Light |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 Michelin X-Light |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, INDUKCJA LAMELOWA W SKRZYNI KORBOWEJ |
ŚREDNICA | 72,5 mm |
SKOK | 60,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 249,7cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 9,00:1 |
KARTER | MAGNEZ |
KOLEKTOR WYDECHOWY | TYTAN |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY Hidria 12V – 110W |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | MIESZANIE Z PALIWEM 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY) |
ZASILANIE PALIWEM | Z GAŹNIKIEM |
GAŹNIK | Keihin PWK ø 28mm |
WYPRZEDZENIE ZAPŁONU | ZMIENNE |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE Z GUMOWYMI WKŁADKAMI TŁUMIĄCYMY |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 22/69 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6 BIEGÓW |
PRZEŁOŻENIE WTÓRNE | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/30 (550cc) |
SPALANIE L/100km | 2,9 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 68 |