EVO Factory 2ST 250 MY 2024

Modele **EVO Factory** to wyścigowa ewolucja trialowych motocykli Beta, które jak zwykle pojawiają się na rynku w lutym, tuż przed rozpoczęciem sezonu wyścigowego, gotowe do rywalizacji na najwyższym poziomie. Mistrzostwo świata zdobyte przez **George’a Hemingway’a** (TR3 125), doskonałe wyniki **Matteo Grattaroli** (TRIALGP) oraz **Andrei Sofii Rabino** (GP WOMEN), a także zwycięstwa w krajowych mistrzostwach, potwierdzają doskonałe prowadzenie i osiągi modeli Factory.

Na rok modelowy 2024 wprowadzono kilka aktualizacji, które zwiększają wyrafinowanie modelu, jednocześnie zachowując jego wyścigowy charakter.

### Najważniejsze zmiany w nowych modelach Factory MY 24 dotyczą **SILNIKA** oraz **RAMY I ZAWIESZENIA**:

#### **SILNIK**

##### **Dwusuwowy**
Różnice pomiędzy silnikami w wersjach Factory a standardowymi modelami są następujące:

– **Magnesowe kartery z czarnym wykończeniem:** Nowa konstrukcja pozwala na redukcję masy o 1350 g, co maksymalizuje zwrotność motocykla.
– **Przycięte tarcze sprzęgła:** Zoptymalizowane pod kątem precyzji i kontroli sprzęgła w każdej sytuacji, zwłaszcza podczas ekstremalnych, powtarzających się manewrów przy wysokich obrotach, takich jak pokonywanie dużych przeszkód i podskoki na tylnym kole.
– **Czarne anodowane korki oleju silnikowego.**
– **Tytanowy wydech:** Modele 250/300 mają wydech, który obniża wagę o ponad 600 g i zapewnia lepszą wydajność przy średnich i wysokich obrotach dzięki większej średnicy wewnętrznej.
– **Wydech w modelu EVO Factory 125** ma odmienną wewnętrzną strukturę, z początkową sekcją stożkową (strona cylindra), co zwiększa moment obrotowy i przyspieszenie przy niskich obrotach.
– **Nowy wał korbowy i korbowód** (z wyjątkiem 125 ccm) z mniejszym rozstawem międzyosiowym (o 1,5 mm, zmniejszony z 116 mm do 114,5 mm), co poprawia prowadzenie i osiągi.

Modele EVO Factory mają wyższe osiągi silnika w porównaniu do modeli EVO, co zostało potwierdzone także w MY 24. Dzięki lżejszym karterom, tytanowemu kolektorowi i zmniejszeniu mas masowych, motocykle są bardziej zwrotne, a ich silniki gwarantują lepszą wydajność, moc i responsywność.

#### **RAMA I ZAWIESZENIE**

W zakresie ramy i konstrukcji, nowy **Evo Factory MY 2024** różni się od wersji standardowej w następujący sposób:

– **Złote przednie widelce:** Evo Factory 24 ma złote widelce, które zapewniają zarówno estetyczne, jak i funkcjonalne korzyści. Kolor uzyskano dzięki obróbce **TIN**, co umożliwia płynniejsze działanie widelca. Ciągłe doskonalenie ustawień zapewnia, że zawieszenie jest na najwyższym poziomie, w połączeniu z amortyzatorem o zoptymalizowanej geometrii prowadnicy sprężyny (czerwona sprężyna).

– **Progresywne łączenie zawieszenia:** Tylne zawieszenie ma bardziej progresywną konfigurację, co zapewnia lepszą przyczepność i większe wyczucie motocykla. Ułatwia to balansowanie na tylnym kole i pokonywanie dużych przeszkód.

– **Nowe półki kierownicy frezowane z niebieskim anodowaniem:** Zapewniają sztywność i lekkość (o 100 g lżejsze od standardowych modeli) oraz mają regulowane mocowania kierownicy w przód i w tył, umożliwiając znalezienie idealnej pozycji. Nowy kolor dodaje motocyklowi wyrazistego, wyścigowego wyglądu.

– **Regulatory łańcucha, końcówki kierownicy i podnóżki z czarnym anodowaniem:** Podnóżki są lekkie, wytrzymałe, a stalowe, antypoślizgowe bolce zapewniają maksymalną przyczepność.

– **Czerwone silikonowe węże chłodnicy:** Ulepszona wydajność chłodzenia i wyścigowy wygląd.

– **Tarcze hamulcowe Galfer:** Maksymalna siła hamowania i niska waga zmniejszająca masę nieresorowaną, co poprawia prowadzenie motocykla.

– **Pompy hamulcowe i sprzęgła BrakTec.**

– **Tylne zaciski hamulcowe z systemem antywibracyjnym dla klocków.**

– **Nowe niebieskie anodowane koła Morad.**

– **Opony Michelin X-light:** Lider w sektorze pod względem wagi, wydajności i przyczepności w każdej sytuacji.

#### **Nowa grafika:**
Czerwień i niebieski to tradycyjne kolory wyścigowych modeli Beta, a nowy EVO Factory nie zawodzi. Czerwone plastikowe elementy i naklejki doskonale łączą się z niebieskimi, eleganckimi komponentami Ergal. Nowe matowo-błyszczące grafiki, z matowymi czerwonymi i błyszczącymi niebieskimi i białymi elementami, dodatkowo podkreślają wygląd motocykla.

### **Nowy elektroniczny klucz Beta**

Modele Evo Factory 24 po raz pierwszy wyposażone są w nowy elektroniczny klucz Beta:

– **Elektroniczny klucz:** Tradycyjny „Kill-switch” został zastąpiony nowym, opatentowanym przez Betamotor kluczem elektronicznym. Jest to magnetyczny wyłącznik na smyczy, który zapewnia zarówno funkcję ochrony przed kradzieżą, jak i zabezpieczenie motocykla i kierowcy.

– **Funkcja antykradzieżowa:** Klucz uniemożliwia uruchomienie motocykla po odłączeniu, dzięki kodowaniu powiązanemu z zapłonem motocykla, co zapobiega kradzieży.

– **Bezpieczeństwo motocykla i kierowcy:** Klucz działa jak tradycyjny „Kill-switch” – motocykl wyłącza się, gdy magnetyczny punkt kontaktu, łączący nadgarstek motocyklisty z kierownicą motocykla, zostaje rozłączony.

Nowe rozwiązanie Beta zapewnia większe bezpieczeństwo motocykla i kierowcy w jednym opatentowanym urządzeniu.

Cena detaliczna brutto: 38 771 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMASTOP HYDROFORMOWANY
ROZSTAW OSI1305 mm
DŁUGOŚĆ 1990 mm
SZEROKOŚĆ850 mm
WYSOKOŚĆ1115 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 660 mm
PRZEŚWIT310 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 348 mm
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 2.8 l
REZERWA0,5 l
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA600 cc
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI ø38  Z REGULACJĄ KOMPRESJI I ODBICIA
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR ZE ZBIORNIKIEM KOAKSJLANYM ORAZ REGULATOREM KOMPRESJI I ODBICIA
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO62 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO165 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 180 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø185 mm 4 TŁOKI
TYLNY HAMULEC TARCZA ø160 mm 2 TŁOKI
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6
TYLNA FELGA 18 x 2,15
PRZEDNIA OPONA2,75 – 21 Michelin X-Light
TYLNA OPONA4.00 R 18  Michelin X-Light

 

TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, INDUKCJA LAMELOWA W SKRZYNI KORBOWEJ
ŚREDNICA72,5 mm
SKOK60,5 mm
POJEMNOŚĆ249,7cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA9,00:1
KARTERMAGNEZ
KOLEKTOR WYDECHOWYTYTAN
ZAPŁONELEKTRONICZNY Hidria 12V – 110W
ŚWIECANGK GR7CI8
SMAROWANIEMIESZANIE Z PALIWEM 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY)
ZASILANIE PALIWEMZ GAŹNIKIEM
GAŹNIKKeihin PWK ø 28mm
WYPRZEDZENIE ZAPŁONUZMIENNE
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE Z GUMOWYMI WKŁADKAMI TŁUMIĄCYMY
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ. 22/69
SKRZYNIA BIEGÓW6 BIEGÓW
PRZEŁOŻENIE WTÓRNEŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 10W/30 (550cc)
SPALANIE L/100km2,9
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]68

 

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl