Enduro XTRAINER 300 MY 2025
Gdy Beta Xtrainer rozpoczyna jedenasty rok produkcji, świętuje to oszałamiającym nowym wyglądem, charakteryzującym się szarymi owiewkami, które uzupełniają włoską czerwoną ramę. Nowy wygląd odróżnia go od jego kuzynów, modeli RR X-Pro i RR Race Edition.
Xtrainer był najlepiej sprzedającym się podstawowym motocyklem enduro w wielu krajach, co nie jest zaskoczeniem ze względu na łatwość jazdy w porównaniu z większymi, bardziej masywnymi modelami enduro. Ogólnie mniejsze podwozie, niska wysokość siedzenia i całkowita waga sprawiają, że motocykl jest idealny nie tylko do jazdy enduro dla początkujących, ale także jako doskonały model dla tych, którzy chcą mieć drugi motocykl do zabawy.
Moc z silnika chłodzonego cieczą jest niemal elektryczna, zapewniając płynne dostarczanie mocy, która jest idealnie dostosowana pod względem mocy i momentu obrotowego. Sterowność jest hasłem Betamotor od ponad piętnastu lat, a Xtrainer 2025 jest tego wzorem. Niższa wysokość siedzenia Xtrainer zapewnia motocykliście większą pewność. Większość motocyklistów może łatwo dosięgnąć ziemi, co sprawia, że jazda jest dużo przyjemniejsza.
Sterowność jest kluczem do dziedzictwa Xtrainer, poniżej kilka cech, które składają się na ten niesamowity model enduro:
- Lżejsza waga: Lżejszy i bardziej kompaktowy w porównaniu do pełnowymiarowego motocykla Enduro, Xtrainer jest zaprojektowany dla motocyklistów na każdym poziomie umiejętności;
- Wysokość siedzenia: Obniżona o 20 mm w porównaniu do modeli RR, zapewnia większą pewność siebie i bezpieczeństwo w trudnych warunkach;
- Hamulce: Ten sam zestaw hamulcowy co w modelach RR, Nissin, z tarczami o średnicy 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu;
- Akumulator: Lekki, wysokowydajny akumulator litowy;
- Widelec i amortyzator: R16V z goleniami o średnicy 43 mm z przodu i progresywną dźwignią z tyłu. Zawieszenie można w pełni dostosować, widelec oferuje regulację wstępnego napięcia sprężyny i odbicia, podczas gdy amortyzator jest regulowany pod względem wstępnego napięcia sprężyny, kompresji i tłumienia odbicia i jest zamocowany za pomocą progresywnego łącza;
- Zawór wydechowy: Progresywny zawór wydechowy Beta można regulować zewnętrznie przez motocyklistę, co pozwala na skuteczne dostosowanie wydajności silnika do każdego rodzaju użytkowania;
- Przełącznik map zapłonu z przyciskiem na kierownicy: Dwa tryby (Sun lub Rain), które dostosowują moc silnika w zależności od potrzeb. Tryb Sun to szybsza mapa silnika. Tryb Rain spowalnia silnik o około 20% dla lepszej trakcji i kontroli w mokrych warunkach;
- Zbiornik paliwa: Przezroczysty zbiornik o pojemności 8,8 litra (2,32 galona amerykańskiego);
- Elektroniczny wtrysk oleju: Znajduje się pod siedzeniem (które można łatwo otworzyć jednym przyciskiem), eliminuje potrzebę mieszanki oleju z paliwem;
- Miękkie opony: Ich miękka mieszanka i agresywny wzór zapewniają przyczepność w każdej sytuacji, a reakcje są mniej nerwowe w porównaniu do opony o sztywniejszej konstrukcji;
- Wentylator chłodzący: Wentylator chłodzący jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Xtrainer, aby zapewnić idealną temperaturę pracy silnika, nawet na wolniejszych szlakach;
- Rozrusznik elektryczny: Precyzyjny i niezawodny, niezbędny podczas ponownego uruchamiania motocykla w trudnych sytuacjach. Opcjonalnie dostępny jest również zapasowy kickstarter;
- Silnik i sprzęgło: „Easy-Pull” sprzęgło membranowe z trzema różnymi ustawieniami, które pozwalają motocykliście dostosować uczucie dźwigni i progresję do własnych upodobań;
- Elektroniczny klucz: Zapewnia system bezpieczeństwa zapobiegający kradzieży z unikalnym kodowanym kluczem, który ma również linkę do użycia jako wyłącznik bezpieczeństwa noszony wokół nadgarstka motocyklisty.
Cena detaliczna brutto: 35 406 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | RAMA O OBWODOWEJ KONSTRUKCJI Z MOLIBDENOWEJ STALI Z PODWÓJNĄ RAMĄ DZIELONĄ POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO |
ROZSTAW OSI | 1467 mm |
DŁUGOŚĆ | 2157 mm |
SZEROKOŚĆ | 802 mm |
WYSOKOŚĆ | 1245 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 910 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 390 mm |
WAGA NA SUCHO | 99 kg (PRZÓD 48 kg; TYŁ 51 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 8,8 l. |
REZERWA | 1,5l. |
Oil tank capacity | 650cc |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 43 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 110 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 270 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 270 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 80/100 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 73 mm |
SKOK | 69,9 mm |
POJEMNOŚĆ | 292,3 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,55:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BPV System |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTOLĄ POMPY OLEJU |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SYSTEM INDUKCJI | KLAPKA SSĄCA |
SMAROWANIE | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ |
GAŹNIK | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,8 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 64 |