Enduro XTRAINER 250 MY 2025

Gdy Beta Xtrainer rozpoczyna jedenasty rok produkcji, świętuje to nowym oszałamiającym wyglądem z szarymi owiewkami, które uzupełniają włoską czerwoną ramę. Nowy wygląd odróżnia go od jego kuzynów, modeli RR X-Pro i RR Race Edition.

Xtrainer był najlepiej sprzedającym się podstawowym motocyklem enduro w wielu krajach, co nie jest zaskoczeniem ze względu na łatwość jazdy w porównaniu z większymi, bardziej masywnymi modelami enduro. Ogólnie mniejsze podwozie, niska wysokość siedzenia i całkowita waga sprawiają, że motocykl jest idealny nie tylko do jazdy enduro dla początkujących, ale także jako doskonały model dla tych, którzy chcą mieć drugi motocykl do zabawy.

Dzięki unikalnym cechom, takim jak pierwszorzędna łagodność silnika i doskonała sterowność, Xtrainer doskonale odpowiada na potrzeby wszystkich motocyklistów, którzy szukają motocykla łatwego w prowadzeniu i praktycznego, umożliwiającego komfortową jazdę w większości warunków. Zainspirowany światem trialu, Xtrainer może dostosować się do różnych sytuacji z zaskakującą łatwością. Niezależnie od tego, czy jesteś amatorem szukającym swojego pierwszego motocykla, doświadczonym jeźdźcem enduro szukającym mniej męczącego i mniej wymagającego motocykla, czy ekspertem pragnącym ekstremalnego towarzysza enduro, Xtrainer jest idealnym rozwiązaniem. Użyteczność motocykla w każdej sytuacji pozwala motocykliście skupić się tylko na jeździe i cieszyć się wspaniałym światem jazdy terenowej.

Niższy od modeli RR, z wąską środkową sekcją i łatwą do zarządzania mocą od niskich do wysokich obrotów, Xtrainer ma wystarczającą moc, aby utrzymać linię wyścigową, ale preferuje nieco wolniejsze i bardziej techniczne trasy, gdzie może wykorzystać swoje inspiracje trialowe oraz moment obrotowy swojego dwusuwowego silnika Beta 250 lub 300.

Moc z silnika chłodzonego cieczą jest niemal elektryczna, zapewniając płynne dostarczanie mocy, która jest idealnie dostosowana pod względem mocy i momentu obrotowego. Sterowność jest hasłem Betamotor od ponad piętnastu lat, a Xtrainer 2025 jest tego wzorem. Niższa wysokość siedzenia Xtrainer zapewnia motocykliście większą pewność. Większość motocyklistów może łatwo dosięgnąć ziemi, co sprawia, że jazda jest dużo przyjemniejsza.

Sterowność jest kluczem do dziedzictwa Xtrainer, poniżej kilka cech, które składają się na ten niesamowity model enduro:

  • Podwozie: Lżejsze i bardziej kompaktowe w porównaniu do pełnowymiarowego motocykla Enduro, Xtrainer jest zaprojektowany dla motocyklistów na każdym poziomie umiejętności.
  • Wysokość siedzenia: Niższa wysokość siedzenia zapewnia pewność siebie.
  • Hamulce: Ten sam zestaw hamulcowy co w modelach RR, Nissin, z tarczami o średnicy 260 mm z przodu i 240 mm z tyłu.
  • Akumulator: Lekki, wysokowydajny akumulator litowy.
  • Widelec i amortyzator: R16V z goleniami o średnicy 43 mm z przodu i progresywną dźwignią z tyłu. Zawieszenie można w pełni dostosować, widelec oferuje regulację wstępnego napięcia sprężyny i odbicia, podczas gdy amortyzator jest regulowany pod względem wstępnego napięcia sprężyny, kompresji i tłumienia odbicia i jest zamocowany za pomocą progresywnego łącza.
  • Zawór wydechowy: Progresywny zawór wydechowy Beta można regulować zewnętrznie przez motocyklistę, co pozwala na skuteczne dostosowanie wydajności silnika do każdego rodzaju użytkowania.
  • Przełącznik map zapłonu z przyciskiem na kierownicy: Dwa tryby (Sun lub Rain), które dostosowują moc silnika w zależności od potrzeb. Tryb Sun to szybsza mapa silnika. Tryb Rain spowalnia silnik o około 20% dla lepszej trakcji i kontroli w mokrych warunkach.
  • Zbiornik paliwa: Przezroczysty zbiornik o pojemności 8,8 litra (2,32 galona amerykańskiego).
  • Elektroniczny wtrysk oleju: Znajduje się pod siedzeniem (które można łatwo otworzyć jednym przyciskiem), eliminuje potrzebę mieszanki oleju z paliwem;
  • Miękkie opony: Ich miękka mieszanka i agresywny wzór zapewniają przyczepność w każdej sytuacji, a reakcje są mniej nerwowe w porównaniu do opony o sztywniejszej konstrukcji;
  • Wentylator chłodzący: Wentylator chłodzący jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Xtrainer, aby zapewnić idealną temperaturę pracy silnika, nawet na wolniejszych szlakach.
  • Rozrusznik elektryczny: Precyzyjny i niezawodny, niezbędny podczas ponownego uruchamiania motocykla w trudnych sytuacjach. Opcjonalnie dostępny jest również zapasowy kickstarter.
  • Silnik i sprzęgło: „Easy-Pull” sprzęgło membranowe z trzema różnymi ustawieniami, które pozwalają motocykliście dostosować uczucie dźwigni i progresję do własnych upodobań.
  • Elektroniczny klucz: Zapewnia system bezpieczeństwa zapobiegający kradzieży z unikalnym kodowanym kluczem, który ma również linkę do użycia jako wyłącznik bezpieczeństwa noszony wokół nadgarstka motocyklisty.

Cena detaliczna brutto: 35 406 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMARAMA O OBWODOWEJ KONSTRUKCJI Z MOLIBDENOWEJ STALI Z PODWÓJNĄ RAMĄ DZIELONĄ POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO
ROZSTAW OSI 1467 mm
DŁUGOŚĆ 2157 mm
SZEROKOŚĆ802 mm
WYSOKOŚĆ1245 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 910 mm
PRZEŚWIT320 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 390 mm
WAGA NA SUCHO 99 kg (PRZÓD 48 kg; TYŁ 51 kg)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 8,8 l.
REZERWA1,5l.
Oil tank capacity650cc
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA1,3 l.
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI USD ø 43 mm 
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO110 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO270 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 270 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
TYLNY HAMULEC TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6 – 36 SZPRYCH
TYLNA FELGA 18 x 1,85 – 36 SZPRYCH
PRZEDNIA OPONA80/100 – 21
TYLNA OPONA140/80 -18

 

TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ŚREDNICA66,4 mm
SKOK72 mm
POJEMNOŚĆ249 cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA13,5:1
ZAWÓR WYDECHOWYBPV Systsem
ROZRUSZNIKROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY
ZAPŁONAC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTOLĄ POMPY OLEJU
ŚWIECANGK GR7CI8
SYSTEM INDUKCJIKLAPKA SSĄCA
SMAROWANIEMIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRONICZNĄ POMPĄ
GAŹNIKKeihin PWK 36
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ.27/72
SKRZYNIA BIEGÓW6-CIO BIEGOWA
PRZENIESIENIE NAPĘDUŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 10W/40
SPALANIE L/100km2,894
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]69

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl