EVO 2T 300 SS MY 2025
Beta wprowadza nowy model **EVO My 2025**, kontynuując rozwój, który uczynił linię EVO najlepiej sprzedającym się modelem trialowym na świecie. Inżynierowie Beta kontynuowali prace nad serią EVO na rok 2025, wprowadzając nowy pakiet zawieszenia, który poprawia ogólną równowagę i prowadzenie motocykla.
Seria EVO jest jedną z najbardziej rozbudowanych, oferując sześć różnych modeli, z których każdy ma unikalny charakter i jest w stanie sprostać potrzebom każdego motocyklisty. Świadczy o tym duża obecność modeli EVO na torach wyścigowych w różnych formach rywalizacji.
### EVO 300 2STR SS
Model **SS** (Super Smooth) jest najbardziej uniwersalnym w całej gamie 2-suwowej. Motocykl oferuje frajdę z jazdy dzięki największemu silnikowi Beta – jednostce 300 cm³ – z łagodniejszym oddawaniem mocy przy niskich i średnich prędkościach obrotowych niż w standardowej wersji. Dzięki temu oraz kilku drobnym modyfikacjom, model ten jest bardziej przyjazny i łatwiejszy w obsłudze dla mniej doświadczonych motocyklistów.
### Nowe funkcje w całej gamie:
– **Zawieszenie**: Widelec EVO MY 2025 ma nowe rurki Ø39 mm, o 1 mm większe niż poprzedni model. Produkowany przez firmę Ollé, nowy widelec zwiększa sztywność skrętną przedniego koła, poprawiając precyzję i łatwość prowadzenia motocykla. Zawieszenie jest asymetryczne – prawa część zawiera sprężynę, która pozwala widelcowi szybciej reagować na przeszkody, natomiast lewa część zawiera nowy wkład, który można regulować, aby dostosować przepływ oleju. Zmiana miała na celu zwiększenie sztywności widelca przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wagi.
– **Tylni amortyzator**: Nowy amortyzator, również od Ollé, ma korpus w całości wykonany z aluminium, aby zmniejszyć wagę. Tłok o średnicy Ø36 mm pochodzi z modelu Evo Factory. Amortyzator można w pełni regulować w zakresie wstępnego napięcia oraz hydrauliki, co pozwala na dostosowanie do warunków jazdy.
Nowe zawieszenie zapewnia bardziej progresywną reakcję motocykla na kompresję oraz lepsze zarządzanie odbiciem, co ułatwia „pływanie” między skałami i pochłanianie większych uderzeń, np. podczas lądowania po skokach na dużych przeszkodach.
### Grafika:
Nowa grafika dla modelu 2025 podkreśla wygląd motocykla, wykorzystując nowe połączenie czerwieni i szarości, które nadają motocyklowi wyjątkową osobowość. Czerwone elementy plastikowe uwydatniają objętość motocykla i dodają mu estetyki.
### Klucz elektroniczny:
Nowy klucz składa się z dwóch części: jedna jest zamocowana na kierownicy, a druga jest magnetyczna i noszona na nadgarstku motocyklisty. Gdy części się rozłączą, aktywuje się mechanizm działający jak „Kill-Switch”. Nowy klucz ma także funkcję antykradzieżową, zapobiegając uruchomieniu motocykla, gdy klucz jest odłączony.
### Dodatkowe ulepszenia:
– **Kratka chłodnicy**: Zoptymalizowany przepływ powietrza i zwiększona ochrona przed uszkodzeniami.
– **Osłona zbiornika paliwa**: Nowy kształt zakrywa przewody, co nadaje bardziej uporządkowany wygląd.
### Silnik dwusuwowy 250/300:
– **Wał korbowy i korbowód**: Zmniejszony rozstaw osi dla płynniejszego oddawania mocy.
– **Cylinder i głowica**: Zoptymalizowane w celu zwiększenia momentu obrotowego przy niskich obrotach.
– **Mapa silnika**: Dostosowana, aby maksymalnie wykorzystać moc i kontrolę silnika.
– **Kolektor wydechowy**: Ochrona kolektora przed przegrzaniem i uszkodzeniami.
Cena detaliczna brutto: zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | BELKA ALUMINIOWA JEDNOFALOWA |
ROZSTAW OSI | 1305 mm |
DŁUGOŚĆ | 1990 mm |
SZEROKOŚĆ | 850 mm |
WYSOKOŚĆ | 1115 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 660 mm |
PRZEŚWIT | 310 mm |
PRZEŚWIT WYSOKOŚĆ STOPEK | 348 mm |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 2,8 l. |
REZERWA | 0,5 l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 600 cc |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI ø39 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNY HONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 62 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 165 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 180 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø185mm Z CZTERO-TŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø160mm Z DWU-TŁOCZKOWYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 32 SZPRYCH |
TYLNIA FELGA | 18 x 2,15 – 32 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 2,75 – 21 |
TYLNA OPONA | 4.00 R 18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, INDUKCJA LAMELOWA W SKRZYNI KORBOWEJ |
ŚREDNICA | 79,0 mm |
SKOK | 60,5 mm |
POJEMNOŚĆ | 296,5cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 9,6:1 |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY Hidria 12V – 110W |
ŚWIECA | NGK GR7CI8 |
SMAROWANIE | MIESZANIE Z PALIWEM 1,5% (OLEJ SYNTETYCZNY) |
ZASILANIE | Z GAŹNIKIEM |
GAŹNIK | Keihin PWK ø 28mm |
Spark advance | ZMIENNY |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE with cush-drive rubber |
PRZEKŁADNIA PIERWOTNIA | Z. 22/69 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWY |
NAPĘD WTÓRNY | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/30 (550 cc) |
SPALANIE L/100km | 2,8 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 66 |