RR 125 4T Motard T - X Special Edition
Czy można poprawić właściwości jezdne i osiągi motocykla Mistrza Świata?
Nie jest to łatwe, gdy chodzi o motocykle Steve’a Holcombe’a lub Brada Freemana, ale technicy Betamotor lubią najbardziej wymagające sytuacje i tutaj, bezpośrednio z działu wyścigów, w modelach Racing 2024 pojawiają się dwie nowe funkcje, które podwajają właściwości jezdne, moc i. ..zabawa !
W rzeczywistości nowy silnik z podwójną świecą zapłonową pojawia się we flagowym modelu konkurencyjnej Bety, RR Racing 300 2T, a nowe podwozie jest również dostępne w całej gamie RR Racing. Ale nie tylko to, ponieważ 125 2T otrzymuje również całkowicie zmieniony silnik. Obraz uzupełnia nowa grafika i wysokiej klasy komponenty, gotowe do wyścigów.
RR Racing reprezentuje gotową do wyścigów wersję modeli Enduro RR i dlatego wyróżnia się na tle ostatniej serii: modyfikacji silnika, zawieszenia, podwozia i wyposażenia, dzięki czemu idealnie nadają się do dawania z siebie wszystkiego w wyścigu. W roku modelowym 2024 innowacje z pewnością mają duży wpływ i są zgodne z filozofią konstrukcji tych modeli, oferując każdemu możliwość wykorzystania maksymalnej dostępnej wydajności przy minimalnym wysiłku, aby zawsze dać z siebie wszystko.
Silnik – RR Racing 2T 300
Silnik motocykla wielokrotnego mistrza świata z Bradem Freemanem jest znany na scenie Offroad ze swojego momentu obrotowego i liniowości dostarczania, charakteryzujących się łagodną pozazdroszczenia progresją, co skutkuje niezwykle dużą mocą szczytową.
Wraz z wprowadzeniem nowej głowicy cylindrów z podwójną świecą zapłonową te właściwości uległy dalszej poprawie: przekazywanie mocy wydaje się jeszcze bardziej liniowe i pomimo zwiększenia mocy maksymalnej, właściwości jezdne pojazdu są znacznie lepsze. Wynik ten został osiągnięty dzięki dwóm świecom, które niosą ze sobą liczne korzyści:
- określają lepszy rozkład punktów zapłonu paliwa w komorze cylindra, co w konsekwencji prowadzi do zmniejszenia strat paliwa, czyniąc system bardziej wydajnym i osiągając znacznie niższy poziom pozostałości dzięki większej stabilności gaźnika, przy wszystkich prędkościach obrotowych. Przekłada się to na większą płynność ;
- zakres zastosowań silnika został dodatkowo rozszerzony, ponieważ dostępny jest zarówno większy moment obrotowy, jak i większa moc;
- obie świece zapłonowe są zarządzane przez całkowicie oddzielny układ elektryczny. Przekłada się to na to, że w przypadku przepalenia się jednej ze świec, silnik nadal jest w stanie, nawet jeśli nie w najbardziej efektywny sposób, pozwalając zawsze dokończyć wyścig lub jazdę w terenie.
Podwozie
Jeśli chodzi o podwozie, potwierdzono zastosowanie amortyzatorów Kayaba, a główną innowacją jest nowa rama:
- Podwozie : wszystkie nowe RR Racing My 2024, z wyjątkiem 125/200 2T, są zbudowane na zupełnie nowym podwoziu. Rury główki ramy mają teraz większy niż dotychczas przekrój (1 cm), wprowadzony w celu zapewnienia większej sztywności pojazdu, zwiększając jego odporność na skręcanie i zginanie boczne. Jeśli chodzi o jazdę, przekłada się to na większą precyzję przy wchodzeniu i pokonywaniu zakrętów, gdzie mniejsza liczba wygięć pozwala na zwiększenie kierunkowości motocykla, co skutkuje bardziej szczerą i bezpośrednią reakcją.
Ta główna modyfikacja, z sukcesem wprowadzona już do wyścigu przez oficjalny zespół, niesie ze sobą całą serię adaptacji wsporników, mocowań silnika itp., wprowadzonych w celu dostosowania się do nowych właściwości podwozia. Oprócz tego, co już zostało zgłoszone, należy zauważyć, że zmodyfikowano również mocowanie podnóżka i mocowanie pompy hamulcowej tylnego hamulca. W szczególności mocowania platform zostały węższe niż w przeszłości w dolnej części, aby ograniczyć możliwość wbijania się pegów w ziemię podczas jazdy przez głębokie koleiny. Złącze pompy hamulcowej zostało zmienione, aby dostosować się do nowej pompy hamulcowej Nissin. - Główny cylinder hamulcowy Nissin: nowa rama jest teraz w stanie pomieścić nowy, bardziej wydajny układ hamulcowy Nissin. Komponent stanowi ewolucję poprzedniego modelu i oprócz konstrukcji zewnętrznej wyróżnia się większą siłą hamowania w połączeniu z ulepszoną modulacją. (gama RR Racing 250/300 2T i 4T).
Biorąc pod uwagę pakiet nowych funkcji wprowadzonych w RR Racing My 2024, obraz uzupełnia wyposażenie na wysokim poziomie i precyzyjne funkcje, które odróżniają te modele od RR.
Mieszanka olejów – gama 2T
Decyzja Bety o rezygnacji z automatycznego dozownika, aby jej motocykle wyścigowe były punktem odniesienia pod względem lekkości, a tym samym łatwości obsługi, została potwierdzona również w przypadku RR Racing 2T MY 2024 . Dlatego RR Racing 2T wymaga wstępnej mieszanki oleju i benzyny, co przyczynia się do podkreślenia wyścigowego charakteru tej wersji. Mieszankę olejową można jednak zainstalować później, jako wyposażenie dodatkowe z katalogu Factory Parts Beta.
Zawieszenia
- Amortyzatowy Kayaba AOS z zamkniętym wkładem ø 48 mm : Obecność anodowanych części wewnętrznych i obróbka materiałów zapewniają, że tarcie ślizgowe jest zredukowane do minimum, podczas gdy zwykłe regulacje kompresji i odbicia pozwalają zawsze znaleźć optymalne dostosowanie ustawienia . Kalibracja została odpowiednio sprawdzona przez techników Betamotor, aby upewnić się, że komponent może teraz najlepiej współpracować z charakterystyką nowego podwozia.
- Mono Kayaba C46 RCU: Mono KYB można uznać za punkt odniesienia w kontekście zawodów ze względu na jego zdolność do pochłaniania nierównego terenu, poziom przyczepności przenoszonej na pojazd i stałą wydajność nawet przy szczególnie intensywnym użytkowaniu, a także można go w pełni dostosować do indywidualnych potrzeb ustawienie hydrauliczne, wpływające na zewnętrzną regulację kompresji (zarówno przy dużych, jak i niskich prędkościach) oraz odbicia.
Komponenty wyścigowe – cała gama
- Oś przedniego koła z szybkozamykaczem : natychmiast rozpoznawalna po anodowanym na czerwono szybkozamykaczu, jest niezbędna, aby zaoszczędzić cenne sekundy w wyścigu, gdy konieczna jest wymiana opony.
- Wzmocnione osłony chłodnic: nowe osłony, zaprojektowane i wyprodukowane wewnętrznie przez Betamotor, charakteryzują się formą z dwuskładnikowego materiału, w kolorze czerwonym i niebieskim, które oprócz tego, że nadają motocyklowi wyścigowy wygląd, są szczególnie odporne w najbardziej intensywnych warunkach terenowych.
- Podnóżki Ergal : aby zawsze mieć maksymalną kontrolę i nigdy nie tracić kontaktu z motocyklem, w RR Racing zastosowano czarne podnóżki Ergal Racing ze stalowymi sworzniami, charakteryzujące się dużą powierzchnią podparcia.
- Korona z anodyzowanym aluminiowym rdzeniem i stalowymi zębami firmy ZF SPROCKETS: wysoki poziom wydajności, lekkość i wytrzymałość, idealne połączenie, które powinien mieć każdy komponent wyścigowy.
- Dedykowana kanapa wyścigowa w kolorze czerwono-niebieskim: z powłoką antypoślizgową i kieszenią na dokumenty, zapewniające maksymalną przyczepność, wygodę i funkcjonalność.
- Anodowana na czarno dźwignia zmiany biegów i pedał hamulca tylnego.
- Korek wlewu oleju w skrzyni biegów, korek wlewu oleju silnikowego i korek filtra oleju z anodyzowanego na czerwono aluminium.
- Napinacze łańcucha ergal czerwone.
- Nowa grafika wyścigowa oraz czerwono-niebieskie naklejki na obręczach.
Cena detaliczna brutto: 48 712 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL Z PODWÓJNYM ZAGŁĘBIENIEM ROZDZIELONYM POWYŻEJ PORTU WYDECHOWEGO |
ROZSTAW OSI | 1425 MM |
DŁUGOŚĆ | 2076 MM |
SZEROKOŚĆ | 830 MM |
WYSOKOŚĆ | 1185 MM |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 890 MM |
PRZEŚWIT | 290 MM |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 360 MM |
WAGA NA SUCHO | 107 KG (PRZÓD 53 KG; TYŁ 54 KG) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 7,5 L |
REZERWA | 1,5 L |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD Ø 41 MM |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR TYPU MONOSHOCK |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 131 MM |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 265 MM |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 270 MM |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA Ø260 MM Z SYSTEMEM CBS |
TYLNY HAMULEC | TARCZA Ø220 MM |
PRZEDNIA FELGA | 2,50 x 17” |
TYLNA FELGA | 3,50 x 17” |
PRZEDNIA OPONA | 110/80-17 |
TYLNA OPONA | 130/70-17 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 52 MM |
SKOK | 58,7 MM |
POJEMNOŚĆ | 124,66 CC |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12,5:1 |
ZAPŁON | ELEKTRONICZNY 250W-14V |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 17/57 |
ŚWIECA | NGK CR8EI |
SMAROWANIE | WYMUSZONE POMPĄ |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 15W/50 |
SPALANIE | 1,9 L/100KM |
EMISJA SPALIN | 44,5 G/KM CO2 |