Enduro RR 4T 390 MY 2024
Producent z Rignano sull’Arno prezentuje nowego RR MY24, motocykl, który zachowuje wiele cech, które uczyniły jego poprzednika niezwyciężonym w zeszłym sezonie, ale który został poddany rewizji z uwzględnieniem wielu istotnych nowych funkcji wprowadzonych w całym zakresie, oraz innych ulepszeń specyficznych dla określonych rozmiarów silnika, aby utrzymać supremację rodziny RR jako całości.
Beta pracowała w ścisłej współpracy z mistrzami Enduro Brady’m Freemanem i Steve’em Holcombe’em, aby rozwikłać szereg małych usprawnień zarówno w układzie napędowym, jak i ramie/zawieszeniu dla modeli RR 2-cyklicznych I 4-cyklicznych na rok 2024, aby zatwierdzić już wysoko oceniane cechy poprzedniej generacji. Jak zawsze, filozofią kierującą inżynierami w Beta było nie tylko zwiększanie wydajności motocykli marki, ale również sprawienie, by ta wydajność była jeszcze bardziej dostępna. Zamiast więc wprowadzać istotne zmiany, ten rok modelowy przyniósł szereg ulepszeń mających na celu zatwierdzenie wszystkich wybitnych cech każdego indywidualnego modelu.
Uzupełnieniem obrazu są nowe grafiki, które nadają całemu zakresowi wygląd wyścigowy bez kompromisów.
Jak zawsze, zakres składa się z 8 różnych modeli, z każdym posiadającym własną osobowość, aby sprostać potrzebom bardzo zróżnicowanego spektrum kierowców. Idealny RR dla każdego kierowcy, ale to, co mają wspólnego wszystkie modele, to zdolność do wzbudzania zaufania u użytkownika i oferowania prawdziwie satysfakcjonującego doświadczenia z jazdy.
390CC
Z optymalnym stosunkiem sterowności do mocy, jego największą zaletą jest doskonała przyczepność.
Wprowadzone uaktualnienia dla zakresu RR na rok 2024 są podsumowane poniżej:
Siedzenie: pianka stanowiąca siedzenie ma inną geometrię i gęstość, aby zapewnić większy komfort kierowcy. Większa powierzchnia podparcia i inna kompozycja materiałów zapewniają teraz kierowcy o wiele bardziej komfortowy punkt kontaktu z motocyklem.
Zawieszenie: oprócz ciągłego doskonalenia ustawienia zawieszenia, motocykle Model Year 24 posiadają lżejsze rurki widelca, zwłaszcza w obszarze zaangażowania prętów widelca. Różne obróbki rurki mają zapewnić kontrolowaną elastyczność, co przekłada się na płynniejsze tłumienie nierówności terenu i tym samym znacznie poprawiony komfort i czułość.
Hamulce: przedni układ hamulcowy został ulepszony o nową linę hamulcową. Ochronna osłona linii jest teraz lepiej zamocowana podwójnym zaciskaniem (na górze i na dole, wcześniej była zaciskana tylko na dole), co pozwala lepiej zabezpieczyć ochronę linii hamulcowej przed ciągłymi naprężeniami, którym jest poddawana.
Chłodnice: modele dwusuwowe 250 i 300, oraz cały zakres czterosuwowy, otrzymują nowe, lżejsze i wytrzymalsze chłodnice, posiadające formowane zbiorniki w górnej części, aby umożliwić motocyklowi osiągnięcie większego kąta skrętu. Nowe chłodnice, które zapewniają lepszy obieg płynu chłodzącego dla poprawy chłodzenia pojazdu, posiadają większą liczbę wzmacnień, oraz są wyposażone w nowy, nieplastikowy korek, który jest bardziej wytrzymały i mniej narażony na potencjalne uderzenia.
Grafiki: Model Year 24 zrywa z prostym, zasadniczym wyglądem, który charakteryzował poprzedni motocykl. Całkowicie nowe grafiki mają agresywny, geometryczny i nowoczesny wygląd, osiągnięty dzięki zręcznemu wykorzystaniu klasycznych kolorów czerwieni, bieli i czerni typowych dla tego modelu, doskonale integrując się z ramą i owiewkami w charakterystycznej czerwieni Beta.
W dodatku do wprowadzonych ulepszeń w całej rodzinie, istnieje kilka usprawnień specyficznych dla pewnych modeli 2-suwowych i 4-suwowych, które podnoszą osiągi do jeszcze wyższych poziomów. Szczegóły:
RR 4 Stroke
Kontrola trakcji: kontrola trakcji zanotowała znaczący postęp w swoim rozwoju. Dedykowane mapowania zostały rzeczywiście ulepszone przez techników Betamotor, którzy zidentyfikowali nową, bardziej precyzyjną metodę interwencji systemu kontroli trakcji, aby działać jak najbardziej precyzyjnie i zapobiegać niepotrzebnym lub zbyt inwazyjnym interwencjom.
Skrzynia powietrzna: tuleja skrzyni powietrznej została przeprojektowana pod względem geometrii, a wraz z nią przepływ powietrza do silnika, aby zapewnić większą wydajność w średnich i wysokich prędkościach silnika, zachowując moment obrotowy na niskich prędkościach, który został uzyskany dzięki wprowadzeniu obecnego kolektora wydechowego. Ta innowacja pozwala teraz na pełne dostarczenie mocy wzdłuż całej krzywej.
Cena detaliczna brutto: 56 298 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1490 mm |
DŁUGOŚĆ | 2180 mm |
SZEROKOŚĆ | 815 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 940 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 413 mm |
WAGA NA SUCHO | 107,5 kg (PRZÓD 52,7 kg;TYŁ 54,8 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 l. |
REZERWA | 2,3l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,4 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 88 mm |
SKOK | 63,4 mm |
POJEMNOŚĆ | 385,6 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 12,48:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | DOHC finger follower / 4 TYTANOWE ZAWORY |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ACG | Kokusan |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE | 2 POMPY OLEJU |
SYSTEM PALIWA | PODWÓJNE WTRYSKIWANIE ELEKTRONICZNE ELLDOR |
PRZEPUSTNICA | Ø 42 mm – Synerject |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 28/76 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/50 0,8 l. + SAE 10W/40 0,8 l. |
SPALANIE L/100km | 3,89 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 94 |