Enduro RR 2T 250 MY 2024
Producent z Rignano sull’Arno prezentuje nowego RR MY24, motocykl, który zachowuje wiele cech, które uczyniły jego poprzednika niezwyciężonym w zeszłym sezonie, ale który został poddany rewizji z uwzględnieniem wielu istotnych nowych funkcji wprowadzonych w całym zakresie, oraz innych ulepszeń specyficznych dla określonych rozmiarów silnika, aby utrzymać supremację rodziny RR jako całości.
Beta pracowała w ścisłej współpracy z mistrzami Enduro Brady’m Freemanem i Steve’em Holcombe’em, aby rozwikłać szereg małych usprawnień zarówno w układzie napędowym, jak i ramie/zawieszeniu dla modeli RR 2-cyklicznych I 4-cyklicznych na rok 2024, aby zatwierdzić już wysoko oceniane cechy poprzedniej generacji. Jak zawsze, filozofią kierującą inżynierami w Beta było nie tylko zwiększanie wydajności motocykli marki, ale również sprawienie, by ta wydajność była jeszcze bardziej dostępna. Zamiast więc wprowadzać istotne zmiany, ten rok modelowy przyniósł szereg ulepszeń mających na celu zatwierdzenie wszystkich wybitnych cech każdego indywidualnego modelu.
Uzupełnieniem obrazu są nowe grafiki, które nadają całemu zakresowi wygląd wyścigowy bez kompromisów.
Jak zawsze, zakres składa się z 8 różnych modeli, z każdym posiadającym własną osobowość, aby sprostać potrzebom bardzo zróżnicowanego spektrum kierowców. Idealny RR dla każdego kierowcy, ale to, co mają wspólnego wszystkie modele, to zdolność do wzbudzania zaufania u użytkownika i oferowania prawdziwie satysfakcjonującego doświadczenia z jazdy.
250CC
Najmniejszy motocykl w ofercie Beta, jest najlżejszy i najłatwiejszy w prowadzeniu. W czystym stylu wyścigowym nadaje się zarówno dla młodych zawodników przechodzących z niższych kategorii, jak i dla bardziej doświadczonych kierowców poszukujących zabawnego motocykla. Idealny dla tych, którzy szukają łagodniejszego motocykla z silnikiem dwusuwowym o nieco mniejszej mocy i momencie obrotowym niż modele najwyższej klasy, zapewniający doskonałe prowadzenie.
Wprowadzone uaktualnienia dla zakresu RR na rok 2024 są podsumowane poniżej:
Siedzenie: pianka stanowiąca siedzenie ma inną geometrię i gęstość, aby zapewnić większy komfort kierowcy. Większa powierzchnia podparcia i inna kompozycja materiałów zapewniają teraz kierowcy o wiele bardziej komfortowy punkt kontaktu z motocyklem.
Zawieszenie: oprócz ciągłego doskonalenia ustawienia zawieszenia, motocykle Model Year 24 posiadają lżejsze rurki widelca, zwłaszcza w obszarze zaangażowania prętów widelca. Różne obróbki rurki mają zapewnić kontrolowaną elastyczność, co przekłada się na płynniejsze tłumienie nierówności terenu i tym samym znacznie poprawiony komfort i czułość.
Hamulce: przedni układ hamulcowy został ulepszony o nową linę hamulcową. Ochronna osłona linii jest teraz lepiej zamocowana podwójnym zaciskaniem (na górze i na dole, wcześniej była zaciskana tylko na dole), co pozwala lepiej zabezpieczyć ochronę linii hamulcowej przed ciągłymi naprężeniami, którym jest poddawana.
Chłodnice: modele dwusuwowe 250 i 300, oraz cały zakres czterosuwowy, otrzymują nowe, lżejsze i wytrzymalsze chłodnice, posiadające formowane zbiorniki w górnej części, aby umożliwić motocyklowi osiągnięcie większego kąta skrętu. Nowe chłodnice, które zapewniają lepszy obieg płynu chłodzącego dla poprawy chłodzenia pojazdu, posiadają większą liczbę wzmacnień, oraz są wyposażone w nowy, nieplastikowy korek, który jest bardziej wytrzymały i mniej narażony na potencjalne uderzenia.
Grafiki: Model Year 24 zrywa z prostym, zasadniczym wyglądem, który charakteryzował poprzedni motocykl. Całkowicie nowe grafiki mają agresywny, geometryczny i nowoczesny wygląd, osiągnięty dzięki zręcznemu wykorzystaniu klasycznych kolorów czerwieni, bieli i czerni typowych dla tego modelu, doskonale integrując się z ramą i owiewkami w charakterystycznej czerwieni Beta.
Poza ulepszeniami wprowadzonymi w całej rodzinie, wiele usprawnień dotyczących określonych modeli dwusuwowych i czterosuwowych zostało wprowadzonych, co podnosi osiągi do jeszcze wyższych poziomów.
Szczegóły: Łożyska główne: silnik dwusuwowy 300 teraz wyposażony jest w łożyska wału korbowego inne niż te z poprzedniego roku modelowego, wytrzymalsze i o wyższej wydajności, co poprawia niezawodność silnika.
Cena detaliczna brutto: 52 912 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1482 mm |
DŁUGOŚĆ | 2172 mm |
SZEROKOŚĆ | 815 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 407 mm |
WAGA NA SUCHO | 103,5 kg (PRZÓD 50,8 kg;TYŁ 52,7 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,5 l. |
REZERWA | 2,3l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 2-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 66,4 mm |
SKOK | 72 mm |
POJEMNOŚĆ | 249 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,2:1 |
ZAWÓR WYDECHOWY | BPV Systsem |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ZAPŁON | AC Kokusan – CRYFROWY CDI Z KONTOLĄ POMPY OLEJU |
ŚWIECA | NGK BR8ES |
SYSTEM INDUKCJI | KLAPKA SSĄCA |
SMAROWANIE | MIESZANKA PALIWA Z OLEJEM Z ELEKTRYCZNĄ POMPĄ |
GAŹNIK | Keihin PWK 36 |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.27/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/40 |
SPALANIE L/100km | 2,493 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 59 |