Enduro RR 4T 480 Racing MY 2024
Czy możliwe jest poprawienie ramy, zawieszenia i osiągów motocykla zdobywającego mistrzostwa świata? Nie jest to łatwe, gdy motocykle należą do takich zawodników jak Steve Holcombe czy Brad Freeman, ale technicy Betamotor lubią wyzwania, dlatego do modeli Racing 2024 dodano dwie główne innowacje, podwajając możliwości sterowania, moc i frajdę! Flagowy motocykl wyścigowy Betamotor, RR Racing 300 dwusuw, faktycznie posiada nowy silnik z podwójnymi świecami zapłonowymi, podczas gdy większość innych modeli RR Racing otrzymuje nową ramę (z wyjątkiem 125 i 200). Ale to jeszcze nie wszystko, ponieważ model 125 dwusuw otrzymuje również całkowicie nowy silnik. Aby dopełnić pakiet, dodano nową grafikę i wysokiej jakości, gotowe do wyścigów komponenty.
Model RR Racing reprezentuje wersje gotowe do wyścigów modeli Enduro RR i dlatego różnią się od nich serią modyfikacji silnika, zawieszenia, ramy i wyposażenia, dzięki czemu są idealne do osiągnięcia najlepszych wyników na torze. Na rok modelowy 2024, nowe funkcje i innowacje są bez wątpienia wysokiej jakości i zgodne z filozofią budowy tych modeli, oferując każdemu możliwość maksymalnego wykorzystania dostępnych osiągów przy minimalnym wysiłku, dzięki czemu zawsze mogą dać z siebie wszystko. Przyjrzyjmy się zatem wszystkim nowym cechom i charakterystykom, które wyróżniają te modele.
NOWE CECHY
Zawieszenie
Pod względem zawieszenia, standardowym wyposażeniem we wszystkie modele RR Race Edition są widelce Kayaba i pojedynczy amortyzator, podczas gdy główną innowacją jest nowa rama:
Rama: wszystkie nowe modele RR Racing My 2024 (z wyjątkiem 125 i 200) posiadają zupełnie nową ramę. Płaty rur kierownicy mają większy przekrój niż dotychczas (1 cm), wprowadzony w celu zapewnienia większej sztywności motocykla w celu zmniejszenia ogólnego gięcia. Pod względem jazdy oznacza to większą precyzję podczas wchodzenia w zakręt i podczas niego, gdzie większa sztywność pozwala poprawić prowadzenie motocykla, zapewniając dokładniejszą i bardziej bezpośrednią reakcję. Ta główna modyfikacja, już pomyślnie używana w zawodach przez Oficjalny Zespół, przynosi ze sobą serię adaptacji w podporach, mocowaniach silnika i tak dalej, wprowadzonych w celu wsparcia nowych cech ramy. Oprócz powyższych modyfikacji, zmodyfikowano również mocowania podnóży i mocowanie cylindra hamulcowego tylnej tarczy. Konkretnie mówiąc, mocowania podnóży są teraz węższe u dołu, aby zapobiec możliwości kontaktu z ziemią podczas jazdy w głębokich koleinach. Mocowanie cylindra hamulcowego, z drugiej strony, zostało zaprojektowane na nowo, aby pomieścić nowy cylinder hamulcowy Nissin.
Nissin: nowa rama jest teraz w stanie pomieścić nowy, wyższej wydajności cylinder hamulcowy Nissin. Ten komponent stanowi postęp w stosunku do poprzedniego modelu i wyróżnia się, oprócz swojej zewnętrznej konstrukcji, większą siłą hamowania połączoną z poprawioną zdolnością do jej modulowania (z wyjątkiem 125 i 200). Pakiet nowych funkcji wprowadzonych na modelach RR Racing My 2024 jest uzupełniony o wysokiej jakości wyposażenie i precyzyjne cechy, które wyróżniają te modele spośród RR.
Widelec Kayaba (KYB) AOS o przekroju 48 mm: Anodowane części wewnętrzne i zastosowane obróbki materiałów minimalizują tarcie ślizgowe, podczas gdy regulowany skok sprężyny i tłumienia pozwala każdemu zawodnikowi znaleźć idealną dostosowaną do ustawienia. Inżynierowie Betamotoru przekalibrowali komponent, aby działa
Kontrola trakcji – Seria 4Str
Kontrola trakcji, która może zostać wyłączona w dowolnym momencie, jest teraz podstawową cechą większych rozmiarów silnika i dlatego znajduje się również w modelu na rok 2024. Zarządzanie tym systemem odbywa się za pomocą standardowego przycisku na panelu sterowania między rurą sterową a zbiornikiem paliwa. Ponieważ zarówno funkcja TC, jak i wybór mapy silnika są kontrolowane z tego panelu, posiada on dwa przyciski sterujące i dwa osobne diody LED sygnalizujące dla tych dwóch funkcji.
Mieszanka oleju
Dla modeli RR Racing 2Str MY 2024, Beta postanowiła pozostać przy swoim wyborze pozbycia się automatycznego mieszacza, dzięki czemu jej motocykle wyścigowe nadal ustanawiają standardy lekkości i, w rezultacie, zwinności. Motocykle RR Racing dwusuwowe muszą więc być zasilane mieszanką olejowo/paliwową – cecha podkreślająca rasowe charaktery tej wersji. Te motocykle mogą być nadal wyposażone w zewnętrzny mieszacz oleju, dostępny jako akcesorium w katalogu części fabrycznych Betamotor.
Komponenty wyścigowe
Szybki przedni wałek: natychmiast rozpoznawalny dzięki czerwonej, anodowanej dźwigni zwalniającej ze stopu, ten element jest kluczowy do oszczędzania cennych sekund podczas wyścigu, gdy trzeba zmienić oponę.
Wzmocnione osłony dłoni: nowe osłony dłoni, zaprojektowane i wyprodukowane wewnętrznie przez Betamotor, posiadają formę dwuskładnikową, w kolorze czerwonym i niebieskim, które nie tylko nadają motocyklowi wygląd wyścigowy, ale również sprawiają, że są one wyjątkowo wytrzymałe nawet w najtrudniejszym terenie off-road.
Podnóżki z stopu Ergal: aby zapewnić maksymalną kontrolę w każdym momencie i zapobiec utracie kontaktu z motocyklem, modele RR Racing są wyposażone w czarne, wyścigowe podnóżki z metalu Ergal z stalowymi bolcami, posiadające dużą powierzchnię kontaktu.
Tylne koło z anodowanym rdzeniem aluminiowym i zębatką ze stali od ZF SPROCKETS: najwyższa klasa wydajności, lekkości i wytrzymałości – idealne połączenie wszystkich cech, jakie musi mieć każdy komponent wyścigowy.
Dedykowane czerwono-niebieskie siedzenie wyścigowe: z pokrywą o antypoślizgowej powierzchni i kieszenią na dokumenty, zapewniające niezrównany chwyt, komfort i praktyczność.
Anodowana czarna dźwignia zmiany biegów i pedał hamulca tylnego.
Nakrętka wlewu oleju skrzyni biegów, nakrętka wlewu oleju silnikowego i nakrętka filtra oleju z anodowanego aluminium w kolorze czerwonym.
Naciągacze łańcucha z czerwonego stopu Ergal.
Nowa grafika wyścigowa i naklejki na koła w kolorze czerwono-niebieskim.
Cena detaliczna brutto: 49 354 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1490 mm |
DŁUGOŚĆ | 2180 mm |
SZEROKOŚĆ | 815 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 940 mm |
PRZEŚWIT | 320 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 413 mm |
WAGA NA SUCHO | 108,5 kg (PRZÓD 53,2 kg;TYŁ 55,3 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 l. |
REZERWA | 2,3l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,3 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 135 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 SZPRYCH |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 36 SZPRYCH |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 100 mm |
SKOK | 60,8 mm |
POJEMNOŚĆ | 477,5 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 11,86:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | DOHC finger follower / 4 ZAWORY, DOLOT TYTANOWY, WYDECH STALOWY |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ACG | Kokusan |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE | 2 POMPY OLEJU |
SYSTEM PALIWA | PODWÓJNE WTRYSKIWANIE ELEKTRONICZNE ELLDOR |
PRZEPUSTNICA | Ø 42 mm – Synerject |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z.31/72 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/50 0,8 l. + SAE 10W/40 0,8 l. |
SPALANIE L/100km | 4,22 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 102 |