Alp 4.0

Nadszedł wreszcie ten moment – rodzina Beta się powiększa, wprowadzając na rynek dwa nowe modele w sektorze motocykli on-off i scrambler. Zainspirowani historycznym modelem Alp 4.0, technicy Betamotor zaprojektowali i opracowali dwie zupełnie nowe wersje tego modelu. Nowe Alp 4.0 i Alp X już są!

Co to jest ALP? Ikona, która należy do najbardziej uniwersalnych pojazdów w świecie motocykli, prosty, intuicyjny i rozpoznawalny motocykl. Znajduje się w pełni komfortu zarówno na drodze, jak i poza nią, równie odpowiedni do codziennej jazdy, jak i dla bardziej wymagających podróży. ALP to niezawodny i solidnie wykonany pojazd, który jest skierowany do ogromnej grupy różnych motocyklistów, od młodych posiadaczy licencji A2 szukających swojego pierwszego motocykla, przez powracających motocyklistów poszukujących prostego pojazdu z doskonałą ekonomią paliwa, po kobiety szukające nowoczesnego motocykla, który nie jest zbyt wysoki ani ciężki, a także wszystkich miłośników lekkich motocykli do jazdy terenowej szukających zrównoważonej i przyjemnej jazdy. ALP to motocykl uniwersalny, który wraca z zupełnie nowym wyglądem!
Podobnie jak wszystkie modele Betay, nowe motocykle ALP również wpisują się w koncepcję RideAbility, zaprojektowaną w celu zapewnienia doskonałej jazdy oraz umożliwienia każdemu indywidualnemu motocykliście wyrażenia swojego potencjału i zabawy we wszystkich sytuacjach. Nowa generacja ALP zachowuje wszechstronność poprzednich modeli on/off-road, wprowadzając na rynek dwa zwinne i łatwe w prowadzeniu motocykle z charakterystyką specyficzną dla różnych wymagań. ALP to zatem nie tylko 4.0, ale także X!
Podwójny wybór? Zarówno Alp 4.0, jak i Alp X zostały zaprojektowane, aby zapewnić najwyższe poziomy użytkowania na wszystkich rodzajach terenu, ale posiadają specyficzne detale estetyczne i funkcjonalne ze względu na swoje różne przeznaczenia:
Alp 4.0 jest skierowana do tradycjonalistów związanych z off-roadowym wszechświatem marki. Nowa Alp 4.0 to zwinny, łatwy w prowadzeniu motocykl, idealny dla każdego, kto chce zbliżyć się do świata off-roadowej jazdy w sposób zabawny i niskiego zaangażowania. Plastikowe osłony, koła o średnicy 18″ i 21″ oraz opony bieżnikowane należą do świata off-roadu, ale nie powstrzymują go od bycia łatwym w prowadzeniu na miejskich drogach. Podnóżki są również starannie zaprojektowane i wyposażone w wymienne gumowe nakładki, aby zagwarantować zarówno maksymalny komfort na drodze, jak i maksymalną przyczepność poza nią! Alp 4.0 to idealny motocykl przygodowy na przyjemny weekend w terenie.
Alp X to model bez precedensu dla Beta. Przyjmuje koncepcję ALP, przybliżając ją do bardziej nowoczesnych gustów tych, którzy odkryli na nowo świat scramblerów. Alp X dzieli się swoimi podstawowymi komponentami z Alp 4.0, ale zmienia swoją charakterystykę na rzecz segmentu Modern Classic poprzez dodanie specyficznych cech motocykla drogowego, takich jak koła o średnicy 17″ i 19″ z oponami bardziej przeznaczonymi do jazdy po drogach, oraz bardziej zwężone plastikowe osłony, podkreślone przez okrągły reflektor. Alp X prezentuje zupełnie inny wygląd, stając się idealnym motocyklem do podróży miejskich i długodystansowych, zachowując jednocześnie gotowość do pokonywania drobnych dróg w terenie. Alp X – podobnie jak Alp 4.0 – umożliwia wygodne przewożenie pasażera, dzięki obszernej siedzisku i wygodnym uchwytom dla pasażera. Alp X to motocykl użytkowy par excellence.
Alp 4.0 i Alp X dzielą tę samą bazę techniczną – przyjrzyjmy się im bliżej:
Silnik
Nowe modele Alp 4.0 i Alp X są wyposażone w silnik o pojemności 350 cm³ opracowany we współpracy między technikami Betamotor a Tayo Motorcycles. Opracowany specjalnie na potrzeby tego projektu, nowa jednostka napędowa z wtryskiem elektronicznym jest w stanie dostarczyć nawet do 35 KM mocy przy 9500 obr./min. Aby wykorzystać pełny potencjał i całą dostępną moc, silnik został wyposażony w 6-biegową skrzynię biegów, oferującą maksymalną prędkość powyżej 130 km/h. Dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa i zbiornikowi paliwa o pojemności 11 litrów, z rezerwą 2,3 litra, nowa ALP oferuje imponujący zasięg, który pozwala na pokonywanie nawet długich tras w terenie, z dala od stacji benzynowych. Silniki obu modeli różnią się swoim mapowaniem, zaprojektowanym w celu zapewnienia najwyższych możliwych poziomów wydajności dla obu modeli.
Rama i Zawieszenie:
Rama: rama nowych motocykli ALP to stalowy obwód z silnikiem zawieszonym pod nią, wykończony na czarno. Zapewnia to jednoczesną siłę i sterowność dla motocykla, dzięki wymiarom ramy opracowanym przez techników Betamotor, pozwalając na idealną synergę z zawieszeniem.
Zawieszenie: zarówno przednia widelec, jak i tylny mono-amortyzator są ustawione tak, aby zapewnić jak największą frajdę podczas jazdy, zachowując jednocześnie skupienie na wygodzie i komforcie w siodle.
Wysokość siodła: Wysokość siedziska wynosi 865 mm dla Alp 4.0 i 855 mm dla Alp X, gwarantując dobrą styczność z ziemią dla obu modeli, wzmacniając poczucie bezpieczeństwa w siodle zarówno na drodze, jak i w terenie, nawet dla mniej doświadczonych kierowców. Siedzenie jest niezwykle wygodne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
Hamulce: oba modele są wyposażone w tarcze o średnicy 290 mm z przodu i 220 mm z tyłu, z cylinderkiem hamulcowym i zaciskami Nissin zapewniającymi moc hamowania i modulację we wszystkich warunkach. Wyposażenie standardowe obejmuje także system ABS BOSCH. Ten system wsparcia kierowcy ma na celu zapewnienie najwyższych poziomów bezpieczeństwa i może być wyłączony w trybie Offroad, ale jest automatycznie ponownie włączany za każdym razem, gdy motocykl zostanie ponownie uruchomiony, aby uniknąć zagrożenia zapomnienia o jego ponownym aktywowaniu.
Włączenie ABS można wygodnie sprawdzić za pomocą wskaźnika na tablicy instrumentów LCD, który zawiera również informacje na temat poziomu paliwa, zasięgu i zaangażowanego biegu, a także tradycyjne informacje, takie jak wskazówka prędkościomierza, obrotomierz i licznik częściowy i całkowity, wszystko w nowoczesnej i łatwej do odczytania grafice.
Wśród głównych różnic i cech szczególnych, które wyróżniają Alp 4.0 i Alp X:
Alp 4.0 jest wyposażona w koła o średnicy 18″ i 21″ oraz opony zaprojektowane bardziej do jazdy w terenie; Alp X natomiast posiada koła o średnicy 17″ i 19″, ponownie na szprychach, ale z oponami bardziej przystosowanymi do jazdy po drogach, choć zachowują profil, który zapewni nadal dobrą jazdę w terenie.

Jeśli chodzi o estetykę, oba modele różnią się formą i wykończeniem swoich nadwozi, przy czym Alp X posiada bardziej zwężone plastikowe osłony podkreślające jego styl Modern Classic, podczas gdy osłony Alp 4.0 owijają się bardziej. Linie Alp X idealnie łączą się z nowoczesnym, okrągłym reflektorem LED, podczas gdy w wersji 4.0 oświetlenie zapewnia reflektor o bardziej kwadratowym wyglądzie, nadal wyposażony w technologię oświetlenia LED. Wspólną cechą estetyki jest nowy niski uchwyt na numer rejestracyjny, który nie jest połączony z owiewką tylną, ale umieszczony bezpośrednio na tylnym kole dla bardziej nowoczesnego, miejskiego stylu. Zakres akcesoriów dla nowej generacji ALP obejmuje osłony dłoni, sakwy boczne i kufer.

Cena detaliczna brutto: 28 895 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMASTALOWY OBWÓD Z ZAWIESZONYM SILNIKIEM
ROZSTAW OSI1440 mm
DŁUGOŚĆ 2200 mm
SZEROKOŚĆ820 mm
WYSOKOŚĆ1220 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 865 mm
PRZEŚWIT270 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 370 mm
WAGA NA SUCHO 140 kg (PRZÓD 66,5 kg TYŁ 72,5 kg)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 11,0 l.
REZERWA2,3 l.
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI ø43 mm 
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO86 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO185 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 195 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø290 mm
TYLNY HAMULEC TARCZA ø220 mm
PRZEDNIA FELGA1,85 x 21″
TYLNA FELGA 2,50 x 18″
PRZEDNIA OPONA90/90 – 21
TYLNA OPONA140/80 – 18
TYP SILNIKAJEDNOCYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ, DWUCYLINDROWY WAŁEK ROZRZĄDU
ŚREDNICA84,5 mm
SKOK62,0 mm
POJEMNOŚĆ348cc
STOPIEŃ SPRĘŻANIA12,3:1
PRZEPUSTNICAø44 mm
ZASILANIEElldor ELEKTRONICZNY
ROZRUSZNIKELEKTRYCZNY
SMAROWANIEWYMUSZONY POMPĄ
ZAWORY4
ZAPŁONELEKTRONICZNY
ŚWIECANGK LDK8RTAIP
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELO-TARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE6-CIO BIEGOWA
NAPĘD OSTATECZNY14/44
OLEJ SILNIKOWYSae 5W/40 (1.800cc)
SPALANIE L/100km3,51
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]83

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl