Enduro RR X-PRO 4T 430 MY26

 

„Ride like a X-PRO” – wprowadzona w zeszłym roku, nowa, opracowana przez Beta koncepcja jazdy w stylu Enduro, odniosła sukces wśród motocyklistów na każdym poziomie zaawansowania. W modelu MY26 X-PRO staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki aktualizacjom, które naprawdę robią różnicę.

Zaawansowani użytkownicy docenili jego uniwersalny charakter, który czyni X-PRO idealnym towarzyszem zarówno na szybkie trasy, jak i na techniczne, wymagające single-tracki Hard Enduro, z możliwością łatwego dostosowania ustawień zawieszenia. Amatorzy z kolei chwalili łatwość prowadzenia i poczucie bezpieczeństwa, wiedząc, że modele X-PRO są zaprojektowane z myślą o trudnej jeździe, ale zapewniają komfort.

Dzięki zmianom w ramie wprowadzonym w modelu rocznikowym 2025, prowadzenie modeli X-PRO zostało jeszcze bardziej udoskonalone, z możliwością personalizacji ustawień zawieszenia i silnika. Sam silnik również został dopracowany, poprawiając sposób oddawania mocy – co ucieszy zarówno początkujących, jak i doświadczonych motocyklistów. A więc bez zbędnych ceregieli, poznajmy nowy RR X-PRO MY26.


Jak zawsze, gama obejmuje 8 różnych modeli, z których każdy ma swoją unikalną osobowość, odpowiadającą potrzebom bardzo zróżnicowanej grupy motocyklistów. Każdy model X-PRO wzbudza pewność siebie i zapewnia naprawdę satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.

430CC
Silnik wysokiej wydajności, który najlepiej sprawdza się przy jeździe na wyższych biegach, oferując imponujący moment obrotowy. To najbardziej zbliżony do ideału czterosuwowego motocykla terenowego model w ofercie.

Aktualizacje:

  • Rama: zastosowanie ramy o powiększonym przekroju głównej belki (+1 cm) – pierwotnie zastosowanej w X PRO MY25 – powraca w MY26, zapewniając zbalansowany rozkład masy i stabilność. Większa rama zapewnia też odpowiednią elastyczność podczas pokonywania zakrętów – niezbędną zarówno na single-trackach, jak i w Hard Enduro.

  • Zawieszenie: nowe zawieszenie ZF wprowadzone w 2025 roku zapewnia komfort i pewność prowadzenia. Wysokość siedziska to nadal 930 mm (20 mm mniej niż w RR Race), dając pewne oparcie w każdej sytuacji – od spokojnych przejażdżek po ekstremalne warunki.

  • Widelec SHC (Single Hydraulic Chamber): zoptymalizowany pod kątem pracy hydrauliki i redukcji masy (ok. 250 g mniej). Prawa i lewa golenie odpowiadają za różne funkcje – prawa za sprężystość, lewa za hydraulikę. Przeprojektowany prowadnik sprężyny poprawia przepływ oleju i zapobiega wzrostowi ciśnienia przy dużej prędkości, zapewniając płynniejszą i bardziej przewidywalną reakcję zawieszenia.

  • Wahacz: średnica osi tylnego koła zwiększona o 2 mm (do 22 mm), co zwiększa sztywność i odporność na skręcanie – lepsza stabilność przy zginaniu koła lub w ostrych zakrętach.

  • Mocowania kierownicy: system Xtrig Flexfix z blokiem antywibracyjnym między kierownicą a mocowaniem dolnym. Możliwość zastosowania miększych wkładek dla indywidualnego dopasowania.

  • Przedni pasek holowniczy: nowy, dostosowany do trudnych warunków pasek holowniczy Beta z przodu – przydatny w ekstremalnych sytuacjach.

  • Przełącznik mapy silnika: przycisk umieszczony na kierownicy (tak jak w modelach MX) – sprawdzone i wygodne rozwiązanie.

  • Pompa hamulca Nissin: pochodząca z modelu 450 RX nowa przednia pompa hamulca – mniejsza, lżejsza i bardziej wydajna, z lepszym wyczuciem.

  • Chłodnice: dla utrzymania niezawodności nawet w ekstremalnych warunkach, zastosowano nowe, mocniejsze chłodnice – zapobiegające odkształceniom i spadkom przepływu cieczy chłodzącej. Potwierdzono też użycie zbiornika wyrównawczego 200 cm³ wewnątrz ramy.

  • Akumulator: w modelach 4T zastosowano nowy, lżejszy i bardziej wydajny akumulator, zapewniający pewne rozruchy w każdych warunkach.

  • Grafika: nowoczesny, sportowy styl – całkowicie czerwony design z czarnymi kontrastowymi grafikami.

  • Tylne światło: nowa tylna lampa LED – nowocześniejsza i wytrzymalsza niż w poprzednim modelu.

Silnik: silnik 250 cm³ został poddany szeregowi zmian konstrukcyjnych, aby jego charakterystyka była bardziej zbliżona do jego większej siostry – 300 cm³. Osiągnięto to poprzez zastosowanie wspólnego wału korbowego, z mniejszym skokiem tłoka i w konsekwencji większą średnicą cylindra niż w poprzednim modelu, co dało pojemność 250 cm³. Nowy silnik uzupełniono o zmodernizowaną głowicę z inną komorą spalania oraz nowy cylinder ze zmienioną geometrią kanałów przelotowych. Dzięki tym modyfikacjom znacząco zwiększono moment obrotowy i liniowość oddawania mocy, nie wpływając przy tym na ogólną wydajność. Efektem jest wyjątkowy sposób oddawania mocy, niespotykany w innych 250-tkach, z bardziej scentralizowaną masą i obniżonym środkiem ciężkości. Ponadto, karter silnika został wyposażony w większe i bardziej wytrzymałe łożyska.

Skrzynia biegów: drugi bieg został znacząco zmodyfikowany, aby poszerzyć zakres jego zastosowania. Dzięki temu poprawiła się płynność przejścia na trzeci bieg, co przełożyło się na większy komfort jazdy i stabilność podczas oraz po zmianie przełożeń. Większa płynność ułatwia prowadzenie motocykla, szczególnie na nierównym terenie i podczas jazdy w trudnym terenie Hard Enduro.

 

Mapy silnika: silniki czterosuwowe otrzymały nowe mapy zapłonu, które poprawiają sposób oddawania mocy w całym zakresie obrotów. Niezależnie od pojemności, inżynierowie Beta poprawili liniowość i łatwość użytkowania, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnej mocy przy każdej prędkości.

 

Cena detaliczna brutto: 48 281 zł

Cena ma charakter informacyjny

RAMASTAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM
ROZSTAW OSI 1490 mm
DŁUGOŚĆ 2180 mm
SZEROKOŚĆ830 mm
WYSOKOŚĆ1270 mm
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA 930 mm
PRZEŚWIT315 mm
WYSOKOŚĆ STOPEK 407 mm
WAGA NA SUCHO 108,5 kg (przód 53,2 kg; tył 55,3 kg)
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA 9,0 l.
REZERWA2,3l.
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA1,3 l.
PRZEDNIE ZAWIESZENIE HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm 
TYLNE ZAWIESZENIE AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO132 mm
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO295 mm
SKOK KOŁA TYLNEGO 290 mm
PRZEDNI HAMULECTARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
TYLNY HAMULEC TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM
PRZEDNIA FELGA21 x 1,6 – 36 szprych
TYLNA FELGA 18 x 2,15 – 36 szprych
PRZEDNIA OPONA90/90 – 21
TYLNA OPONA140/80 -18
TYP SILNIKAJEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ
ŚREDNICA95 mm
SKOK60,8 mm
POJEMNOŚĆ430,9
STOPIEŃ SPRĘŻANIA12,33:1
ZAWÓRY WYDECHOWEDOHC finger follower / 4 TYTANOWE ZAWORY
ROZRUSZNIKROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY
ACGKokusan
ŚWIECANGK LKAR 8A-9
SMAROWANIE2 POMPY OLEJU
SYSTEM PALIWAPODWÓJNE WTRYSKIWANIE ELEKTRONICZNE ELLDOR
PRZEPUSTNICAØ 42 mm – Synerject
SPRZĘGŁOZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNEZ.31/72
SKRZYNIA BIEGÓW6-CIO BIEGOWA
PRZENIESIENIE NAPĘDUŁAŃCUCH
OLEJ SILNIKOWYSAE 10W/50 0,8 l. + SAE 10W/40 0,8 l.
SPALANIE L/100km3,8
EMISJA SPALIN Co2 [g/km]91

BETA DYSTRYBUCJA POLSKA Sp. z o.o.

Kontakt

info@betamotorpolska.pl

Marketing

marketing@betamotorpolska.pl