Enduro RR X-PRO 4T 350 MY26
„Ride like a X-PRO” – wprowadzona w zeszłym roku, nowa, opracowana przez Beta koncepcja jazdy w stylu Enduro, odniosła sukces wśród motocyklistów na każdym poziomie zaawansowania. W modelu MY26 X-PRO staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki aktualizacjom, które naprawdę robią różnicę.
Zaawansowani użytkownicy docenili jego uniwersalny charakter, który czyni X-PRO idealnym towarzyszem zarówno na szybkie trasy, jak i na techniczne, wymagające single-tracki Hard Enduro, z możliwością łatwego dostosowania ustawień zawieszenia. Amatorzy z kolei chwalili łatwość prowadzenia i poczucie bezpieczeństwa, wiedząc, że modele X-PRO są zaprojektowane z myślą o trudnej jeździe, ale zapewniają komfort.
Dzięki zmianom w ramie wprowadzonym w modelu rocznikowym 2025, prowadzenie modeli X-PRO zostało jeszcze bardziej udoskonalone, z możliwością personalizacji ustawień zawieszenia i silnika. Sam silnik również został dopracowany, poprawiając sposób oddawania mocy – co ucieszy zarówno początkujących, jak i doświadczonych motocyklistów. A więc bez zbędnych ceregieli, poznajmy nowy RR X-PRO MY26.
Jak zawsze, gama obejmuje 8 różnych modeli, z których każdy ma swoją unikalną osobowość, odpowiadającą potrzebom bardzo zróżnicowanej grupy motocyklistów. Każdy model X-PRO wzbudza pewność siebie i zapewnia naprawdę satysfakcjonujące wrażenia z jazdy.
350CC
Idealna dla zawodników szukających czterosuwu o łagodniejszym charakterze i nieco mniejszej mocy oraz momencie obrotowym niż topowe modele, które zapewniają najwyższe osiągi.
To najbardziej poręczny motocykl w czterosuwowej gamie – preferuje jazdę na wysokich obrotach, zachowując bardzo progresywne oddawanie mocy. Dzięki zredukowanej masie ruchomych elementów, jest to model o najlżejszym prowadzeniu wśród czterosuwów.
Aktualizacje:
Rama: zastosowanie ramy o powiększonym przekroju głównej belki (+1 cm) – pierwotnie zastosowanej w X PRO MY25 – powraca w MY26, zapewniając zbalansowany rozkład masy i stabilność. Większa rama zapewnia też odpowiednią elastyczność podczas pokonywania zakrętów – niezbędną zarówno na single-trackach, jak i w Hard Enduro.
Zawieszenie: nowe zawieszenie ZF wprowadzone w 2025 roku zapewnia komfort i pewność prowadzenia. Wysokość siedziska to nadal 930 mm (20 mm mniej niż w RR Race), dając pewne oparcie w każdej sytuacji – od spokojnych przejażdżek po ekstremalne warunki.
Widelec SHC (Single Hydraulic Chamber): zoptymalizowany pod kątem pracy hydrauliki i redukcji masy (ok. 250 g mniej). Prawa i lewa golenie odpowiadają za różne funkcje – prawa za sprężystość, lewa za hydraulikę. Przeprojektowany prowadnik sprężyny poprawia przepływ oleju i zapobiega wzrostowi ciśnienia przy dużej prędkości, zapewniając płynniejszą i bardziej przewidywalną reakcję zawieszenia.
Wahacz: średnica osi tylnego koła zwiększona o 2 mm (do 22 mm), co zwiększa sztywność i odporność na skręcanie – lepsza stabilność przy zginaniu koła lub w ostrych zakrętach.
Mocowania kierownicy: system Xtrig Flexfix z blokiem antywibracyjnym między kierownicą a mocowaniem dolnym. Możliwość zastosowania miększych wkładek dla indywidualnego dopasowania.
Przedni pasek holowniczy: nowy, dostosowany do trudnych warunków pasek holowniczy Beta z przodu – przydatny w ekstremalnych sytuacjach.
Przełącznik mapy silnika: przycisk umieszczony na kierownicy (tak jak w modelach MX) – sprawdzone i wygodne rozwiązanie.
Pompa hamulca Nissin: pochodząca z modelu 450 RX nowa przednia pompa hamulca – mniejsza, lżejsza i bardziej wydajna, z lepszym wyczuciem.
Chłodnice: dla utrzymania niezawodności nawet w ekstremalnych warunkach, zastosowano nowe, mocniejsze chłodnice – zapobiegające odkształceniom i spadkom przepływu cieczy chłodzącej. Potwierdzono też użycie zbiornika wyrównawczego 200 cm³ wewnątrz ramy.
Akumulator: w modelach 4T zastosowano nowy, lżejszy i bardziej wydajny akumulator, zapewniający pewne rozruchy w każdych warunkach.
Grafika: nowoczesny, sportowy styl – całkowicie czerwony design z czarnymi kontrastowymi grafikami.
Tylne światło: nowa tylna lampa LED – nowocześniejsza i wytrzymalsza niż w poprzednim modelu.
Silnik: silnik 250 cm³ został poddany szeregowi zmian konstrukcyjnych, aby jego charakterystyka była bardziej zbliżona do jego większej siostry – 300 cm³. Osiągnięto to poprzez zastosowanie wspólnego wału korbowego, z mniejszym skokiem tłoka i w konsekwencji większą średnicą cylindra niż w poprzednim modelu, co dało pojemność 250 cm³. Nowy silnik uzupełniono o zmodernizowaną głowicę z inną komorą spalania oraz nowy cylinder ze zmienioną geometrią kanałów przelotowych. Dzięki tym modyfikacjom znacząco zwiększono moment obrotowy i liniowość oddawania mocy, nie wpływając przy tym na ogólną wydajność. Efektem jest wyjątkowy sposób oddawania mocy, niespotykany w innych 250-tkach, z bardziej scentralizowaną masą i obniżonym środkiem ciężkości. Ponadto, karter silnika został wyposażony w większe i bardziej wytrzymałe łożyska.
Skrzynia biegów: drugi bieg został znacząco zmodyfikowany, aby poszerzyć zakres jego zastosowania. Dzięki temu poprawiła się płynność przejścia na trzeci bieg, co przełożyło się na większy komfort jazdy i stabilność podczas oraz po zmianie przełożeń. Większa płynność ułatwia prowadzenie motocykla, szczególnie na nierównym terenie i podczas jazdy w trudnym terenie Hard Enduro.
Mapy silnika: silniki czterosuwowe otrzymały nowe mapy zapłonu, które poprawiają sposób oddawania mocy w całym zakresie obrotów. Niezależnie od pojemności, inżynierowie Beta poprawili liniowość i łatwość użytkowania, co pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnej mocy przy każdej prędkości.



Cena detaliczna brutto: 47 565 zł
Cena ma charakter informacyjny
RAMA | STAL MOLIBDENOWA Z PODWÓJNĄ RAMĄ NOŚNĄ ROZDZIELONĄ NAD PORTEM WYDECHOWYM |
ROZSTAW OSI | 1490 mm |
DŁUGOŚĆ | 2180 mm |
SZEROKOŚĆ | 830 mm |
WYSOKOŚĆ | 1270 mm |
WYSOKOŚĆ SIEDZENIA | 930 mm |
PRZEŚWIT | 315 mm |
WYSOKOŚĆ STOPEK | 407 mm |
WAGA NA SUCHO | 107,5 kg (przód 52,7 kg; tył 54,8 kg) |
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKA | 9,0 l. |
REZERWA | 2,3l. |
POJEMNOŚĆ SYSTEMU CHŁODZENIA | 1,4 l. |
PRZEDNIE ZAWIESZENIE | HYDRAULICZNE LAGI USD ø 48 mm |
TYLNE ZAWIESZENIE | AMORTYZATOR MONOSHOCK Z PROGRESYWNĄ DŹWIGNIĄ SKOKOWĄ |
SKOK AMORTYZATORA TYLNEGO | 132 mm |
SKOK KOŁA PRZEDNIEGO | 295 mm |
SKOK KOŁA TYLNEGO | 290 mm |
PRZEDNI HAMULEC | TARCZA ø260 mm Z DWU-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
TYLNY HAMULEC | TARCZA ø240 mm Z JEDNO-TŁOCZKOWYM PŁYWAJĄCYM ZACISKIEM |
PRZEDNIA FELGA | 21 x 1,6 – 36 szprych |
TYLNA FELGA | 18 x 2,15 – 36 szprych |
PRZEDNIA OPONA | 90/90 – 21 |
TYLNA OPONA | 140/80 -18 |
TYP SILNIKA | JEDNO-CYLINDROWY, 4-SUWOWY, CHŁODZONY CIECZĄ |
ŚREDNICA | 88 mm |
SKOK | 57,4 mm |
POJEMNOŚĆ | 349,1 cc |
STOPIEŃ SPRĘŻANIA | 13,19:1 |
ZAWÓRY WYDECHOWE | DOHC finger follower / 4 TYTANOWE ZAWORY |
ROZRUSZNIK | ROZRUSZNIK ELEKTRYCZNY |
ACG | Kokusan |
ŚWIECA | NGK LKAR 8A-9 |
SMAROWANIE | 2 POMPY OLEJU |
SYSTEM PALIWA | PODWÓJNE WTRYSKIWANIE ELEKTRONICZNE ELLDOR |
PRZEPUSTNICA | Ø 42 mm – Synerject |
SPRZĘGŁO | ZANURZONE W KĄPIELI OLEJOWEJ WIELOTARCZOWE |
PRZEŁOŻENIE PIERWOTNE | Z. 28/76 |
SKRZYNIA BIEGÓW | 6-CIO BIEGOWA |
PRZENIESIENIE NAPĘDU | ŁAŃCUCH |
OLEJ SILNIKOWY | SAE 10W/50 0,8 l. + SAE 10W/40 0,8 l. |
SPALANIE L/100km | 3,4 |
EMISJA SPALIN Co2 [g/km] | 80 |